Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Cosacita skrev:
Rebecca85 skrev:
Cosacita skrev:
Rebecca85 skrev:
Det er svært vanskelig å fostre opp kaniner, så om du tror mor vil skade dem så ville jeg heller ha prøvd å finne en amme. Naturen er lunefull, og det skal ofte ikke mye stress til før kaniner spiser babyene sine. Det kan enda gå bra, men da må mor få ro og fred. Jeg ville ha avlivet den uten fot da.Sylvanas skrev:
Ja kan tenke meg det..har satt de i fred og ro på badet og ho snuser på de, pakket de bedre inn og ligger nå ved siden av redet demsdet er vel et godt tegn? Har gitt ho masse mat og eple nå!
Jeg klarer ikke avlive noen så vi får bare vente og se åssen det går
Tror en kanin uten den ene foten kan klare seg helt fint. Blir litt for dumt å avlive den. Lillesøstra mi hadde et dverghamser med tre bein og den levde lykkelig :)
Har selv hatt en hamster uten fot og den levde fint den
Harprøvd å mate de litt i dag, den som er skadet er tynnest og suttet for harde livet så håper han fikk i seg litt..
Har sett bæsj i rumpa på begge to noe jeg tror er bra? kanskje de får mat av ho? De er veldig aktive i buret og virker som de har energi.
En døde i natt desverre..men ikke den som er skadet da så håper de to nå kan leve opp
Går utifra at det er et godt tegn at de har avføring og er i aktivitet :) Hvordan ser stumpen til den som mangler for ut da?
Masse lykke til! Kaniner er kjempe kos å ha :)
Rebecca85 skrev:
Har den mistet fremfoten eller er den født uten fremfot?Sannheten skrev:
Den har mistet den, mangler ca halvparten av den..Jeg klarer ikke avlive den, håper den skal klare seg, har gitt den mat flere ganger i dag og den ligger og koser med den andre beisen..
Rekekreke skrev:
Rebecca85 skrev:
Har den mistet fremfoten eller er den født uten fremfot?Sannheten skrev:
Den har mistet den, mangler ca halvparten av den..Jeg klarer ikke avlive den, håper den skal klare seg, har gitt den mat flere ganger i dag og den ligger og koser med den andre beisen..
Høre med mannen om han kan gjøre det??
Et liv uten fot er ikke bra for en kanin, det kan gå infeksjon og den har helt sikkert vondt.
skjønner godt at dere kjempe for den lille, bare pass på infeksjoner,men viss det ser ut som den gror så kan det hende det kommer til å gå bra.ms.bonita skrev:
Rebecca85 skrev:
skjønner godt at dere kjempe for den lille, bare pass på infeksjoner,men viss det ser ut som den gror så kan det hende det kommer til å gå bra.ms.bonita skrev:
Det ser bedre ut for hver dag og han har det bra virker det som, begge to får mat av oss..håpet mamman ga de litt men ser at huden på magen blir skrukkete og smalere men når vi mater de så blir de rundere og fine og de har fast og fin bæsj i rumpa stadig så håper så intenst at dette skal gå bra
Vi har hatt kaniner i mange år og hatt en del kull med unger. Har også opplevd at ungene har blitt drept pga stress, at mor ble gravid med det samme igjen og drepte de nye ungene ved fødselen..og vi har opplevd at det går veldig bra :)tindra skrev:
Er "krutt" i kaninmors melk..og om ho mater ungene så merker man det veldig kjapt...ser det veldig godt på ungenes ører og labber.
Hvis kaninen har mistet et bakben ville jeg avlivd, men den kan leve helt fint uten en framfot.
Smør den avbitte foten med jod oppløsning (var tipset vi fikk fra vetrenær)
Har ikke lest gjennom tråden so kan godt hende du gjer dette her, men vil uansett gi deg ett tips.Kone/Mor skrev:
Ëg var igjennom akkurat det samme for noen år sia, dyrlegen sa da at når eg var ferdig å mate de små var det veldig viktig å massere dei forsiktig på magen for å få igang systemet. Lykke til!!
Rebecca85 skrev:
Har ikke lest gjennom tråden so kan godt hende du gjer dette her, men vil uansett gi deg ett tips.Kone/Mor skrev:
Ëg var igjennom akkurat det samme for noen år sia, dyrlegen sa da at når eg var ferdig å mate de små var det veldig viktig å massere dei forsiktig på magen for å få igang systemet. Lykke til!!
Ja jeg leste dette så bruker en q-tips med varmt vann og maserer magen, har sett de bæsje flere ganger hvertfall.
Åssen gikk det med dine? Syns alle jeg leser om dør jeg..de som ikke fikk noe melk av mamman sin hvertfall!
Kone/Mor skrev:
Rebecca85 skrev:
Ja jeg leste dette så bruker en q-tips med varmt vann og maserer magen, har sett de bæsje flere ganger hvertfall.
Åssen gikk det med dine? Syns alle jeg leser om dør jeg..de som ikke fikk noe melk av mamman sin hvertfall!
De døde desverre
Hvis du ønsker at disse kaninungene skal leve opp kun på vikingmelk, så har du en helsikkes jobb foran deg, og du får mest sannsynlig tynne skrantne kaniner med uhyre sensitiv mage. I og med at du valgte å flytte hua, og ikke hannen så har du allerede påført stort nok stress til at hua kan finne på å avvise ungene. Og at du i tillegg tar ungene ut og mater de, masserer de og slik som hua helt fint gjør selv dersom de er meningen at disse ungene skal leve opp, så vil mest sannsynlig hua slutte å ta vare på de. En kaninunge uten bein er tull å ta vare på. Det fødes hundretusener av kaniner hos oppdrettere hvert år, så slike skadde dyr er det bare dumt å ta vare på. Den har vondt, og vil slite med overbelastninger senere i livet. Hvis den voksne hua er vant til å stå ute, er klimaforandringen ved å bli flytta inn, til en konstant altfor varm temperatur MEGET risikabelt for hennes helse. Jeg forstår at du gjerne vil, det vil man alltid, men bien ganger ordner naturen best opp selv. Det er heller ikke uvanlig at hua spiser/dreper sitt første kull. Beklager at jeg kan virke krass, men jeg prøver bare å være saklig og helt helt ærlig :)WishMeLuck skrev:
Hvis du ønsker at disse kaninungene skal leve opp kun på vikingmelk, så har du en helsikkes jobb foran deg, og du får mest sannsynlig tynne skrantne kaniner med uhyre sensitiv mage. I og med at du valgte å flytte hua, og ikke hannen så har du allerede påført stort nok stress til at hua kan finne på å avvise ungene. Og at du i tillegg tar ungene ut og mater de, masserer de og slik som hua helt fint gjør selv dersom de er meningen at disse ungene skal leve opp, så vil mest sannsynlig hua slutte å ta vare på de. En kaninunge uten bein er tull å ta vare på. Det fødes hundretusener av kaniner hos oppdrettere hvert år, så slike skadde dyr er det bare dumt å ta vare på. Den har vondt, og vil slite med overbelastninger senere i livet. Hvis den voksne hua er vant til å stå ute, er klimaforandringen ved å bli flytta inn, til en konstant altfor varm temperatur MEGET risikabelt for hennes helse. Jeg forstår at du gjerne vil, det vil man alltid, men bien ganger ordner naturen best opp selv. Det er heller ikke uvanlig at hua spiser/dreper sitt første kull. Beklager at jeg kan virke krass, men jeg prøver bare å være saklig og helt helt ærlig :)WishMeLuck skrev:
Sannheten skrev:
Enig her! Flott at du prøver, men liker ikke tanken på at den lille uten ben skal ha det så vondt! Tenk hvor forferdelig det må være!