Hjelp-sår og masse bæsj

Irenemor82

Forumet er livet
Stakar Malene[>:] hun har blitt skikkelig sår. Ikke no spes i rumpa men på "musa".
Husker ikke hvor lenge men kanskje i en uke nå så har hun bæsja nesten hele tiden. Vet ikke hvor mange bleier jeg skifter i døgnet med bæsj. Til og med på natta. Så fort jeg hører at hun holder på så står jeg klar og venter på at hun skal bli ferdig så jeg får skifta. Og veldig ofte så bæsjer hun så fort det har kommet på ny bleie[:@] av dette har hun blitt så rød og jeg ser at huden er sår. Den blir litt sånn "skrumpete"
Når hun skjønner at vi skal skifte så begynner hendene å skjelve og jeg tørker så forsiktig jeg klarer men hun skriker eller begynner å gråte[:(] får så vondt av å se henne sånn.
Bæsjen er enten lysegrønn eller litt mørkere knæsj grønn. Litt skummete noen ganger[8|]
Hun viser ingen tegn til at hun har vondt i magen..
Hva kan jeg gjøre for henne??
Nå har hun ligget på lekematta si oppå ett stelleunderlag og hånkle i 1time uten bleie. Hun tisser og bæsjer der hun ligger og jeg flyr å tørker og vasker..[8D]

Stakkars liten.... Ikke noe særlig å smøre når hun er så sår. Prøv å drysse potetmel på, det skal visst hjelpe. La henne lufttørke ved stell, og som du gjør, ligge med rumpa bar.
Kan det være noe hun reagerer på, noe nytt hun har begynt å spise?! Selv om hun ikke har vondt i magen skal vel ikke bæsjen se sånn ut?!

stakar lille. bra at du lufttørker, kanskje ha litt olje på? ellers tror jeg jeg ville ringt helsestasjonen jeg altså, siden det er så ofte og mye...
lykke til iallfall:)

hun får fortsatt bare pupp. Har fått prøvesmake grøt for 3gang i dag. Men dette begynte før hun fikk grøt for første gang.

ville absolutt ha vasket henne med litt mild grønnsåpe akkurat der det er sårt, ikke inni tusta så klart. er bakteriehmmende og svir ikke altså så lenge du har en veldig svak blanding.(ikke mer en det ville gjort med vann hvertfall).
Så ville jeg latt henne lufttørre. ved kveldstellet kanskje det kan funke md å få klappet på litt potetmel slik at det holder seg tørt så lenge som mulig.
og så ville jeg ha smørt med sink og/eller alo vera ellers ved hvert bleieskift.

håper hun blir bra fort igjen![:)]

har du forandret kosthold på noe vis? kanskje spise "sikker" mat noen dager og se, linnea har hat sånn avføring iblant, gjerne om jeg har spist ting utenom det vanlige..

nei egentlig ikke. Eneste er at jeg har spist fårepølse siden da det starta..tror jeg. Ellers ikke noe annet nytt.
Har spist en del spekeskinke også..som snacks[:-]

huff, det hørtes fælt ut.
Ville prøvd noe av det de andre foreslår, men kan selv tipse om NAF barnesalve. Den er lanolin i, som virker litt vannavstøtende. Så om du smører godt når du skifter på henne, kanskje det ikke svir sånn når hun bæsjer.

hm ikke godt å si . huff så dumt. kan også spørre på apoteket om inotyol, er en super salve for utslett også tror jeg den lindrer litt. men sånn vet de på apoteket... håper det ordner seg snart da

Støtter grønnsåpe tipset, men i steden for å vaske henne, så hadde jeg satt henne i grønnsåpebad siden hun er sår.
Merkelig at hun er så plaget med magen sin stakkar.

Jeg brukte potetmel på stompen til Nicklas når han var sår, å det gikk over etter 3-4 dager.
Håper det går fort over iallfall :)
Men skifter ikke bæsjen litt farge når man begynner å spise grøt da?? syns å huske det.. "ammetåke" :)

Det er ikke diare pga at hun får tenner da?.. er jo mange som får det.. men du kan jo ringe hs å spørre! Du får bare la hene ligge på et håndkle dagen lang da, til lufting... og kanskje prøve grønnsåpe bad som er nevnt her! Høres liite morsomt ut det der du.. stakkars Malene og mamman hennes! [:(]

Lufttørking er et must! Jakob var plaget med sår stump, og vi brukte inotyol-salve,- veldig effektivt! Håper hun blir bedre snart da! Klem

Hun får ikke tenner da? Da kan hyppig bæsjing og/eller diarè forekomme..

stakkar liten! anbefaler deg veldig å prøve Inotyol salve, den er kjempegod!  Du vil merke forskjell allerede ved neste bleieskift[;)]

ville dratt å kjøpt NAFs barnesalve på apoteke. Den er knall, å det blir veeeldig fort bra.
Lillegutt fikk åpne sår på rumpa i fjor som vesket, å da gjaldt det å vaske, lufttørke, å smøre på den salva.
Og bytting av bleie ofte den ene dagen. Går under en dag så er det MYE bedre. Er gullvært her i huse.
Sverger til den altså. Har min 2 boks siden jula 2007, å har ennå mye igjen. Er dryg så den holder som sakt lenge.
Har brukt den underhalsen på lillepia nå når hun hadde sår å var sprukken der som liten ( mellom valkene i halsen altså:P ) ble MYE bedre bare på noen timer...

Så - thats my recomend too you!:)

Off, stakkars lisje gulle da:/ Håpe ho blir fort bra igjen. Sikkert godt å få lufta se ja[:)]

Stakkars Malene, bruker den inotyl salven, blir bedre av den, å så puddre da, med potetmel/pudder ol, bruker å gjøre det annenhver gang viss han er litt sår.
Fargen på bæsjen endrer seg når de får mer grøt osv, men hun har jo fått så lite, så trodde ikke det skulle ha noe betydning. Kanskje tenner, som Anine sier, da bæsja min mye[;)]

ORIGINAL: [ellaumbrella]

Hun får ikke tenner da? Da kan hyppig bæsjing og/eller diarè forekomme..

ja stemte med TUva hvertfall, hatt 1 uke med hyppig avføring og i dag kom to tannebisser opp!! STOLT![:D][8D]

æ hørte at d kunne være vældi fint å vaske baken m olje når dæm e så sår....da får dæm xtra fukt via oljen....å så la dæm lufttørke.....å så smørre m sinksalve, potetmel eller babypudder......
uff....stakkars snuppa di...håpe ho blir fort bedre...

Back
Topp