Hjelp meg... :-(

Guttemamma92

Forelsket i forumet
Junibarna 2015
jeg er helt rådløs her jeg sitter. Jeg er utmattet, meget sliten, og på randen til depresjon(om jeg ikke har hatt det i 2mnd nå...)
Babyen min gråter, gråter og gråter... Og gråter.
Han fikk tidli kollikk, og vi har gått til kiropraktor siden han var 7 uker (med e stopp på 2uker pga ferie). Han har hele tiden vært stiv i korsryggen, da spesielt på venstre siden- så det holder vi på å fikse med kiropraktor.. Kiropraktoren mente det måtte være noe annet som plager han også siden han aldri roer seg, og raser når vi er der..
Han sover fra 11 på kvelden, til kl 2, får mat, sover til 6/7 og da er det morgen. Så er han rolig i ca. 1time, og da starter gråtingen, hylingen og raseriet- og varer helt til kvelden. Han sover ca. 1-2 timer TIL SAMMEN på hele dagen. Dette er ikke normalt, han blir 3mnd 3.sept.
Hadde trodd det bare var kollikk, hadde det ikke vært for at han har blitt værre den siste uken. Tidligere har han sovet mer sammenhengende, og hadd fler søvnperioder iløpet av dagen. Kollik avtar gjerne litt ved 3mnd, men denne karen blir bare værre og værre. Han får bare MME, hipp- da jeg ga opp ammingen grundet dette. Kroppen min klarte ikke mer. Han kaldsvetter (har ikke feber) blir rød i ansiktet, roer seg noen ganger ved at jeg bærer han men ikke alltid. Nå er jeg meget sliten av å gå å bysse å bære hele dagen. Har i tillegg en sønn på 20mnd, og mannen er borte på jobb annen hver uke- så nå klarer jeg rett og slett ikke mer.
Stygt å tragisk å si det, men noen ganger vil jeg bare stenge han inne på ett rom og rømme!
Skal bestille legetime på mandag for å få sjekket, men av erfaring sender legen oss hjem for å se det an..
Han har navlebrokk, men denne har han ikke plager med. Skal til barnelege 8.sept for ny vurdering av den.
Har ikke familie i nærheten, så har ikke avlastning.
Trenger råd! Hilsen fortvilt og meget sliten 2-barns mamma som ikke syns barseltiden er noe kos.
 
Stor klem! Jeg vet noen jeg kjenner ble lagt inn på barneavd for å finne ur om det faktisk var kollikk eller noe annet.. Da er det jo og muligheter for litt avlastning..

Regner med du har prøvd å gi han sukkervann?

Håper virkelig legen enten sender dere videre eller sjekker opp litt.. Hvis ikke så
Må du kreve å bli hørt hos barnelegen!
 
Vi har også slitt med kolikksmerter- gråt absolutt hele ettermiddag og kveld, utrolig slitsomt. Men begynner å bedre seg nå, er kanskje halvert siste par ukene. Siden din ikke roer seg, kan det være laktoseallergi? Ville fått sjekket det opp i hvert fall. Uansett ville jeg fått en time på helsestasjonen for å få hjelp og råd, høres ut som du trenger den hjelpen du kan få!
 
Stor klem! Jeg vet noen jeg kjenner ble lagt inn på barneavd for å finne ur om det faktisk var kollikk eller noe annet.. Da er det jo og muligheter for litt avlastning..

Regner med du har prøvd å gi han sukkervann?

Håper virkelig legen enten sender dere videre eller sjekker opp litt.. Hvis ikke så
Må du kreve å bli hørt hos barnelegen!
Det går hardt utover sukkervannet.. Men det virker ikke til å fungere desverre :-/ han roet seg kanskje før med det, men ikke nå.. Ja, jeg får høre på mandag.. Måtte bare få ut fortvilelsen min.. Gruer meg til hver ny dag :-(
 
Vi har også slitt med kolikksmerter- gråt absolutt hele ettermiddag og kveld, utrolig slitsomt. Men begynner å bedre seg nå, er kanskje halvert siste par ukene. Siden din ikke roer seg, kan det være laktoseallergi? Ville fått sjekket det opp i hvert fall. Uansett ville jeg fått en time på helsestasjonen for å få hjelp og råd, høres ut som du trenger den hjelpen du kan få!
Ja, har tenkt å be om en test om allergi.. Har vurdert det, så får håpe hun tar testen.. Vurderer å søke noe hjelp til meg selv også, føler jeg trenger noen å prate med :-(
 
Prøv å gi han den minste styrken med paracet som en engangstilfelle? Se om det hjelper.. (Selvsagt snakke med lege om det...)
 
jeg er helt rådløs her jeg sitter. Jeg er utmattet, meget sliten, og på randen til depresjon(om jeg ikke har hatt det i 2mnd nå...)
Babyen min gråter, gråter og gråter... Og gråter.
Han fikk tidli kollikk, og vi har gått til kiropraktor siden han var 7 uker (med e stopp på 2uker pga ferie). Han har hele tiden vært stiv i korsryggen, da spesielt på venstre siden- så det holder vi på å fikse med kiropraktor.. Kiropraktoren mente det måtte være noe annet som plager han også siden han aldri roer seg, og raser når vi er der..
Han sover fra 11 på kvelden, til kl 2, får mat, sover til 6/7 og da er det morgen. Så er han rolig i ca. 1time, og da starter gråtingen, hylingen og raseriet- og varer helt til kvelden. Han sover ca. 1-2 timer TIL SAMMEN på hele dagen. Dette er ikke normalt, han blir 3mnd 3.sept.
Hadde trodd det bare var kollikk, hadde det ikke vært for at han har blitt værre den siste uken. Tidligere har han sovet mer sammenhengende, og hadd fler søvnperioder iløpet av dagen. Kollik avtar gjerne litt ved 3mnd, men denne karen blir bare værre og værre. Han får bare MME, hipp- da jeg ga opp ammingen grundet dette. Kroppen min klarte ikke mer. Han kaldsvetter (har ikke feber) blir rød i ansiktet, roer seg noen ganger ved at jeg bærer han men ikke alltid. Nå er jeg meget sliten av å gå å bysse å bære hele dagen. Har i tillegg en sønn på 20mnd, og mannen er borte på jobb annen hver uke- så nå klarer jeg rett og slett ikke mer.
Stygt å tragisk å si det, men noen ganger vil jeg bare stenge han inne på ett rom og rømme!
Skal bestille legetime på mandag for å få sjekket, men av erfaring sender legen oss hjem for å se det an..
Han har navlebrokk, men denne har han ikke plager med. Skal til barnelege 8.sept for ny vurdering av den.
Har ikke familie i nærheten, så har ikke avlastning.
Trenger råd! Hilsen fortvilt og meget sliten 2-barns mamma som ikke syns barseltiden er noe kos.
Vi har og en liten med kolikk.han er 12 uker i dag og gråter fremdeles en god del.har virkelig prøvd alt fra utredning på sykehus, melkefri duett, fotsoneterapi og manuellterapaut.ingen ting som funker her.redning er bæresele og sukkervann... Sover kun korte dupper på Max 30 min sammenhengende gjennom hele dagen.hyler i vogn og hyler i bil... Ganske utslitt selv.... Men må være ekstra tøft med en liten til å ta seg av.jeg har ei jente på 12 fra før og kan ikke sammenlignes med babytiden der...hun var stort sett fornøyd mens han her skriker dagen lang.elsker å bade da, så vi bader en hel del
 
Stakkar deg, vil bare si at du gjør en god jobb! :)

Det høres ut som kanskje hun er laktoseintolerant? Dette var babyen til ei venninne av meg, høres veldig likt ut! Da tåler hun ikke vanlig mme, og må inn på sykehuset til vurdering. Er ikke alle typer laktosefrie mme som fungerer heller.

Kolikk, altså luftsmerter skal roe seg ved 3 mnd, så det kan det vel ikke være? Kiropraktor mener jeg er bare tull, du må gå til en lege og få henvisning til sykehuset.

Bare et lite tips, hvis du ikke har prøvd det. Fungerer gull (på min gutt) med sånn elektrisk vippestol som både gynger, rister og lager fuglekvitter. Han er på grensen til kolikk, men ikke så ekstremt som dette.

Ikke gi deg hos legen. Forklar det du nå skrev til oss, så bør han forstå alvoret.
 
huff, forstår godt frustrasjonen din, ikke noe godt når det blir slik!

Som flere sier, det kan være melk hun reagerer på. Men da helst melkeproteinet, ikke laktosen. Jenta vår har slitt med gulping, kaving, urolighet, søvnmangel, magesmerter og en haug av andre ubehagligheter. Vi ble henvist til sykehuset for å få målt ph-verdien i spiserøret med mistanke om stille reflux (hun gulper sjelden utover, men masse oppstøt og gulp som hun svelger, ikke alltid lett å se gulpinga hennes). Men før den timen ville sykehuset at vi skulle teste melkefri diett. Jeg helammer, så det er jeg som må utelukke melk totalt fra kostholdet mitt. Ikke bare laktosen, men alt som inneholder melkeprotein. Skulle holde meg unna fire uker, og så forsøke forsiktig med litt melk igjen for å se om evt bedring fikk tilbakeslag. Det tar flere uker før alt av melkeprotein er ute av kroppen, men allerede etter få dager merket vi forskjell. Hun kunne plutselig sove en time eller to i strekk på dagtid! Tidligere var jeg heldig hvis hun sov ett kvarter i slengen iløpet av dagen og en time tilsammen... Og etter fire uker melkefri fikk jeg ved ett uhell i meg mat med litt melkepulver, da var det tilbake til start igjen. Urolig baby, magesmerter, to timers sammenhengende utrøstelig gråt og oppstøt i fleng.
To-tre prosent av spedbarn reagerer på melkeprotein, men heldigvis er 90 prosent av dem kvitt allergien før skolestart.

Be legen om hvit resept på melkefri mme (da allerhelst en type som er helt melkefri, ikke bare der proteinet er spaltet sønder og sammen). De er dyre, men hvis det hjelper og dere dermed får diagnose, så får dere tilbakebetalt det dere har lagt ut for. De har dessverre ikke gode nok tester for babyer som er så små som våre, risikerer negativ allergitest til tross for allergi. Så den beste metoden for å stille diagnose er eliminering av melkeprotein i kosten til baby, for så å provosere etter noen uker og se om man får tilbakefall... (Jeg fikk i meg melk ved et uhell, men skulle uansett provosere på den tiden, så det regnes heldigvis som provokasjon nok til å stille diagnose)

Masse lykke til! Håper virkelig dere finner ut av hva som plager babyen din. Vondt for et mammahjerte å se at de sliter uten å vite hva man kan gjøre for at de skal få det bedre :( Og utslitte mødre ønsker gjerne å stenge av rommet og rømme, kjente meg godt igjen i den beskrivelsen der ;)
 
Huff, stakkars deg! Tror det meste jeg kan av tips for babyen er nevnt, men kanskje du skulle finne noe hjelp til deg? Vet det er noe som heter home-start familiekontakten her i Østfold som består av frivillige som ønsker å være "besteforeldre" som kan komme og hjelpe til med å avlaste hos de med lite nettverk. Kanskje det fins, eller noe lignende hvertfall, hos deg og? :)
 
Tusen takk for gode ord, forståelse og gode tips! ❤️ jeg skal bestille en legetime imorgen, og skal virkelig stå på mitt om å få sjekket det meste. Det er vondt å se babyen sånn, og jeg er rimelig utmattet, lei og trist. Skal oppdatere dere når vi har vært til legen :) Takk igjen ❤️
 
Her er det miljøterapeuter som jobber for helsestasjonen som kan komme hjem å avlaste i slike tilfeller. Har du hørt om noe sånt finnes der du bor? Vet hvor slitsomt det kan være da jeg selv har hatt 3 kolikkbarn, men her gikk det og over rundt 3mnd.alderen, og du har veeldig lov til å føle som du gjør. Søk hjelp, lykke til, klem til deg!
 
Stakkar deg, vil bare si at du gjør en god jobb! :)

Det høres ut som kanskje hun er laktoseintolerant? Dette var babyen til ei venninne av meg, høres veldig likt ut! Da tåler hun ikke vanlig mme, og må inn på sykehuset til vurdering. Er ikke alle typer laktosefrie mme som fungerer heller.

Kolikk, altså luftsmerter skal roe seg ved 3 mnd, så det kan det vel ikke være? Kiropraktor mener jeg er bare tull, du må gå til en lege og få henvisning til sykehuset.

Bare et lite tips, hvis du ikke har prøvd det. Fungerer gull (på min gutt) med sånn elektrisk vippestol som både gynger, rister og lager fuglekvitter. Han er på grensen til kolikk, men ikke så ekstremt som dette.

Ikke gi deg hos legen. Forklar det du nå skrev til oss, så bør han forstå alvoret.

Vil bare sitere dette, for det var egentlig det samme jeg ville skrive til deg. Ikke gi deg hos legen. Jeg skjønner godt at du er sliten . Stooor klem til deg! Håper dere blir innlagt på barbeavdelig, så de kan hjelpe dere. For det høres ut som annet en vanlig kolikk. Også fordi vanlig kolikk hos oss har avtatt nærmere 3 mnd, og gitt seg rett etter. Ikke blitt verre.
Stor klem
 
Har dessverre ingen erfaring eller annet råd enn å oppsøke lege og stå på ditt! Så kjedelig å se sine små ha vondt og er utrøstelige. :(
Sender deg en god klem <3
 
Håper virkelig du har fått svar på hva det er med barnet ditt som gjør at det gråter så masse! Føler med deg og barna! Masse gode tanker!
 
Uff hørtes helt forferdelig ut! Stakkars deg og babyen din! Jeg har aldri hatt babyer med kolikk, så har ikke så mange råd. Men tenker at det er veldig viktig å passe på at det alltid kommer rap etter måltider. Kanskje ta en pause når han drikker for å få opp luft! Ellers så var vippestol med vibrering redningen min på de to eldste når de var urolige. Synes det hørtes lurt ut å gå til legen for å skjekke om det kan være andre grunner enn kolikk. Håper de tar deg på alvor!
 
Back
Topp