HJELP meg med middagen.....please!

Gla´

Forelsket i forumet
Hvor lenge skal en ferdig stekt oksestek på 1,7 kilo stå i ovnen når den er skjert i skiver?????? Bør den pakkes i folie, settes i gryte i ovnen eller stekepose?
Sist jeg prøvde fulgte jeg det som stod utenpå pakken: 180 grader i 20 minutter, skjert i skiver, stablet og pakket i folie. Da var den kald i midten!

HJELP MEG OM DU KAN. Svigermor kommer på middag i dag!

ORIGINAL: ~Xc1t3~

stekepose med litt vann ville jeg tatt, så kan du jo bare stikke termometeret inni av og til for å sjekke om den er varm nok[:)]

Tenkte på det jeg og, men da hadde jeg allerede skjert den i skiver.....

ORIGINAL: Gla´

stekepose med litt vann ville jeg tatt, så kan du jo bare stikke termometeret inni av og til for å sjekke om den er varm nok[:)]

'

vist den er i skiver ville jeg stekt den i langpanne i ovnen først, så lagt denn i folie, men smør eller vann så den ikke blir så sykt tørr, men skal ikke si noe høyt for har ikke peiling, bare sånn jeg hadde gjort det[:)] lykke til hvertfall[:D]

Nå er den i hvertfall i ovnen, pakket i folie, i skiver, i en idfast form sammen med løk, gulerøtter og litt vann...........
Satser på at den ikke blir tørr, men lurer forsatt på sånn ca. hvor lenge den skal stå?

'

vist den er i skiver ville jeg stekt den i langpanne i ovnen først, så lagt denn i folie, men smør eller vann så den ikke blir så sykt tørr, men skal ikke si noe høyt for har ikke peiling, bare sånn jeg hadde gjort det[:)] lykke til hvertfall[:D]

Nå er den i hvertfall i ovnen, pakket i folie, i skiver, i en idfast form sammen med løk, gulerøtter og litt vann...........
Satser på at den ikke blir tørr, men lurer forsatt på sånn ca. hvor lenge den skal stå?

høres ut som det går helt fint[:)] kan du ikke bare åpne den etter 20min -30 å bare ta en skive fra midten å kjenne?[8|]  hadde jeg gjort hvertfall[:)] men så lenge den er under folie, så kan den ligge der hele dagen, da blir den stekt men ikke brent[:)]

Takk for hjelp.[:)]

Back
Topp