Hjelp og ideer til samlingsstund?

Aprikosblomst

Elsker forumet
Jeg er nå i praksis og skal ha et tverrfaglig prosjekt med barna (ett og to-åringen). Jeg skal ha samlingsstund med barna i en lang periode - der innholdet skal være det samme hver gang :) Jeg skal se hva gjentakelse gjør med små barn.
Musikk, drama og fysisk fostring går inn i prosjektet.

Så jeg vet at det må være musikk, fysfos og drama - jeg vet det er 1-2 åringer, det skal være gjentakelse og det skal skje i samlingsstund. Men innholdet... Altså, hva?

Noen som er kreative og har noen gode ideer å komme med til en distre gravidhjerne? :) tenker å lage rytmebokser (dopapir og ris). Kanskje laste ned noen afrikanske rytmer. Danse, synge osv. Aah så vanskelig akkurat nå :)

Hva med å dramatisere Bukkene Bruse? Det finnes en sang om eventyret så det kan synges :)

Kanskje du skulle lest eventyret for dem noen ganger før dramatisering? Slik at de gjenkjenner det :)

Ja, det finnes vel en sang som går "lille bukken bruse, trampet over trollebru" :)
Det var en kjempefin ide, tusen takk!

I samlingstund i bhg der mine går. Synger de alltid en god morgen sang med alle navnene. Slik at de lære navnene til hverandre. Også synger de tommelfinger hvor er du og lille petter edderkopp. Dette gjør de hver morgen. Også har de litt ulike innslag innimellom.

Ellers er jo lille larven aldri mett en stor slager ;)

Back
Topp