hjelp! *katt*

mormarion

Gift med forumet
Vi har en nydelig jentepus, som er to år.
Vi fikk henne når hun var 6 uker, fordi moren ikke ville ha noe med henne å gjøre.
Det var tydelig fra første dag at de forrige eierene ikke hadde kost mye med hun, og de andre kattungene.
Hun var skremt, og gikk mye til angrep. Når hun bare var 1 år, hadde hun allerede fått 9 unger!(hun skulle steriliseres, men begge gangene ble det oppdaget at hun var drektig)
Hun roet seg en del etter hun fikk kattunger, men er fremdeles en ekstremt vill katt!
Kan sitte med hun i sofaen og kose, og hun maler godt, og plutselig høgger hun til, og biter og klorer seg fast! Full i små arr på armene pga det. Det er heller ikke lett å få hun til å slippe taket!
Hun kan også plutselig komme flygende over hodene våre og gripe tak i gardinene og slippe seg nedover.
Byttet gardiner 2 ganger nå på 2 år, fordi hun har ødelagt de.

Hun har enda bare klort datteren min på 3 en gang, og selv om minsten på 10 mndr har dratt i pelsen, har hun ikke gått til angrep enda. Men jeg er livredd for at hun skal!
Har ikke lyst å avlive pusen vår, så derfor lurer jeg på om noen har opplevd det samme,, og har noen tips til meg=)

Jeg ville sterilisert henne i første omgang... evt forhørt meg med dyrlege.. di har somregel noen tips å komme med[;)]

ORIGINAL: Drømmeren

Jeg ville sterilisert henne i første omgang... evt forhørt meg med dyrlege.. di har somregel noen tips å komme med[;)]

Hun er sterilisert nå. Fikk gjort det 4 uker etter siste kullet. Egentlig var det for tidlig, med siden hun fikk to kull på bare noen mndr, mente dyrlegen at det var det beste.
Har hørt med dyrlegen vår, og han sa vi måtte passe på å aktivisere henne nok, noe vi gjør, og viss det ikke ble bedre, så burde vi kanskje tenke på å avlive henne, pga barna [:(]

ORIGINAL: mormarion

ORIGINAL: Drømmeren

Hun er sterilisert nå. Fikk gjort det 4 uker etter siste kullet. Egentlig var det for tidlig, med siden hun fikk to kull på bare noen mndr, mente dyrlegen at det var det beste.
Har hørt med dyrlegen vår, og han sa vi måtte passe på å aktivisere henne nok, noe vi gjør, og viss det ikke ble bedre, så burde vi kanskje tenke på å avlive henne, pga barna [:(]

Huff er fælt når det blir slik[:(]
Er hun mye ute?
Kanskje hun kan "rase" fra seg ute så er hun trøtt når hun kommer hjem?

Vi har litt samme problemet her.. Kjøpte noe som heter feliway som vi satte i kontakten. En type lukt som trygger katten. Også byttet vi til et for fra royal canin som heter calm.. Dette har hjulpet masse her:) Lykke til med pusen deres:)

Back
Topp