Hjelp...Raserianfall!!

Mailinn!

Andre møte med forumet
Har en gutt på 2 år som plutselig har begynt å få raserianfall. Dette skjer når jeg skal hente han i barnehagen. Han liker seg der og er kjempe snill, positiv og den enkleste og blideste ungen der sier personalet (og sånn er han hjemme også, en fryd, og har vært det i sine 2 år). Men når jeg kommer og skal hente han, med engang han ser meg så ser jeg på fjeset hans at han blir sur/sint. Sitter han og spiser så kaster han det han har på gulvet. Og dette helt uprovosert. Har kun sagt hei og ikke nevnt at vi skal hjem eller noe ant. Så begynner han og hyle og skrike og blir helt krakilsk, må bruke makt for og klare og få på han klærne. Alle blir sjokkert for ingen har sett han sånn. Jeg gjør alt jeg kan for å holde tårene tilbake... Noen som har opplevd det samme? Hva kan være grunnen? og hvordan kan jeg få slutt på dette? kvir meg til hver dag jeg skal hente han no!!!

Har han nettopp begynt i barnehagen?

Vet det har skjedd at barn reagerer med sinne på at de er lei seg for at de f.eks ikke ser mamman og pappan sin sp mye lenger. "Straffer" foreldrene på en måte. Det kan være det. Eller så kan det jo bare være trass, hvis han er 2 år. Uansett hav det er, så går det nok over [:)]

Huff..ja, kjenen rmeg igjen der. ikke ang henting i bhg,men raseriutbrudd. Og vi finner helelr ingen grunn til at hun skulle få de,men hun har blitt mye bedre[:)][:)]

Hun hylte og skrek for inenting.satte seg skikkleig på bakbeina.slengte seg ned i gulvet,slo hodet i gulv/vegg

Var i besøk hos min kusine sin jente.da var min jente 22mnd. Skulle ta på henen klær, og der var dte i gang....hyling og skriking[&o].Jeg ble helt svett.de andre i besøket bare så på og nesten smilte.tror detvar pga de hadde ikek sett lignende før, og kanskje fikk litt sjokk. var en annen der som ventet en liten en 2 uker senere.Hun bare så på mannen sin og sa litt komsik" er det forsent å om bestemme seg"

Har hatt mangen mangen tilfeller ang dte der,men som sagt,det har bedret seg. Hun er nå 2,5 og de gangene hun får sånt utbrudd nå,det er som regel hvis vi vekekr henne etter hun sovner i bilen.

Håper det bare er en periode for dere, for det er ikek noe kjekt. Nå var jeg hjemme med henne,og hun holdt på sånnmer eller mindre hele dagen. Hodepine...[&:]

Han har gått der i litt over 2 mnd.... men hvordan kan jeg håndtere dette? eller får han bare hyle og skrike til han blir lei engang? min første unge så vet ike hva jeg kan si eller gjøre for at han skal roe seg. Virker jo ikke som han vil bli med meg hjem :(

men spør han om han vil være i barnehagen og gått litt vekk... da har han bare hylt enno mer!

Han er ikke sånn hjemme, og ikke i barnehagen heller.... det er fantastisk og være med han hjemme, alltid godt humør og kjempe snill. Derfor jeg er litt bekymra!
ORIGINAL: tipp

Huff..ja, kjenen rmeg igjen der. ikke ang henting i bhg,men raseriutbrudd. Og vi finner helelr ingen grunn til at hun skulle få de,men hun har blitt mye bedre[:)][:)]

Hun hylte og skrek for inenting.satte seg skikkleig på bakbeina.slengte seg ned i gulvet,slo hodet i gulv/vegg

Var i besøk hos min kusine sin jente.da var min jente 22mnd. Skulle ta på henen klær, og der var dte i gang....hyling og skriking[&o].Jeg ble helt svett.de andre i besøket bare så på og nesten smilte.tror detvar pga de hadde ikek sett lignende før, og kanskje fikk litt sjokk. var en annen der som ventet en liten en 2 uker senere.Hun bare så på mannen sin og sa litt komsik" er det forsent å om bestemme seg"

Har hatt mangen mangen tilfeller ang dte der,men som sagt,det har bedret seg. Hun er nå 2,5 og de gangene hun får sånt utbrudd nå,det er som regel hvis vi vekekr henne etter hun sovner i bilen.

Håper det bare er en periode for dere, for det er ikek noe kjekt. Nå var jeg hjemme med henne,og hun holdt på sånnmer eller mindre hele dagen. Hodepine...[&:]

Da ville jeg ikke brydd meg så mye. Det vil jo bare bety at han koser seg i bhg[;)][;)] Du kan evt la være å ta på han noen av klesplaggene.Kankje bare skoene og en lue. Han kommer jo inn i en varm bil.Da kommer dere dere fortere ut derfra,og raseriutbruddet varer kanskje ikek så lenge. Og om han ikek vil gå selv,så ta han under armen og gå [:)]

her i hsuet så har de noen ganger begynt å grine fordi de ikke vil hjem[&:]tar det ikke tungt,for da vet jeg at vi kan levere de i bhg uten å tenke på at de ikek ksoer seg[:)]

jenta mi er 19 mnd og er blid og fornøyd i barnehagen, men med engang jeg henter henne så finner hun plutselig ut hvor fornærma hun er fordi jeg gikk fra henne tidligere på dagen og legger seg ned og sutrer. Verdens mest merkelige reaksjon på å bli hentet mener da jeg..
kan hende din har noe av det samme?
en slags straff for at vi etterlot dem der? er ihvertfall det jeg trøster meg med[:)]

min sønn på 3år er ånn når jeg kommer.. men det er for de han stortrives i barnehagen... å vil ikke hjem. men får ikke noe raseri... sier gåvekk. men han stortrives å jeg syns det er godt..

ville tatt det opp emd de ansatte...å høre hvordan han er ellers...

når thomas var 2år så hadd han en reaksjoin etetr barnehagestarten. den kom etetr 2mnd...

håper ting ordner seg

Back
Topp