Hjelp meg, jenter!

Snuppeluppe

Gift med forumet
I går og i dag har jeg hatt vonde stikkinger helt nederst i magen, over "musa og blæra" liksom.. Kjenntes ut som kraftige ligamentsmerter..stikkinger og strekkinger og litt sånn krampe aktig... Det var ikke noe godt å ligge stille når det holdt på, bedre å reise seg opp og gå litt, da ble det borte... Det kom på dagtid både i går og i dag, men gikk over etterhvert...Ikke vondt hele tiden, kom og gikk litt...Og når det først ga seg helt, ble det helt borte...Ikke hatt vondt siden kl 12 i dag... Jeg blør ikke og har ikke vondt noen andre steder. Ble litt bekymret så dro til legen i sted, for kom til å tenke på at det kan jo være UVI.. Leverte urinprøve (ikke morgenurin) men legen fant ikke noe..sendte den til dyrkning for sikkerhetsskyld...legen var ikke overbevist om at jeg har UVI, men jeg fikk likevel en antibiotika kur for sikkerhetsskyld...
Lyttet på hjertelyd og den var fin Så klemte hun på magen min, og det var ikke vondt..Så hun kunne ikke si hva vondtene kom av...Jeg har bekkenløsning, men vet ikke om det har noe å si?
Noen andre som har opplevd smerter helt nederst i magen? Eller har en ide om hva det kan være?

Kynnere?
Stramma magen seg å en måte?
Ellers så kan jeg vel bare tro det er ting og tang som skjer inni der[;)][:D] Det strekkes og tøyes..

ORIGINAL: Tobiasgullet

Kynnere?
Ellers så kan jeg vel bare tro det er ting og tang som skjer inni der[;)][:D] Det strekkes og tøyes..

Har ikke lagt merke til om magen strammer seg i grunn...men er det ikke altfor tidlig med kynnere allerede? Er 15+1 i dag...
Kan jo bare være ligamentsmerter, ja.. hørt det kan være vondt, spesiellt for 2.gangsfødende..
Tusen takk for at du svarte [:)]

ORIGINAL: **Lykkeliten

ORIGINAL: Tobiasgullet

Kynnere?

Har ikke lagt merke til om magen strammer seg i grunn...men er det ikke altfor tidlig med kynnere allerede? Er 15+1 i dag...
Kan jo bare være ligamentsmerter, ja.. hørt det kan være vondt, spesiellt for 2.gangsfødende..
Tusen takk for at du svarte [:)]

Jeg vet neimen ikke om det er for tidlig å få kynnere nå.[8|] Kanskje noen andre vet?
Ja, har også hørt at det kan være ganske ugehagelig! Har ikke vært så plaga med det selv så vet ikke[:)]
Men det viktigste er jo at du har fått sjekka at alt er bra hos legen da[:D][:)]

Uhm... hva er ligamentsmerter...?

ORIGINAL: Escuro

Uhm... hva er ligamentsmerter...?

Bånda til livmoren heiter ligament. Når da desse bånda strekker seg og det gjer vondt, heiter det ligament smerter.

Du er ikke alene. Har smerter og ubehag i mageregionen rett som det er. Mine erfarne venninner som har født både 2 og 3 ganger sier det er normalt og at man kan ta det med ro. Så lenge smertene gir seg og ikke er vedvarende går det bra[:)] 
Man blir litt stresset av alt som skjer med kroppen. Vi førstegangsfødende stresser nok mye unødvendig. Det er viktig for hode og kroppen vår at vi tar det med ro og ikke uroer oss.

ORIGINAL: Trulla75

Du er ikke alene. Har smerter og ubehag i mageregionen rett som det er. Mine erfarne venninner som har født både 2 og 3 ganger sier det er normalt og at man kan ta det med ro. Så lenge smertene gir seg og ikke er vedvarende går det bra[:)] 

Som jeg skulle sagt det selv. Jeg har også menslignende smerter rett som det er. Vondt, ja skikkelig stikking og verking av og til, men det går over. Og det hjelper å bevege seg:-) Ser på det som et tegn på at ting "går sin gang" og utvikles/forberedes der nede.

Jeg hadde en del kynnere i starten, særlig etter orgasme.
Det føltes som kramper (som det jo også er) og var ubehagelig, men ikke vondt.
Har ikke hatt noe særlig av det de siste ukene.
Jeg har stikking og strekking rett som det er. Innimellom føles det som om hele meg revner. Jeg tenker at det er sikkert bare bra, og betyr at de små vokser [:)]

Takk for svar, jenter. Har snakket med legen og hun mente det bare var strekksmerter, det kunne visst være ganske vondt for 2.gangsfødende.
Bebisen har fin hjertelyd, så bekymrer jeg meg ikke [:D]

Skal de være såå vonde da?? Men legen har sikkert rett - bra du fant ut hva det er da hvertfall..
Ikke noe særlig å bekymre seg sånn!

Kjempe bra at du fikk høre hjertelyden da - roer en gravids hjerte det!!

Back
Topp