HJELP! Klatremus...

W1ke

Elsker forumet
Gutten på 18mnd klatrer! På alt, hele tiden, dagen lang. Siste dagene så har sporten vært å klatre opp på spisestuebordet. Å da sitter han der å roter i pyntesanda på et lysfat. Jeg henter han ned, gang på gang. Sier at det ikke er lov, det er farlig fordi han kan falle ned, prøver å aktivisere han med leker, bok osv. Men i det sek jeg ikke ser på han, så er han på bordet igjen.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Han kommer til å slå seg kraftig om han faller ned, og det er en stor uting å sitte på bordet da...

Sån er det her også og det har vært sån i flere mnd.
Jeg tenker at det er en del av utviklingen.
De vil jo selvfølgelig prøve ut nye ting og teste sine egne og foreldrenes grenser [:)]
Du skal se at han klatrer nok ikke på bordet når han er 18 [:D][:D][:D]

De fleste barn går igjennom det der.. du må nok bare fortsette å ta han ned, på nytt og på nytt og på nytt [:D]..

Gutten min klatret på tv benken HELE tiden i ca 3 uker før han ga seg.. så fant han ett nytt sted[;)]

[8D]Selv klatret jeg helt opp på øverste hylle i veggseksjonen når jeg var liten, men har ingen gode tips. Det går over da, jeg gjør ikke sånt lenger[8D]

Kjenner meg godt igjen her ja![:D]

Og som de andre sier her, det går over[;)]

Fordelen er jo at de utvikler god balanse[:)] Men sliiitsomt for mor mens det er på sitt mest intene...[8D]

Høres veldig kjent ut. Junior på 15 mnd er OVER ALT! Finner han oftest på spisbordet, på salongbordet, halvveis oppå peisen...
Han finner seg enten en krakk, eller tar tripp-trapp stolen til storesøstra, og drar med seg dit han skal opp.
Slitsomt.. [;)]

Hehe, må bare le jeg, kjenner oss veldig godt igjen ja! Her er hun 16,5 mnd.

Jeg var på badet her endag og hun var på stua med pappaen og plutselig skrur lyset seg av og hu åpner døra! Da hadde hun skjøvet en stol bortover til lysbryteren og dørhåntaket [8D]

Back
Topp