Hjelp...redd!!!

frøken R-80

Drømmer om vårt første barn...
Våknet opp til en liten(type halv t-skje) blødning i morges...friskt blod, bare brunlig utflod etterpå... Livredd...ikke smerter eller noe...men i forrige svangerskap var det det eneste tegnet på MA'en min...hcg pluss symptomer var normalt! Så redd for å måtte gjennom det samme igjen...legen ikke åpen enda.... Kan jeg kreve henvisning til sykehus?? Da på gynekologisk?? UFF...blir ikke lett å møte smilende på jobb i dag.....

Uff, kjedelig å starte dagen sånn!! Hatt samleie, trent eller noe som kan forårsake et blodkar til å briste??

Jeg tenker at du først kan legge frem problemstilling til legen og si hvordan du opplever det og at du ønsker en tidlig UL.

Håper det bare er en uskyldig blødning! Lykke til!!

Uff, kjedelig å starte dagen sånn!! Hatt samleie, trent eller noe som kan forårsake et blodkar til å briste??

Jeg tenker at du først kan legge frem problemstilling til legen og si hvordan du opplever det og at du ønsker en tidlig UL.

Håper det bare er en uskyldig blødning! Lykke til!!
Takk takk...har ikke hatt sex, men vasket hus osv i går...men vi får bare se... Straks legetime nå...fullstendig nervevrak...håper jeg får henvisning til UL raskt...orker ikke gå rundt sånn lenge.... Ikke kommet noe mer blod da...bare litt lysebrun rest i utfloden... Krysser fingre!!!

Da er vi 2! Så jeg føler veldig med deg... Her kommer det litt hver gang jeg er på do da, så det går nok ikke veien dette. Men for din del håper jeg det går fort over og aldri mer :-) Godt du skal til legen så du kan få UL da. Jeg får i løpet av uken, men kan hende jeg må vente helt til fredag...

Takk takk...har ikke hatt sex, men vasket hus osv i går...men vi får bare se... Straks legetime nå...fullstendig nervevrak...håper jeg får henvisning til UL raskt...orker ikke gå rundt sånn lenge.... Ikke kommet noe mer blod da...bare litt lysebrun rest i utfloden... Krysser fingre!!!

Uff! Håper legen møter deg på en fin måte!!

Uff! Håper legen møter deg på en fin måte!!
Legen var kjempe, og sendte meg rett inn på gynekologisk for UL...kunne ikke se liv, men hun mente at det var for tidlig til å se noe på UL apparatet de hadde der...såg et område på ca en halv cm som hun mente var fostersekken...men kunne ikke si noe sikkert..skal tilbake for ny UL hos de 13.okt...skal da se forskjellen på bildene... Ikke spesielt beroliget...da jeg trodde det var vanlig å se hjertet når en er 6+1...men hun sa at jeg hadde lettblødelig livmorhals, noe som kunne være årsak til blødningen...godt å bli tatt på alvor hvertfall...så får jeg krysse fingrene for at det går bra...

Legen var kjempe, og sendte meg rett inn på gynekologisk for UL...kunne ikke se liv, men hun mente at det var for tidlig til å se noe på UL apparatet de hadde der...såg et område på ca en halv cm som hun mente var fostersekken...men kunne ikke si noe sikkert..skal tilbake for ny UL hos de 13.okt...skal da se forskjellen på bildene... Ikke spesielt beroliget...da jeg trodde det var vanlig å se hjertet når en er 6+1...men hun sa at jeg hadde lettblødelig livmorhals, noe som kunne være årsak til blødningen...godt å bli tatt på alvor hvertfall...så får jeg krysse fingrene for at det går bra...

Så bra at du ble tatt hånd om!! Det kan være tidlig enda å se noe, så håper det bare er derfor!!

Da er vi 2! Så jeg føler veldig med deg... Her kommer det litt hver gang jeg er på do da, så det går nok ikke veien dette. Men for din del håper jeg det går fort over og aldri mer :) Godt du skal til legen så du kan få UL da. Jeg får i løpet av uken, men kan hende jeg må vente helt til fredag...
Uff..blødning er virkelig ikke noe kjekt!! Håper at det går greit for deg, og at du får se et bankende hjerte... Har du smerter? Gynekologen jeg var hos sa at jeg hadde lettblødelig livmorhals, og at det var vanlig...så kan jo være det hos deg og!! Men jeg er redd selv for at jeg ved oppfølgings UL får bekreftet mistanken om at utviklingen har stoppet opp, og at de et derfor ikke var noe liv på UL...

Uff..blødning er virkelig ikke noe kjekt!! Håper at det går greit for deg, og at du får se et bankende hjerte... Har du smerter? Gynekologen jeg var hos sa at jeg hadde lettblødelig livmorhals, og at det var vanlig...så kan jo være det hos deg og!! Men jeg er redd selv for at jeg ved oppfølgings UL får bekreftet mistanken om at utviklingen har stoppet opp, og at de et derfor ikke var noe liv på UL...
Jeg har murringer/ubehag og noe stikkinger, og blør mer og mer... Og tror det kommer til å ta seg opp snart dette. Kjennes akkurat ut som når jeg får mensen foreløpig, men verre skal det vel bli. Vet kke når jeg får UL, denne uken en gang, legen mente at det ikke hadde noe hast likevel, siden de ikke får gjort noe.. Håper det "bare" er livmorhalsen din som blør da! Hvis han sa det så, så kan jo det berolige nooe.. Selv om jeg inderlig vel kjenner at det ikke hjelper når folk sier at ting kan roe meg, man klarer jo ikke la være å uroe seg uansett! Jeg tror nok det er over snart for min del, dette mai-eventyret... Og det var så etterlengtet... Og i tillegg sa jordmor til meg sist, at jeg ikke burde gå høygravid på sommer, men nå blir det jo det hvis det klaffer så fort igjen som vi kan håpe på, Så ikke noe kjekt! Klem til deg uansett!!!

Samme som gyn. Legen på Fredrikstad sykehus trodde om meg ... At fosteret hadde sluttet å utvikle seg og at det døde på et tidlig stadie ... Man skal vel kunne se et foster som er 8 uker??? De så ingen foster hos meg :(

Jeg blødde i flere uker i starten av mitt forrige svangerskap. Var på ultralyd i uke 8, da kunne gynekologen se forsteret og noe hun trodde kanskje kunne være hjertet, men hun kunne ikke si det helt sikkert. Jeg tok derfor blodprøver for å måle hcg-stigning i tillegg og kom tilbake på ny UL i uke 12. DA var det masse liv! En bitteliten kropp med armer og bein som spratt rundt! Det skjer mye de første ukene, og marginene er små for å se noe eller ikke.. Tok du forresten innvendig UL, eller bare utenpå magen? Tror det er lettere å se med innvendig når man er så kort på vei.

Uansett, med meg og det som viste seg å være lillemor gikk alt bra. Blødningene kom fra skjøre slimhinner i livmorhalsen, akkurat som de sier om deg, og jeg sluttet å blø rundt uke 8-9. Men jeg husker godt den tida og alle bekymringene og stresset.. Jeg husker jeg saumfarte internett etter historier om gravide som hadde blødd uten å miste for å holde motet oppe, men det er dessverre flest historier ute og går om dem det går galt med. Men hold motet oppe! Det et STOR sjans for at det går bra! :D

Jeg blødde i flere uker i starten av mitt forrige svangerskap. Var på ultralyd i uke 8, da kunne gynekologen se forsteret og noe hun trodde kanskje kunne være hjertet, men hun kunne ikke si det helt sikkert. Jeg tok derfor blodprøver for å måle hcg-stigning i tillegg og kom tilbake på ny UL i uke 12. DA var det masse liv! En bitteliten kropp med armer og bein som spratt rundt! Det skjer mye de første ukene, og marginene er små for å se noe eller ikke.. Tok du forresten innvendig UL, eller bare utenpå magen? Tror det er lettere å se med innvendig når man er så kort på vei.

Uansett, med meg og det som viste seg å være lillemor gikk alt bra. Blødningene kom fra skjøre slimhinner i livmorhalsen, akkurat som de sier om deg, og jeg sluttet å blø rundt uke 8-9. Men jeg husker godt den tida og alle bekymringene og stresset.. Jeg husker jeg saumfarte internett etter historier om gravide som hadde blødd uten å miste for å holde motet oppe, men det er dessverre flest historier ute og går om dem det går galt med. Men hold motet oppe! Det et STOR sjans for at det går bra! :D
Tusen takk for et oppmuntrende innlegg!! Ikke lett å holde motet oppe når en har egen erfaring om blødning/MA selv... Var innvendig UL, men hun såg bare i max et halvt minutt...og sa at det var for tidlig å se noe sikkert..var ikke interessert i å forstørre...bare sa at jeg måtte komme tilbake når jeg var 8 uker på vei(bare 6+1 i går).. Håper på litt senere termin enn jeg har trodd...og at jeg får se en levende liten spire 13.okt!! Hvertfall stoppet helt opp å blø... :-)

Samme som gyn. Legen på Fredrikstad sykehus trodde om meg ... At fosteret hadde sluttet å utvikle seg og at det døde på et tidlig stadie ... Man skal vel kunne se et foster som er 8 uker??? De så ingen foster hos meg :(
Så trist å høre at det skjedde med deg...vet hvordan du har det, da jeg i uke 10 i forrige svangerskap fikk påvist ma på UL...fosteret hadde dødd tidlig...uten at kroppen forstod!! Ufattelig trist!! Ta godt vare på deg selv og på hverandre...så håper jeg spiren sitter igjen snart!!

Skjønner godt at du blir bekymret og redd!
Jeg har blødd myyyye i alle mine 3 svangerskap.
Med eldste fikk jeg en blødning i uke 11, UL viste at det var liv.
Da jeg skulle ha nr 2 blødde jeg i uke 5, 7 og kraftig i uke 11, var sikker på at jeg mista. Fikk en ul og der inne var det fullt liv ;)
Blødningen kom pga morkaken hadde løsnet litt fra livmorveggen, fikk beskjed om å ta det med ro og at det kunne enten gå galt eller den kunne gro fast igjen.
Blødningen varte i over 2 uker og jeg fikk 3 ultralyder ila de ukene.
Med yngste fikk jeg blødninger i uke 9 og en stor blødning i uke 13 -fikk UL også denne gangen var det aktivitet ;) Denne gangen kom blødningene av lavtliggende morkake. Den trakk seg opp innen OUL.

Så krysser fingrene for at det går kjempe fint for deg også! ;)

Back
Topp