Hjelp meg..

Håperpåentil

Forumet er livet
VIP
Vi sliter så sinnsykt med at Leonora gråter HVER gang vi kjører. Både korte og lange turer er et helsike og det er blitt så ille at jeg gruer meg for å måtte kjøre noe sted. Det ødelegger humøret til alle og skaper en utrolig dårlig stemning for vi blir stresset av den konstante gråtinga.. Hva i alle dager skal vi gjøre??

Kanskje hn har det for varmt, for trangt, kanskje hun kjeder seg? 

ORIGINAL: mammantTS

hvordan sete har dere til henne da? og hvilken vei sitter hun?

Vi har Britax multitech. Hun sitter bakovervendt.

ORIGINAL: leonorasmamma

Da tipper jeg på at hun kjeder seg. [;)]

Har dere sjekket om hun har låsninger i nakken?
Da kan de synes det er ubehagelig å kjøre

ORIGINAL: Sicily

Hva skal vi gjøre? Kan jo ikke underholde henne heller?? Uff jeg er rådløs[:(]

jeg å[;)]
vår 2 åring hadde en periode der hun trasset mye under bilkjøring, åsså gikk cd spilleren vår i stykker. Endte opp med å synge alle sangene de har lært i barnehagen om og om igjen, og trassingen ble borte.
Til jul skal hun få DVD spiller til bilen, for underholdning. Verdt å prøve[;)] 

jeg å[;)]
vår 2 åring hadde en periode der hun trasset mye under bilkjøring, åsså gikk cd spilleren vår i stykker. Endte opp med å synge alle sangene de har lært i barnehagen om og om igjen, og trassingen ble borte.

Jeg har også tenkt tanken på å kjøpe det til henne, men Leonora ser ikke på tv. Aldri gjort det. har prøvd å få henne til å se på barnetv, men en kan bare glemme det.

ORIGINAL: Woolfmother

signerer denne!
Prøv å kjøp ett oar leker til henne[:)] Minsten min hata å kjøre bil frem til den alderen han også, gav han en sånn matte til å sprake på så skjedde det div ting han kunne se på. det funka[;)]

Vi har baksetet full av leker. Er lei av å kjøpe leker som hun ikke bryr seg om engang.

jeg å[;)]

Jeg har også tenkt tanken på å kjøpe det til henne, men Leonora ser ikke på tv. Aldri gjort det. har prøvd å få henne til å se på barnetv, men en kan bare glemme det.

det finnes sikkert andre leker eller lignende hun kan ha i bilen. Om hun liker å tegne er jo en slik tavle der man bare skryker over så forsvinner det du har tegnet, en løsning. Får sikkert funnet en måte å feste den på også, slik at den ikke flagrer veggimellom ved en evt. kollisjon

Småen har hatt etpar perioder med bil-hating, men det har alltid gått over etter en stund[:)] Slitsomt når det står på, men er liksom ikke så mye å gjør.
Jeg tror ikke det har noe å si hvilken vei de sitter.. Jeg vet folk har snudd pga "kjedsomhet" og det har funket en liten stund men så er det like kjedelig å kjøre bil som før..

ORIGINAL: Lillingen x2

Småen har hatt etpar perioder med bil-hating, men det har alltid gått over etter en stund[:)] Slitsomt når det står på, men er liksom ikke så mye å gjør.
Jeg tror ikke det har noe å si hvilken vei de sitter.. Jeg vet folk har snudd pga "kjedsomhet" og det har funket en liten stund men så er det like kjedelig å kjøre bil som før..

Dette har holdt på i nesten 2-3 måneder. Å snu henne er helt UAKTUELT.

ORIGINAL: Ephexita

Heng opp et sånt bilspeil foran henne så hun ser seg selv, det fungerer godt som bilunderholdning :)
Forsøk å ikke ha på for mye klær (kan være hun er varm og ukomfortabel)
Det kan også være at hun rett og slett ikek sitter godt i setet.
Se omd ere kan bytte med noen andre for en liten stund, til en annen modell og sjekk :)

Speil har hun og det har hun hatt siden hun var nyfødt så den er bare kjedelig nå.. Prøver å ha minst mulig klær på henne, men når vi bare skal kjøre fra barnehagen og hjem noe som tar 5 min så hender det nok at hun har ytterjakke på seg, men da passer jeg på å senke temperaturen i bilen. De jeg kjenner som har barn har enten samme sete som oss eller så har de barna forovervendt så det blir vanskelig, men takk for tips[:)]

ORIGINAL: Linnen83

Samme problem hadde vi.Han er 16 mnd. Vi har funnet en god løsning. Vi har kjøpt hakkebakkeskogen, der er det snakking og musikk det liker han tydeligvis! Liker ikke cder med bare musikk eller bare snakking må ha begge deler[:D]
Å skal vi kjøre langt, som vi gjør ofte har dvd fungert for oss, han ser heller ikke så mye på tv hjemme,men i bilen kan han jo ikke springe rundt[:D]

Takk for tips. Skal jammen gå til innkjøp av mer barnemusikk og spandere en dvd til henne til jul så får vi HÅPE at det kan hjelpe[:)]

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Har dere sjekket om hun har låsninger i nakken?
Da kan de synes det er ubehagelig å kjøre

Hvor får en sjekket dette? Hos kiropraktor eller?

Back
Topp