Oioi, stakkar.
Her er min oppsummering etter at jeg hadde strevd en stund:
Bilde ved siden av innleggene:
Lag/finn et bilde først. Det må ikke være mer enn 145x145 pixler stort, og ikke over 10 KB i filstørrelse.
Vit hvor på egen datamaskin du har lagret bildet.
(Har man lykken av tilgang til relativt dyre Photoshop, er lagre-for-web-løsningen kjekk for å få dine egne bilder til å "oppføre seg" i størrelse.)
Gå inn på Min-profil-siden, og finn boksen Min avatar. Velg last opp bilde.
Hvis du får "vellykket" på opplastingen, burde alt være iorden.
Bilde inne i meldinger:
Det ble penest slik: Legg bildet ut på en hosting-tjeneste, f.eks http://imageshack.us/, som er gratis.
En enkel knapp, "Browse", gir deg anledning til å finne ønsket fil på din egen maskin, og laste opp denne til deres server.
Trykk "Host it!", og hele verden har plutselig tilgang på bildet ditt.
Vær obs på at ALLE !!! kan nå se det, og eventuelt misbruke der. Bruk hodet i valg av offentlige bilder.
Men videre til det morsomme:
Du får opp en side der det står fire kodelinjer. Kopier med deg det som står som "Direct link to image"
Tilbake hos babyverden lager du en ny post/melding i et forum, skriver litt tekst, og trykker "image"-knappen øverst i melding-feltet. Du får en kodesnutt som ser slik ut: [img][/img]
Mellom disse to klammene limer du kodesnutten fra imageshack.
Jeg synes det fungerte bedre enn å laste bilde direkte, som under "Fil", "klikk her for å laste opp", kryss av "legg bilde inn i innlegg" nederst i skrive-melding-feltene.
Enjoy!