Hjelp! Navn... (flere valg mulig)

Medusa_83

Forumet er livet
Vi sliter skikkelig med å bli enige om navn her, og nå trenger vi deres hjelp. Det går an å trykke på flere... Og tenk gjerne igjennom om dere synes det passer sammen med Ida Dette er en drøss med navn som vi har diskutert, så dere ser kanskje litt hvilken gate vi er i? Kom gjerne med flere forslag.

Kriterier:
-Må ikke høres ut som det ble oppfunnet i går
-Ikke dobbeltnavn
-Kan ikke slutte på "s"
-Ikke et navn man må stave hele tiden (som for eksempe Philiph/Filip++)
-Ikke så lange navn

Hva liker dere/liker ikke med navnene på listen?

(jeg er ikke ute etter kommentarer som: "grusomt navn!" eller lignende... Vet folk er snille her inne, men ville bare si det... Kommenter som dere ville ha gjort om barnet allerede het det)

jeg svarte Kaja, Vilde og Edvin. Kaj/ia er jo et stavenavn riktignok. Nå tok jeg utgangskpunkt i Ida

Ida, Iben og Iver passer jo kjempegodt sammen og, Imre også forsåvidt, men jeg er ikke såååå glad i lik forbokstav greia.

Synes Hedda blir for sterkt mot Ida. Linnea synes jeg forsåvidt passer...

Peder kan fort ble forvekslet med peter så det må fort oppkommenteres det og. Arn blir for sterkt mot Ida synes jeg. Simen er sperm på engelsk, så det blir mer morsomt for meg, kunne nok ikke brukt det selv

Personlig liker jeg navn som fungerer internasjonalt. så da stiller Edvin sterkest for meg, men Peder funker jo og. På jentenavnene så vet jeg ikke helt hvordan de fungerer?

Lykke til uansett, blir nok bra dette ja

Av jentenavna liker jeg best Hedda. Iben er jeg alltid i tvil om er jente eller guttenavn, derfor ville ikke jeg ha valgt det.

Liker i grunnen alle guttenavna du har som valg, men liker nok Peder best for øyeblikket[;)]

Liker Linnea, Vilde, Iver og Simen [:)]

Iben er kanskje det jeg liker minst, men kun fordi det er både gutte og jentenavn, og dersom du får en guttejente eller en feminin gutt, så kan et "tvekjønnet" navn føre til (muligens) kjedelige situasjoner?

Stemte på Hedda, før jeg så at det skulle passe sammen med Ida. Synes de to navnene blir for like, så da går min stemme heller til Vilde. Som guttenavn stemte jeg på Arn. Det synes jeg er et flott navn, og det passer godt til Ida.

Elsker Iben......det skal nok vårt knøtt hete dersom det blir en jente. Men nå er jeg opprinnelig dansk da, og dette navnet er jo en del vanligere i Danmark enn her....

Dessuten het min onkel Ib. Han ble drept i bilulykke for noen år siden [:(] Så tror også min familie vil sette pris på dette [;)]

Men har alltid likt navnet, så er ikke bare derfor.....

Ellers er også Hedda et flott jentenavn [:D]

Back
Topp