omgangssyken må nok bare gå over. Få masse hvile og pass på å få i deg nok væske.
Du kommer nok til å føle deg mye bedre i morgen[:)] Når du begynner å spise, så prøv forsiktig, med lett mat. Ikke noe med mye fett i! F.eks en ristet brødskive med smør, eller noen salte kjeks.
Viss minsten får omgangssyke gjelder det samme for han. Det er forferdelig når det står på. Men da må du bare prøve å få i han nok væske, og gi han akkurat det han vil.
Men for å UNNGÅ at han blir smittet, må du prøve å ikke være for mye med han nå. La pappaen ta ansvaret for han. Alle i familien må vakse hendene sine NØYE og OFTE! Det gjelder også minsten.
Vi har en grei regel hjemme alle må følge, håndvask hver gang vi kommer inn, hjem fra jobb, butikken, barnehagen. Etter hvert toalettbesøk/bleieskift(men det regner jeg som en selvfølge, selv om jeg vet om flere som ikke alltid vasker seg etter de har vært på do[:'(] ) og før hvert eneste måltid.
Når jeg skifter bleie på Simon, vasker jeg hendene hans i vasken, under rennende vann etterpå, men en mild såpe som vi kjøper på Lucky duck. Han plukker seg gjerne litt på tissen mens han ligger på stellebordet, og hendene havner jo i munnen rett som det er. Og før han skal spise, sove, når vi har vært ute på tur så må han vaske hendene. Syns det er greit å innføre det allerede nå. Vi har gjort det noen mndr allerede, og han har ikke vært tørr på hendene.
Også er det veldig greit å ha en flaske med hånddesinfeksjons middel eller sprit servietter i stellevesken og ved stellebordet. Etter store bæsjebleier, spriter jeg stellebord og hender etter håndvask.
Jeg er veldig nøye på håndhygiene fordi jeg blir veldig lett smittet pga sykdommen min, og det samme gjør barna med astmaen sin.
Noen syns kanskje jeg er hysterisk[:-]
God bedring Jeiranne! Håper du føler deg MYE bedre i morgen!!