Har ikke hatt noe særlig bivirkninger, bare litt øm og stinn i magen de siste dagene før uttaket.
Uttaket gikk fint. Merka ikke da de satte bedøvelse en gang, det stikket var lett som ingenting. Litt vondt da de tømte noen av eggposene, men hjalp å puste godt. Sykepleieren måtte presse hardt på magen min for å holde eggstokkene i riktig posisjon mens de sugde ut eggene, og den ene eggstokken lå vanskelig til, så hun måtte stikke gjennom blæra (derfor antibiotika). Det var litt mer vondt på den siden. Fikk en god cocktail med kvalmedempende og smertestillende før uttaket.
Det var litt nedtur å måtte ta nye sprøyter i 14 dager – det er blodfortynnende medisin, som skal forebygge overstimulering og blodpropp. Syns de sprøytene er litt vanskeligere å sette enn hormonsprøytene, men det går helt fint.
Har vært litt øm i magen i dagene etter uttaket, spesielt når jeg hoster, nyser eller ler, og det er ømt når jeg tisser. Tisser mer enn vanlig, men kanskje fordi jeg har drukket mye (fikk beskjed om å drikke ekstra mye). Har ikke hatt noen blødning.
Og jeg har jo vært i grei form. Har vært på bytur og shopping og hos frisøren og gått rundt 8000 skritt hver dag, så det må jo være et godt tegn.
Veldig spent på ultralyden i morgen. Håper alt ser bra ut og at jeg ikke er overstimulert sånn at forsøket blir avbrutt. Også veldig spent på om noen av eggene har falt fra, om vi får egg på frys. Og så videre.
Lykke til, til deg også! Er dere privat eller offentlig?
Hjelpes det hørtes intenst ut! Veldig informativt Føler virkelig jeg vet mer hva jeg går inn i nå! Men ser også det er mye å bekymre seg over, haha! Vi går offentlig gjennom St Olavs.