Hjelp meg, vær så snill :'(

Prøv å bruke andre ting å putte i munnen, som f.eks pastiller/tyggis.. Det går veldig mye på vane, og spesielt med snus...
Jeg sluttet på dagen da jeg ble gravid (med snus da) og har fortsatt lyst på hver dag.. Hver time nesten hele tiden.. Men tanken på at jeg kan skade barnet i magen holdt for min del altså...du må bare bestemme deg, da klarer du det!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Er i akkurat samme båt.. Klarte å slutte en god stund, å så var jeg så dum å sprakk. Men nå har jeg vært røykfri i et par mnd igjen. Den voksende magen gjør at jeg ikke klarer å tenne på den røyken selvom det frister no ille!
Bestilte el-sigaretter for noen dager siden, så gleder meg masse til de kommer. Har hørt at det er selve vanen som er værst, ikke nikotinen..
Håper du klarer å slutte! :D

30+4 :-)

Er ikke dette motivasjon nok så vet ikke jeg..

Derfor bør du slutte:
  • Barnet ditt får bedre vekst- og utviklingsmuligheter fordi du bedrer oksygen- og næringstilførselen. Forskere ved Medisinsk fødselsregister har tidligere konkludert med at hvis alle kvinner slutter å røyke før svangerskapet, vil andelen veksthemmede barn minke med 12 prosent
  • Du reduserer risikoen for komplikasjoner som tidlig vanngang, løsning av morkaken, blødninger og infeksjoner.
  • Du reduserer risikoen for spontanabort, dødfødsel og for tidlig fødsel. Svangerskapet er i gjennomsnitt en uke lengre blant kvinner som ikke røyker, sammenlignet med dem som røyker.
  • Du gir barnet bedre lungefunksjon og et bedre immunforsvar.
  • Du reduserer risikoen for krybbedød,
  • Du reduserer risikoen for at barnet ditt utvikler astma
  • Du reduserer risikoen for at barnet ditt får atferdsvansker og lese- og skriveproblemer.

Back
Topp