Hjelp :p

Vifsla

Elsker forumet
Skal ta blodprøver i 20. Svangerskapsuke... Er 19+3 nå... Vil dette si at jeg er i 20. Uke nå? Etter jeg har passert 20, er jeg vel i den 21. Svsngerskspsuke? Eller er det bare hodet mitt som surrer :p

Jeg tenker at hvis noen sier 20. svangerskapsuke, så er det 19+0-19+6 (akkurat som man er i sitt 20. år frem til man fyller 20), men når noen sier uke 20, så menes det 20+0-20+6 :) Så vidt jeg vet brukes ikke den første talemåten i helsevesenet..?

Det her er så forvirrende. Jeg har samme problemet med antall mnd på veg. Jeg er 4 fullgåtte mnd på veg, og jeg er i 5mnd. Men når folk spør hvor langt man er på veg så er det sikkert fullgåtte mnd de lurer på? Sånn som at jeg sier jo ikke at jeg er i mitt 28 år når jeg er 27. Har klødd meg masse i hodet over dette!

Det her er så forvirrende. Jeg har samme problemet med antall mnd på veg. Jeg er 4 fullgåtte mnd på veg, og jeg er i 5mnd. Men når folk spør hvor langt man er på veg så er det sikkert fullgåtte mnd de lurer på? Sånn som at jeg sier jo ikke at jeg er i mitt 28 år når jeg er 27. Har klødd meg masse i hodet over dette!

Jeg bruker også fullgåtte måneder :) det vil føles rart å si at jeg er 9 måneder på vei når det fortsatt er en måned igjen til termin :P

Back
Topp