Hjelp!! nattesøvn

Bkno6139010

Blir kjent med forumet
Min er 4 mnder

Han bruker 3-5 timer på å sovne
Sovner kun me pupp I sengen

Har prøvt å legge oss sent ( kl 12 og senere) å tidlig (1930)å alltid når han er trøtt selvfølgelig

Er samme rutine før natta hver dag

Han blir alltid så sykt overtrøtt for han finner ikke roen
Ofte 1 eller flere gråteøkter


Har ikke kolikk eller plager
Jeg gruer meg til hver natt

Prøvte ut forskjellige leggetid er me ukers mellomrom

Er uansett det samme, 3-5 timer på å sovne me vanligvis 1 gråte økt som slår an ut i søvn...
 
Har du prøvd å legge ennå tidligere? Mine var i seng 17.30-18.00 når de var i den alderen. Ble det senere ble de så overtrøtte at da var de umulige å legge.
 
Sover han mye på dagtid?
Er det mye som tar oppmerksomheten hans før legging? Tenker da på f.eks tv eller annen skjermbruk, noe som kan gjøre at han blir overstimulert før legging og dermed trenger mer tid til å finne roen.
Min har vært litt mer urolig i det siste, men der er det tenner som har skylda:)
 
Føler med deg, TS.

Vi har en pode på 2 1/2 mnd, og vi sliter også med at han blir grinete og ønsker masse pupp på kvelden og kun sovner dersom han får pupp, men gulper masse fordi han egentlig har fått for mye.

Har også prøvd å legge tidlig og sent, uten å helt se effekt. Leste imidlerrid på Liberos hjemmesider i går (https://www.libero.no/barnet-ditt/artikler/baby/baby-og-sovn-36-maneder/) at det kan være lurt med leggerutiner. Kan godt være du har prøvd alt dette, men vi har ikke vært så gode på det i hvert fall. Så vi tenker å prøve å legge han i senga i 19/20-tida etter han har fått pupp, forberede oss på at det tar 30 min - 1 t med skriking, men synge og lese og prøve å gi smokk helt til han roer seg. Med dempet belysning. Og kanskje kosebamse.

Jeg har hvert fall kanskje vært litt kjapp med å gi han pupp, eller ta han opp av senga og gå med ham, etter han har skreki i kvarter.

Pluss at for vårt vedkommende har han nok ofte lagt seg nærmere 21/22, altså litt sent. Som Stolt Mamma sier, kanskje han egentlig er trøtt fra nærmere 18.. til ettertanke her hvert fall. :dummy:

Men ønsker gjerne tips og triks for egen del, og høre om du finner noen løsninger! ☺️
 
Lille her er 10 snart 11 uker og har hatt leggerutine på henne noen uker. Rundt Kl. 19 er det kveldsstellet, bruker goood tid, prater, og klser oss. Inn i stua, roer henne slik jeg gjør på dagrid og går opp i senga rundt kl.20. Noen ganger sover hun med en gang av puppen, andre ganger er det mye gråt, og trengs en del trøst for å roe ned. Det jeg gjør da er å ikke løfte henne opp, jeg trøster henne der hun ligger med white noise! Denne spiller jeg av på repeat; https://open.spotify.com/track/2bRKxuH1o7pTmb1y4GfdEc?si=iFbcnIiJSb-4C96TOgGiNg&utm_source=copy-link
Jo mer hun griner, jo høyere spiller jeg den av og overraskende nok roer hun seg veldig fort med det! Så lar jeg den spille til hun sovner med å ta lyden gradvis nedover!
Så om du ikke har prøvd - prøv white noise!!:p det gjør gråtetiden myyyr kortere her hvertfall!
Masse lykke til :happy:
 
Hei ja har samme rutine hver dag. Vi går på badet å koser litt, skifter bleie å tar på pysj. Jeg fjerner sminke å tar på krem å pusser tenner, annenhver dag har han et rolig varmt bad denne prosessen e langsom og rolig poenget er jo at han skal slappe helt av gjør dette hver dag før leggetid

Har whitenoise bamse som er fantastisk, han roer seg fort men sovner fremdeles ikke inn, men er mye verre uten, jeg å skur ned volumet jo roligere han blir men lyden er aldri høy assa

Er bare så merkelig at han sliter sånn me å finne ro til å sovnee

Idag ska jeg ut å kjøpe vugge å se om han trenger bevegelse, tanken er å la han sovne der å flytte han til sengen neste oppvåkning me meg å mate

Han såver så godt II vogn å bil men kun i bevegelse
Så jeg er spent på vugga, jeg vil heller bli sittende å vugge i 1 time enn å ligge i 5 timer

Og han har ikke rytme me søvn på dagtid, jeg legger meg å liggeammer til han sovner som er raskt, skrur volumet langt ned på tv så da det er mer rolig bakgrunns lyd

Han sover dødslett på dagtid, legger han me fyste tegn på trøtthet


Er Kun nettene som er så vanskelige
 
Hei ja har samme rutine hver dag. Vi går på badet å koser litt, skifter bleie å tar på pysj. Jeg fjerner sminke å tar på krem å pusser tenner, annenhver dag har han et rolig varmt bad denne prosessen e langsom og rolig poenget er jo at han skal slappe helt av gjør dette hver dag før leggetid

Har whitenoise bamse som er fantastisk, han roer seg fort men sovner fremdeles ikke inn, men er mye verre uten, jeg å skur ned volumet jo roligere han blir men lyden er aldri høy assa

Er bare så merkelig at han sliter sånn me å finne ro til å sovnee

Idag ska jeg ut å kjøpe vugge å se om han trenger bevegelse, tanken er å la han sovne der å flytte han til sengen neste oppvåkning me meg å mate

Han såver så godt II vogn å bil men kun i bevegelse
Så jeg er spent på vugga, jeg vil heller bli sittende å vugge i 1 time enn å ligge i 5 timer

Og han har ikke rytme me søvn på dagtid, jeg legger meg å liggeammer til han sovner som er raskt, skrur volumet langt ned på tv så da det er mer rolig bakgrunns lyd

Han sover dødslett på dagtid, legger han me fyste tegn på trøtthet


Er Kun nettene som er så vanskelige


Håper vugge er det som skal til!! Det er ikke alltid så lett å frostå seg på disse små:shy:
 
Håper vugge er det som skal til!! Det er ikke alltid så lett å frostå seg på disse små:shy:

Ja, det Finns jo vugge som vugger side til side eller en annen som er frem og tilbake

Klerer ikke helt bestemme meg, kan faktisk vêr jeg tester begge er litt desperat nå
 
Ja, det Finns jo vugge som vugger side til side eller en annen som er frem og tilbake

Klerer ikke helt bestemme meg, kan faktisk vêr jeg tester begge er litt desperat nå

Ja, det skjønner jeg! Nattesøvn er noe som er nødvendig å ha!
Må legge til ar vi også har white noise bamse, men når hun gråter mye hører hun ikke denne, da er det kun den på Spotify som funker:wacky:
 
Min er 4 mnder

Han bruker 3-5 timer på å sovne
Sovner kun me pupp I sengen

Har prøvt å legge oss sent ( kl 12 og senere) å tidlig (1930)å alltid når han er trøtt selvfølgelig

Er samme rutine før natta hver dag

Han blir alltid så sykt overtrøtt for han finner ikke roen
Ofte 1 eller flere gråteøkter


Har ikke kolikk eller plager
Jeg gruer meg til hver natt

Prøvte ut forskjellige leggetid er me ukers mellomrom

Er uansett det samme, 3-5 timer på å sovne me vanligvis 1 gråte økt som slår an ut i søvn...
Les om four months, sleep regression og pust med magen, det blir bedre.
 
Back
Topp