Jeg blødde i flere uker i starten av mitt forrige svangerskap. Var på ultralyd i uke 8, da kunne gynekologen se forsteret og noe hun trodde kanskje kunne være hjertet, men hun kunne ikke si det helt sikkert. Jeg tok derfor blodprøver for å måle hcg-stigning i tillegg og kom tilbake på ny UL i uke 12. DA var det masse liv! En bitteliten kropp med armer og bein som spratt rundt! Det skjer mye de første ukene, og marginene er små for å se noe eller ikke.. Tok du forresten innvendig UL, eller bare utenpå magen? Tror det er lettere å se med innvendig når man er så kort på vei.
Uansett, med meg og det som viste seg å være lillemor gikk alt bra. Blødningene kom fra skjøre slimhinner i livmorhalsen, akkurat som de sier om deg, og jeg sluttet å blø rundt uke 8-9. Men jeg husker godt den tida og alle bekymringene og stresset.. Jeg husker jeg saumfarte internett etter historier om gravide som hadde blødd uten å miste for å holde motet oppe, men det er dessverre flest historier ute og går om dem det går galt med. Men hold motet oppe! Det et STOR sjans for at det går bra!