HJELP !!!!! MOLUSKER !!!!

Emz mamma

Elsker forumet
For 5 uker siden var jeg til legen med utslett/blemmer på jentungens rompe. Fikk da salve fordi han mente det var en bakteriell infeksjon. Med salven skulle det forsvinne på 3-5 dager. Smurte i nesten en mnd da jeg skjønte at det skjer ingenting,så dro til legen igjen idag og fikk beskjed om at det er molusker....
Har nå fått informasjon nok til å få litt panikk.... de kan ikke "medisineres" bort, de forsvinner av seg selv... MEN de kan vare ett år. OG inkubasjonstiden er fra 1 uke - 6 mnd..... er rett og slett livredd for å få det selv,for jeg fikser ikke å ha utslett o.l. [&o]

Men så sies det at det er mest barn som får det.... Kan noen hjelpe meg med å få litt klarhet i alt dette... ..... ..... har noen av dere hatt det? Ungene deres, hadde dere noe "kjerringråd" som hjalp litt fortere på skiten... ? 

Molusker er veldig smittsomt. Har to barn som hadde det når dem var mindre, men legen skjærte dem bort etter å ha smurt på embla krem. Har ikke hatt det siden, å det er ikke farlig!

Hei.  Da sønnen min hadde molusker fikk jeg tips av ei venninne om å bruke noe som heter BLÅ-GRÅ ØSTERSSOPP.
Det får du kjøpt i helsekostbutikker,kapsler som du løser opp i drikke. Sønnen min ble kvitt det på 3-4 mnd. Men det er noe "dritt" for barna å få, de kan bli store, åpne, blø og verke!!!

ORIGINAL: 3 stars

Molusker er veldig smittsomt. Har to barn som hadde det når dem var mindre, men legen skjærte dem bort etter å ha smurt på embla krem. Har ikke hatt det siden, å det er ikke farlig!

Jeg fikser å ta meg av jentungens molusker, (søskenbarnet hennes fikk det jo også da,siden de har badet sammen) , hun har heldigvis ikke fått så store og mange og noen ser ut til å være på tur bort (hååååper jeg) ... men er så innmari redd for å få dem selv, ihvertfall når jeg vet at eneste behandling for dem er å skrape dem bort.... [&o]    Fikk du det da ungene dine hadde? Er redd for å klø meg i ansiktet i frykt for å en dag våkne med en gruppe molusker der.... [&o]

Nei det var kun ungene, ble smitta i barnehagen. Men kan du ikke bare dra til legen å få skrapa  dem bort så slipper du å være engstelig? Ungene syns det var helt ufarlig å ikke vondt.

nevøen min hadde det, ingen andre av de 4 familiemedlemmene eller noen av oss andre som er i kontakt med han fikk det heller. han hadde på overkroppen på siden under armen..
mente det var mollusker eller noe slikt. var snakk om å fryse dem bort (?) men før dem kom så langt så forsvant dem bare..han hadde en god del og ganske lenge i grunn.

ORIGINAL: 3 stars

Nei det var kun ungene, ble smitta i barnehagen. Men kan du ikke bare dra til legen å få skrapa  dem bort så slipper du å være engstelig? Ungene syns det var helt ufarlig å ikke vondt.

Hvor lenge hadde dine barn hatt det før det ble skrapt bort da? Han nevnte ingenting om det idag, sa bare at han lovte meg at det skulle forsvinne av seg selv om inntil ett år.
Men såklart googla jeg det idag og fant ut at noen hadde hatt det fra 2-10 år... vet jeg tar til meg mye unødvendig og skremmende informasjon.... men molusker er laaaaaangt fra min greie...... *panikk*

ORIGINAL: babytutta

nevøen min hadde det, ingen andre av de 4 familiemedlemmene eller noen av oss andre som er i kontakt med han fikk det heller. han hadde på overkroppen på siden under armen..
mente det var mollusker eller noe slikt. var snakk om å fryse dem bort (?) men før dem kom så langt så forsvant dem bare..han hadde en god del og ganske lenge i grunn.

Håper virkelig ikke at jeg får det,men ser hvor lett søskenbarnet hennes fikk det..... [:-]

Min lille prins har dessverre mollusker, det er noe ordentlig møkk[:'(]. Han har hatt dem i nesten ett år nå men jeg begynner å øyne håp for at de snart forsvinner..

Vi som voksne har som regel et imunnforsvar som beskytter  oss mot disse så jeg tror ikke du trenger å være redd for å bli smittet. Mine to eldste på 13 og 9 år har heller ikke blitt smittet  og de holder på masse med han, så det er som regel ganske små barn som er mest utsatt for dette viruset..

Har forresten vært hos hudlege med han og hudlegen ønsket ikke å skrape dem bort siden de er ufarlige[X(]. Det er jo så, men det er ikke mye pent hvertfall..

ORIGINAL: guttemom

Min lille prins har dessverre mollusker, det er noe ordentlig møkk[:'(]. Han har hatt dem i nesten ett år nå men jeg begynner å øyne håp for at de snart forsvinner..

Vi som voksne har som regel et imunnforsvar som beskytter  oss mot disse så jeg tror ikke du trenger å være redd for å bli smittet. Mine to eldste på 13 og 9 år har heller ikke blitt smittet  og de holder på masse med han, så det er som regel ganske små barn som er mest utsatt for dette viruset..

Ble litt roligere nå.... drev jo å styra på med min bror's to gutter ifjor jul og de hadde det da..... men da fikk jeg det ikke..... Men det kom så nært innpå akkurat idag....

Burde vel fått dem skrapt bort når man har hatt dem så lenge... men det er liksom legene som tar avgjørelsen.... [:-]

Di hadde det ikke så veldig lenge før vi fikk skarapet det bort, ikke vits i å vente til det blir værre vel?

Problemet er jo at det klør å det er vanskelig for ett barn å sjønne at di ikke må gjøre det for da blir det bare mer. Nei skrap bort dritten å bli ferdig med det.

Eldste gutten min har mange på ryggen og et par på låret. Driver med  "behandling" nå. smører på tetreolje med q-tips og tar plaster på. Skal visst gjøre dette tre-fire netter i første omgang. Holder på med andre natta nå... Det skal visst hjelpe... håper virkelig, for det er skikkelig ekkelt....[:'(]

vi har hatt flere barn med molusker...å la de for all del være ifred.
så lenge moluskene ikke er infiserte så gjør de da ikke noe "galt".
synes det er uhørt å skrape barn som ikke trenger det.
har selv et barn som ble skrapt i en alder av 1 1/2 år...og for henne var det nødvendig pga gjentatte stafylokokk infeksjoner i moluskene. fikk skrapt bort litt over 600 molusker i narkose. måtte gjøres i to runder med to ukers mellomrom...foran og bak på kroppen.
de smertene hun hadde etter skrapingen hadde jeg aldri utsatt et barn som ikke trenger det for.

er det vakkert å se på? nei! men ingen grunn til å ta de bort

hadde mollusker som liten, gikk te legen og fikk de fleste skrapt vekk, resten tok mine foreldre på meg heme.... forsvant fort..

dattera til sambo har mosluskler oppover den ene armen....de har hun snart hatt i et år, og de begynner så smått å tørke inn nå...hun har vært og fjernet et par av de største da....
Men ingen av oss andre har blitt smittet heldigvis, verken store eller små[:)]

Bare la de være i fred, ikke rør de mer enn nødvendig-det er jo vorter, og vorter smitter bare når de væsker[;)]

Hedda på 5, fikk det for 3 år siden. Mange på låra, og en på brystet. Noen av de ble veldig betente og det rant verk av de. Heligvis er alt borte nå. Ingen andre i huset ble smittet.

Bror min fikk en slik på halsen for et par år siden..var en klump med MASSE puss i...han ville ikke til legen,da reiste mamma å kjøpte skalpell å masse stæsj på apoteket så satte jeg igang.. = kurert..det var moro[:D][:D]

Håper han får en ny slik at jeg kan leke kirurg igjen[:D][;)] Mamma,pappa og storebror min så på...trodde de skulle spy..haha[8D][:)]

Jeg ble smitta av mulusker av søskenbarnet mitt, vi måtte begge til en hudlege for å fryse de og skrape de bort. Gjorde vondt, men de er borte[;)]

Jeg haar molusker.. Jeg fikk det av ei jente i bhg som jeg jobbet i som lærling.. det er 4 år siden nå. og jeg har de enda[:'(] Men jeg har færre nå enn før.. fikk beskjed av legen at de forsvinner inne ett år og la de være.. joda noen forsvant men ikke alle.. har noen på rumpa og en på armen.. koster det noe å få de fjernet??

Back
Topp