Hjelp!! Mensen!

mariaen

Betatt av forumet
Til dere som har peiling på dette med å utsette mensen. Fikk mensen i dag! 2 mnd etter fødsel! :( æsj altså! Hadde håpa på at jeg skulle få slippe litt lenger. Men uansett, jeg gifter meg om 4 uker og da er det jo stor sansynlighet for at jeg har mensen da. Tenker på å utsette den hvis jeg får ordna med resept på mandag (leste at det gikk bra å begynne litt uti menstrasjonen) er det veldig problematisk å utsette mensen, eller er det uproblematisk?
Hilsen ei som aldri har utsatt før.

Hvis du skal begynne på vanlige p-piller så tar du ikke sukkerpillene men begynner på et nytt brett med en gang. Men ammer du så får du nok Minipiller om det var tabletter du tenkte på som prevensjon. Å da kan mensen bli ustabil eller forsvinne helt. Minipillen cerazette jeg har erfaring med da. Små blødninger nesten hele tiden her. Så da jeg slutta på den etter 6 mnd og begynte på loette har mensen vært normal. Har ikke prøvd å utsette mensen nå jeg da. Men gjorde det tidligere når jeg brukte p-piller.

Det er dog ikke mye som tilsier at neste mens trenger komme om 4 uker, sånnsett. Den kan gjerne være ustabil de føste gangene, særlig når den kommer så tidelig, og om du ammer.

Er noe som heter primolutt eller noe sånt. Den kan bare utsette mensen ca ti dager. Disse begynner du med et par dager før forventet mens og fortsetter den uken du skulle hatt mens. Fåes på resept hos legen

Helt sikker på det er mensen? Jeg fikk blødninger 6-7 uker etter fødselen, trodde det var mensen som kom tilbake, men blødde ikke noe mer før ungen var 6mnd. Kan ha vært en del av renselsen tenker jeg.

Er noe som heter primolutt eller noe sånt. Den kan bare utsette mensen ca ti dager. Disse begynner du med et par dager før forventet mens og fortsetter den uken du skulle hatt mens. Fåes på resept hos legen
Sign denna har brukt de selv

Hvis du ammer kan su vel ikke begynne på vanlige p-piller eller andre hormonpreparater?
Med en liten baby blir det vel neppe en standard bryllupsnatt og reise...?

Jeg fikk mensen etter 8 uker (4uker etter renselsen var ferdig) med eldste. Men så så jeg den ikke igjen før han var 7 mnd gammel.

Last edited:
Back
Topp