Hjelp meg, vær så snill :'(

09barn+spire2014

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Jeg er gravid som sagt, å jeg røyker fremdeles. Jeg føler meg som den styggeste av dem alle fra før, så vær så snill å ikke døm meg. Trenger ikke høre hvor ego jeg er, hvor dårlig mamma jeg vil bli el lignende. Jeg ønsker bare råd fra dere. Jeg vet barnet er den beste motivasjonen til å slutte, men allikevel blir jeg helt fra meg når jeg tenker på å slutte :-/ Jeg vil så gjerne bare kutte ut, men såå vanskelig.. Kan dere komme med noen gode råd og tips til hvordan jeg skal klare dette best mulig? Å vææær så snill å ikke gi meg masse stygge ord :'(

Først bør du prøve å innstille deg på at du ikke slutter, men at du blir røykfri. For å slutte med noe er ofte negativt ladet i seg selv. Sett deg ett realistisk mål, en dato for å slutte. Realistisk hvor mye du klarer trappe ned av gangen. Og søk støtte og motivasjon overalt.

Nå sniker jeg da, fra juni13. Men håper det ikke gjorde noe. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Aww tusen takk for disse ordene. Endelig en som ikke forteller hvor stygg og jævelig jeg er.. Jeg har satt en dato, siste dagen i november. :))

Det er også viktig at du ikke lar deg "finne trøst" i mat. Skal du slutte, må du enten finne frem strikking, eller tyggis for den saks skyld... Det kan være vanskelig de første mnd, men røyking er enklere å slutte enn du tror...hadde du hatt noen form for spiseforstyrrelser, måtte du ha lært deg å leve "sammen med maten", men røyken kan du fjerne fra huset når du er klar for det...
For mange år siden, sluttet jeg å røyke etter 17 år med dritten, men jeg hadde også et usundt forhold til mat...røyken driter jeg i den dag i dag...maten ser jeg og tenker på hver eneste time, men det eneste som hjelper...er å være beinhard med seg selv.
Lykke til :)

Har vært igjennom røykestopp selv så jeg er ingen til å dømme deg :)
Det som faktisk funka for mannen min var å drikke vann hver gang han fikk lyst på røyk, dette tipset fikk han fra røyketelefonen hehe :)
En annen ting jeg har hørt om var en mann som gikk tur hver gang, han gikk i tillegg ned masse.. men da må man jo ha tid og mulighet.
Poenget er vel i hovedsak å få tankene over på noe annet så fort lysten melder seg :) Masse lykke til!

Jeg har nettopp slutta selv, å den måten jeg slutta på var egentlig ganske grei. Jeg skifta røykmerke hele tiden, tilslutt smakte ikke røyken godt å da var det ikke vanskelig å legge den vekk. Når jeg gikk gravid første gang, så ville jeg også slutte å røyke, snakka me legen om det . Han sa da til meg at når du slutter i svangerskapet så måde bare passe på at du ikke stresser deg opp pga. At du har sluttet å røyke, så han sa at viss jeg var skikkelig stressa så var det bedre å ta men trekk av røyken enn at jeg stressa slik at babyen stresser...

Lykke til;) håper du går det til

Jeg sluttet å snuse for noen år siden, så jeg vet hvordan det er å slutte med disse avhengighetsskapende greiene.
Uansett hvor mye du forbereder og er motivert så er det VONDT. Det er beintøft, men jo tidligere du begynner jo fortere er du ferdig. :) Det er sååå verdt det. Tenk på alle fine tingene du kan kjøpe til lille eller deg selv for summen du bruker på røyk?!?:)
Lykke til, dette klarer du:)

Så godt å se ingen dømmer meg eller slenger stygge ord :) min gubbe han er ett monster angående dette. Ikke lett å få støtte derfra :-/ Jeg vil jo ikke skade barnet med vilje.. Å han maser konstant angående det. Jeg skal gjøre alt som står i min makt til å slutte..

Jeg er ikke fan av personer som røyker mens de er gravide, men skjønner GODT at det er vanskelig. Ig du sier jo at du VIL slutte, mens mange andre ikke bryr seg ;) så du er et godt stykke på vei allerede ;)

Jeg stumpa den den dagen jeg fant ut at jeg var gravid, men røykpakken ligger enda på bordet...
Det kan være lurt å heller bare si "jeg har ikke sluttet, jeg skal bare se hvor lenge jeg klarer å ha denne pakken" :)
Mannen har sluttet å snuse også, og jeg tror så absolutt det beste er å slutte tvert og inke trappe ned... Av den grunn at det er lettere å "ta en ekstra å to" :)
Men masse lykke til :D du klarer det!

Forrige gang var jeg heldig, for jeg ble kvalm av røyken og slutta på dagen.
Men hadde prøvd å slutte før, og da hjalp det faktisk å pusse tennene når jeg ville ha en røyk. Smakte ikke så godt.

Du kan prøve å bare røyke halve røken, da reduserer du inntaket av nikotin med 50 prosent. Eller trappe ned 1 røyk om dagen. Eller begge deler.
Putt pengene du sparer på å ikke kjøpe røyk på en sparegris, så kan du kjøpe noe du ønsker deg til deg selv eller babyen etter fødselen.

Håper du klarer å slutte! Best for dere begge det :) Lykke til!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har slutta selv, så dømmer ikke :) Men heldigvis klarte jeg å slutte med en gang jeg testa skikkelig positivt, og har nå vært røykfri i 16 dager =)

Men motivasjonen her var først å frem: liten spire i magen! Last ned en gravidapp, å les om utviklingen til spira de første ukene, for da skjer det mye!

Å andre motivasjon: Last ned røykeappen! Der ser du hvor lenge du har vært røykfri, hvor mange røyk du har holdt deg vekke fra, og hvor mye penger spart! Genialt :D

De to første ukene var utrolig harde, men drakk ofte vann når suget kom, og det hjalp! =)

Nå er jeg så kvalm, at jeg orker ikke tanken på røyk en gang :P

Masse lykke til :D:D

Eg slutta og røyka for snart to veker siden.. Så eg veit korleis du har det! Overaskande nok tenke eg ikke på røyk.. Lukten av andre som røyke gjer jobben for meg !:) men nok om meg!:) dette er utruleg vanskelig og du er flink som tenker at du skal slutte... Det er ikkje alle som har tenkt så langt:) prøv og trapp ned og forsatt ha røykpakken liggjande... Du skal bli røykfri for spiren din og for deg sjølv!! Eg har trua på deg;) sender deg og litt kvalme din veg som kan gjera susen!! :);) neida! :)
Masse lykke til!!

Du må bare bestemme deg for at du vuø slutte. Ikke tenk at du må. For da ryler du fortere enn du aner. Jeg slutta å røyke i første sv.skap.. forsi jeg måtte. I 2.sv skap slutta jeg ogaå fordi jg måtte... nå jør jeg det fordii jeg vil!! Jeg har ingen intensjon om å starte på når barnet er ute. Nå ska jg ikke slutte jeg ska* bli røykfri! Å har vært uten røyk i 12 dager nå.

Du ser jo at vi er mange som prøver å bøi røykfrie. Å vi kan støtte hverandre. Jeg går fortsatt ut i røykepausen... bare for å gjøre det. Også tar jeg en doc istede for :-)

Jeg heier på deg! Dette klarer du! Men du må ville det selv!!

Vært

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg slutta å røyke for 3-4 år siden, og sluttet med snus da jeg testet positivt. Graviditeten var planlagt, så jeg hadde i forkant trappet ned å vent meg til tanken. Er jo så kvalm også, snus er det siste jeg vil ha nå! (og jeg elsket snus!)
Uansett - da jeg sluttet å røyke var det bare en ting som funket, og det var å google på hva det gjør med kroppen, og hva som skjer med kroppen hvis man slutter. Jeg ble så skremt av å lese dette, og ikke minst ved å se på bilder.
Håper du klarer det, lykke til :)

Jeg har vert røyk fri i 314 dager å snus fri i 137 dager.
Det var samboeren min som sa at vist jeg ville ha barn med han så må jeg slutte.
Så fikk vi vite av sviger mor at i slutten av juni så skulle vi til bulgaria, å de betalte.
Da sa jeg til sambo at jeg skal slutte før vi drar dit.
Å det klarte jeg. :D

Jeg røykte til pakken var tom om kvelden å bestemte meg for ikke å røyke når jeg sto opp.

Sent from my iPad using BV Forum

jeg hadde samme tanke som deg i de 2 andre svangerskapa.. jeg røyka i begge svangerskapa mine tidligere.. du er ikke noen dårlig mamma bare fordi du røyker!

jeg røyka før jeg fikk jentungen, da ble det snus i steden, mild type og det gikk ganske bra, hadde dobbel motivasjon, mannen jeg likte( min man) tåler ikke røyk, og jeg ville lukte godt når vi møttes. og lille i magen som skulle ha det bra, tok noen røyker etter at hun var født fordi jeg trodde jeg ville ha det, men var ekkelt, og tanken på å ta i babyen min med hender sm stinker og en ånde som var grusom fikk meg til å stoppe totalt. har ikke røyka etter det, jo faktisk, når suget har kommet har jeg tatt både en og to, røyka meg dårlig.
nå er det nikotin og tobakksfri snus, jeg vet det er noe som mangler med det lurer hjernen :P

jeg er sikker på du kan få det til, alle finner sin måte, og du er ikke noe fæl person nei. du gjør vertfall noe med det, snakke med legen din, eller røyketlfen kanske.

Sniker fra mai. Er i akkurat samme båt som deg. Har trappa ned, men ikke klart å slutte helt. Snakka med jordmor om røyk, å hun anbefalte plaster eller nikotintyggis, så det er faktisk "lov" kanskje prøve det? Lykke til, vet det er fryktelig vanskelig.

Det kan hjelpe deg med elektronisk sigarett og lakris og sitron når du MÅ ha noe. Prøv med saltstenger da har du alltid noe.

Tvillinger ventes 8 Juni 2014

Huff, jeg føler sånn med deg! Jeg sluttet heldigvis å røyke for noen år siden, men jeg var fryktelig bekymret for om jeg hadde klart å slutte å røyke om jeg hadde blitt gravid den gangen.

Nå vet jeg at det ikke er vanskelig, enda jeg var storrøyker og det første jeg tenkte med en gang jeg lukket opp øynene om morgenen (eller natten), var røyken.

Det hele ble så mye enklere da jeg innså at jeg hadde feil innstilling! Jeg trodde jeg ofret noe ved å slutte, men det var snarere tvert imot! Jeg ofret jo hele livet mitt for den hersens røyken!

Jeg leste også en bok som jeg anbefaler alle de jeg kjenner som røyker. Det er ingen som tror meg på at en bok kan hjelpe til med røykeslutten, men tro meg! Det er det ENESTE som har hjulpet. Røyketelefon og nedtrappingsplaner var virkelig helt fånyttes for meg, og streng disiplin...det funker bare for så lenge!

Boken heter "endelig ikke røyker" er tynn og lettlest. Du har i hvert fall ingenting å tape på det!!!

LYKKE TIL!!

Back
Topp