Hjelp med amming

• Trådstarter Trådstarter EFM
  • Opprettet Opprettet
E

EFM

Guest
Huff, sliter virkelig med amminga :(
Må bruke skjold, men liker ikke det i det hele tatt!

Mia får ikke tak i puppen. Ho legger tunga opp i ganen så ho kan få tak og ta to sug, så slipper ho puppen og blir sur og skjoldet må på igjen  Jeg vil kunne amme, men vet ikke åssen det skal gjøres uten skjold. Har gått igjennom alle sider på ammehjelpen, men finner ikke noe som kan hjelpe 

Hva med ammepoliklinikken? De hjelper jo til frem til barnet er 14 dager..
Eller helsestasjonen for den saks skyld, det var der jeg fikk best hjelp. Var der daglig i starten, og fikk hjelp og oppfølging på alt mulig.. 
Håper du finner noen som kan hjelpe dere, det ER så verdt det!! :)

Ho er 2 uker i morgen så ammepoliklinikken hjelper jo ikke da.
Kan jeg bare ringe helsestasjonen da eller og be om hjelp?

EFM skrev:
Ho er 2 uker i morgen så ammepoliklinikken hjelper jo ikke da.
Kan jeg bare ringe helsestasjonen da eller og be om hjelp?

Ja, absolutt! :) Forklar hva det gjelder og at dere trenger hjelp med en gang! Det er utrolig viktig å få den hjelpen man trenger for å komme igang.. Jeg bodde jo nesten der nede, hos fantastisk snille og flinke helsesøstre! :)

Litt vanskelig å hjelpe skikkelig her inne da... Men tar hun skjoldet godt? Har du flate brystknopper? Kan henne det kan være lurt å fortsette med skjoldet en stund til, til hun blir større og tar brystet bedre. Du ammer jo nå også, bare med skjold
Enkelte bruker skjold hele ammeperioden. Ta kontakt med helsestasjonen eller ammepoliklinikken, dersom dette er et tilbud der du bor. Der kan du også få informasjon om hvordan dere slutter med skjoldet.

Da skal jeg ringe dem i morgen. Bor bare 2 minutter gange unna også.
Jeg vil jo aller helst kunne amme ordentlig og slippe og styre med det idiotiske, forbanna skjoldet (unnskyld, ble bare litt irritert i farta av å snakke om det : p )

De prøvde å hjelpe meg veldig på sykehuset så endte med at jeg satt med babyen i fanget og mannen ved siden av meg og gråt masse for det var så frustrerende å ikke få det til uansett hvor hardt vi prøvde

Noen babyer får bare ikke helt taket på brystet den første tiden, og det blir ikke lettere om babyen er liten, og trøtt. Eller om mor har flate brystknopper, eller store brystknopper. Eller om det er en kombinasjon av begge deler.

Hun har fått morsmelk på flaske fordi jeg har pumpa meg og ho tar skjoldet.
Brystvortene mine fins jo ikke omtrent. Er bare en spiss pupp 

Da vil jeg tro at det er det som er årsaken, iallefall akkurat nå. Så du må ikke se på det som et nederlag å bruke skjold. Du ammer jo, hun får i seg mat.
Vet det står en haug med negative ting om bruk av skjold mange steder på nettet, og vi ser på det som siste utvei. Men der det er nødvendig, er det et veldig godt hjelpemiddel. Og det er ikke noe nederlag å bruke det.
Det kan allikevel være godt å få noen tips mht å slutte med skjold, og mht amming uten, når tiden er inne for det.
Slik du beskriver situasjonen nå, så høres det ikke ut som om hun er helt klar for å ta brystet uten enda. Og det er helt ok

Håper hvertfall ho klarer det etterhvert. Ho blir sliten av det også. Har kjøpt ammete for å få ut melka lettere for sliter litt med det også så drikker kopp nr. 3 for idag nå : p

Har tenkt på det, men må vente til lønning om to uker så frem til da må jeg hive i meg te 

Snuppa her gjorde det samme som di. Jeg brukte skjold i to mnd før jeg turte å prøve uten. Men da gikk det sannelig min hatt som bare det :)

Du kan også prøve å bruke tvillingstillingen. Den er gjerne litt enklere i starten og den er også fin i forhold til om man blir sår!

Lykke til, håper du får smell på d

tvillingstillingen har jeg prøvd, men har for små pupper til at det gikk. Har akkurat amma nå. Virker som ho ble mett for ho rapa og sover nesten nå og puppene virker ganske tønt

Ahhh, jeg var innom hs for hjelp i førsten og da fikk jeg den annbefalt og jordmora der viste meg ååsen jeg skulle fikse d. Så d er god hjelp og gode råd å få der asså!

Så flotters at d gikk bra nå Er gjerne litt startvansker med den amminga noen ganger, men d går seg som regel fint til. Lille blir jo også flinkere og flinkere på d å ta puppen også.

manfred skrev:
Ahhh, jeg var innom hs for hjelp i førsten og da fikk jeg den annbefalt og jordmora der viste meg ååsen jeg skulle fikse d. Så d er god hjelp og gode råd å få der asså!

Så flotters at d gikk bra nå Er gjerne litt startvansker med den amminga noen ganger, men d går seg som regel fint til. Lille blir jo også flinkere og flinkere på d å ta puppen også.

Men brukte skjold nå også da

Jeg hadde absolutt tatt kontak med hs. Skal du forresten ikke ha hjemmebesøk av hs? Det hadde vi og det var veldig greit med litt hjelp i starten

Jeg brukte også skjold med førstemann og det var ikkeno problem! Klart det var litt mer styr med de skjolda, holde dem rene og ha dem på om natta, men det var det som skulle til for oss. Da han var en måned gammel kunne vi uproblematisk slutte med skjold, og han la godt på seg hele tiden! Ikke se på det som et nederlag, bare la henne amme masse. Og ta gjerne kontakt med helsestasjonen, heller før enn tidligere. De er veldig flinke der altså! Håper det ordner seg for dere :)

Back
Topp