Hjelp meg pliiiis..(ang kjæresteforhold)

ChicaMe

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Ok her er saken.. Jeg har aldri klart å vært i noe fast forhold i heeele mitt liv, å jeg er nå 24 år gammel. Rett etter jeg fikk datteren min nå i oktober som var, så fant jeg og en gammel kompis kjærligheten til hverandre.. men vi klarer ikke la være å krangle, å jeg klarer ikke la være hakke på han.. jeg er en kontrollfreak, å jeg ser alltid det negative før det positivet.. Grunnen for at vi krangler mye, er fordi jeg er lei av at det er hele tiden JEG som må lage all mat, alltid JEG som må kjøpe den, å alltid JEG som tar oppvasken etter vi har spist.. Jeg overrasker han stadig med gaver, romantiske middager, resturant osv osv.. Å helt siden vi ble sammen har han ikke gjort det for meg EN eneste gang.. jeg ber han om å gjøre ting for meg, men da sier han bare at han ikke vet hva, jeg foreslår ting for han, men når han ikke gjør det, så forklarer han bare at får det ikke til.. han får ikke til å gå i butikken å handle meg blomster, gaver o.l , han får ikke til å overraske meg med en frokost.. ingenting får han til.. Jeg elsker han veldig mye, å jeg er veldig gla for at han vil være med meg, og datteren min(nå skal det sies at han hjelper IKKE til med henne heller.. ingenting..), men jeg vet ikke om jeg klarer dette lengre.. Er jeg storforlangende, eller er han en dårlig kjæreste?? hva skal jeg gjøre for at vi kan få det bedre sammen??

en annen ting er også det at han bor hjemme med moren sin, å hun syr puter under armene sine, å han nekter å flytte sammen med meg før han har fått 100% stilling på jobben sin.. han har jobbet der i 1,5 år, å hatt 30% hele veien, men har alltid hatt utbetalt 15.000 +++ hver mnd, å han betaler ingenting her for hverken maten vi spiser ilag, eller strømmen han og bruker..

hvis det er slik du sier så er det ikke et forhold å bygge videre på tror jeg

Er det ingenting han gjør i det helle tatt, eller er det at du bare ser det negative
Mannen her er heller ikke flink til å vise ting for å vise at han bryr seg slikt som å kjøpe blomster og etc.Men han er der for meg og unga. Han har altid stilt opp når jeg har slitti, han viser at han bryr seg på sin måtte. Han gjør såne små ting som sette over en vaksemaksin og slikt. Vi drar ut på små ting sammen som en tur i skogen eller slikt

Det med ungen tenker jeg slik at kansje han ikke hvet hva han for lov og ikke får lov til med tanke på at han ikke er far til barne og redd for å gjøre ting feil

alle mennesker har forskjellige måter å vise kjærlighet på-

Din måte er å gjøre ting for de du er glad i...

kanskje kjæresten din ikke skjønner det, kanskje han har berøring som kjærlighetserklæring..?

Merker du på andre måter at han er glad i deg?

ord - sier han mye fint til deg/komplimenter, berøring - klemmer/kyss stadig vekk, gaver? noe han tok med fra butikken?/en hjertesten,osv.., andre ting han "gjør for deg"...klipper gress/skrur bilen din/skifter lyspære på badet,

Altså, han hjelper meg med å henge opp bilder, hive klær i tørketrommelen å sånne småting.. men er kun hvis jeg ber han veldig pent om det, å uansett er det nesten alltid ett sukk å ett om å men om han skal gjøre det..

Jeg har idag hatt en ekstremt tung kveld, der vi kranglet en del på sms (ja vet det er veldig teit..men sånn blir det iblandt..), å det endte opp med at jeg fortalte han en ting om meg som absolutt ingen andre vet, en dyp å mørk hemmelighet jeg har sletet med i maaange år.. å enda da ville han ikke komme til meg for å trøste meg å bare holde rundt meg, fordi HAN var sliten, å han var svett osv.. er det bare meg, eller er ikke det ganske egosentriskt? ble så sjokkert at jeg hadde ikke ord.. ble så lei meg av at den personen jeg elsker nest mest her i livet, ikke ville stille opp når jeg var sååå langt nede.. :(

Det med ungen, jeg har spurt han flere ganger om ikke han kan være så snill å hjelpe meg.. men han gidder ikke.. å hvis han først tar i henne, må han forte seg å vaske hendene etterpå pga han er redd for gulp (!)!)"#¤¤%")

Han tar ikke på meg med mindre jeg tar på han, eller at han vil ha sex.. han kommer hit, å det første han gjør er å kose med katta istede for å gi meg kyss o.l .. igår kom han, jeg hadde ferdig mat til han å tent sterinlys for at vi skulle kose oss.. han sa ikke takk for maten, å vi gikk å la oss, han la ræva til å sovna uten å gi meg ett eneste kyss å uten å si go natt..

hvis jeg vil ha komplimenter av han, må jeg si noe først for å si det sånn.. :/

Det der hørtes litt for spesielt ut ja..
Vaske seg på hendene etter å ha tatt i ett barn??
Han høres ut som en bortskjemt unge, som ikke viser kjærlighet i det hele tatt.

Jeg ville ikke ofret èn kalori på sånt, men det er MEG.

Kanskje du også må jenke deg litt i forhold til forventlinger til neste kjærlighet, for det er såm en annen her sier, at folk har forskjellige måter å vise kjærlighet på.
Men må man be om det, er det noe som er feil!

Gidder han ikke komme til deg, når du har det vondt, vitner det om ingen empati.

Jeg har jo lyst å ende det, men jeg elsker han jo.. å jeg er livredd for å bli alene igjen.. jeg har mista så sykt mange venner etter jeg ble gravid å fikk unge, at jeg har ingenting å gjøre om dagene, å ingen som orker å finne på ting med meg.. å da er den eneste personen som orker å komme til meg, kjæresten.. jeg føler at jeg belaster meg selv myyye med å være i forholdet her, men hva i alle dager skal man gjøre når man elsker personen samt er redd for å være alene?? jeg har jo sagt til han tusen ganger at han må klare å forandre seg litt for min del om han virkelig elsker meg å vil være med meg, men han er så forbanna egoistiskt at han driter i det.. tenk å svare at han ikke gidder å komme fordi han er sliten å svett, når jeg forteller han at jeg har det helt sykt forderdelig med meg selv akkurat nå, å at jeg sitter å hylgriner?! kjenner jeg blir forbanna egentlig.. :(

Ein ting som falle meg inn når eg lese detta:
Du skrive du elsker han så mye, men detta høyres jo berre negativt ut, kva får deg til å elska han ?

Trenge ikkje svara på detta her. Hadde berre tenkt på da. Sett om da positiva du komme opp med, bikke øve alt da negativa.

Det kan jo være at det er den følelsen at du ender alene du er redd for, egentlig ikke at du elsker han?

Snakker av egen erfaring. Hadde det sånn en stund. I en by uten venner, bekjentskaper, blir man ganske ensom. Får man da kjæreste, klamrer man seg og prøver det hardesate man makter for å ikke bli enda mer ensom..

Mitt råd er å komme deg ut, få hobbyer, treff andre mødre på BV;-) osv.

Det er deilig å være singel også. Ingen bekymringer, ingen som plager med dårlige uvaner osv

Kansje jeg ikke vet hva å elske er da..

Ja jeg ser alltid det negative i folk, men kan du nevne noe som kansje kan være positive ting da? Ting en mann bør gjøre i ett forhold?

Ja snakker med han så å si hveeer dag om hva jeg tenker å føler om dette, men han er bare så egoistiskt at han snur det over til at han blir skuffa, å han blir såra osv fordi jeg er ærlig å sier i fra, om samme problemene hele tiden som han nekter å gjøre noe med..

Skriker jeg, så kommer han ikke å trøster meg for å si det sånn..

Jeg kan sitte å snakke med han å fortelle ting osv, åsså er det som å snakke til en murvegg, fordi jeg får liksom ikke noe svar.. f.eks, ja jeg var hos legen idag å fikk bekrefta lungebetennelse.. åsså sitter han bare der å ser ut i lufta, uten å si ett kvekk, ikke nikke, ingenting.. å det gjør han OFTE med ting jeg forteller eller snakker til han om ..

Altså, det med økonomien, han har per dags dato ALDRI handlet inn noe mat til OSS her.. det er alltid JEG som handler, å for å si det sånn, det tærer sykt på økonomien min.. eneste faste utgiftene han har, er bilen på ca 1000kr mnd, å tlf på 300kr mnd. Jeg er har 17.000kr utbetalt, å husleie på 8500kr, pluss mat, tlf, internett, klær, osv osv..

han høres veldig umoden ut rett og slett.jeg ville ha tenkt over HVA du elsker ved han.for i mine ører så høres han ut som en bortskjemt umoden drittunge,og da skjønner jeg ikke helt hva det er å elske.......men jeg kjenner han ikke så for alt jeg vet så finnes det sikkert noe positivt også.
og etter at du har tenkt deg godt om,så ville jeg satt meg ned med han og tatt en alvors prat.spurt han om han virkelig vil være sammen med deg,og om han evt vil det så må han begynne å ta tak i ting.FØRST av alt må han begynne å vise interesse for ungen din.og ellers hjelpe til i heimen som (for meg) er en selvfølge.
er han ikke villig til å forandre seg og delta i felleskapen så ville jeg rett og slett kastet inn håndkleet og takket for meg.for hviser han ingen interesse for dere NÅ så tviler jeg på at han gjør det om noen år.....
lykke til hva enn du bestemmer deg for-men husk du fortjener en som setter pris på deg og ungen din!!

Kommer helt seriøst ikke på annet ved at jeg elsker han, enn at det er veldig godt å ha en som er gla i meg, å som er her i blandt.. :(((

Jeg har tatt alt dette opp med han, utallelige mange ganger, å sag til han at han er nødt å ofre litt for at vi skal få det bra sammen.. at han må vokse opp å gi meg mer av det jeg krever.. men det når ikke inn.. har ved 2 tilfeller sagt at jeg ikke vil være sammen med han mer om han ikke skjerper seg, å da sier han bare at han skal prøve.. men det skjer jo aldri :(

Jeg digger familien hans, å familien hans digger meg, å visa versa.. jeg har aldri presentert noen mannfolk for familien min før, å jeg er drita lei av å skal bygge opp ett forhold som bare ender i dass.. å spesielt nå som jeg har fått unge.. er redd for hva alle kommer til å si å mene hvis det blir slutt, da jeg vet det er en del personer som kommer til å fryde seg over at vi ikke fikk det til ilag.. jeg klarer det bare ikke.. tror egentlig jeg er sammen med han fordi jeg er redd for å ende opp alene, og redd for tankene å meningene som kommer til å være rundt meg etter ett brudd.. :(

Sorry, men på meg høres det nesten ut som han bare bruker deg for sexen sin del og kanskje for å slippe unna moren ei natt eller 10. 
Greit nok at alle har forskjellige måter å vise at man elsker og er glad i noen, men det høres jo ikke ut som han viser det på noen som helst måte.

Dessuten tror jeg du er mer redd for å bli alene og kanskje derfor klenger deg til det du tror er kjærlighet. Når du elsker noen så ser du ikke bare det som er negativt, du finner positive sider ved personen og opphøyer de mer enn eventuelle negative sider. 

Back
Topp