Hjelp.. Jeg er stoooor..

fruluna

Forumet er livet
Å kjære vene jeg fikk sjokk da jeg veide meg hos jordmor i dag! Har gått opp 18 kg!!
Veide 66 kg i dag, og det trodde jeg aldri jeg noensinne kom til å veie.. he he.
Da jeg ble gravid var jeg så tøff og trodde jeg kom til å gå opp 10 kg eller noe siden jeg var såpass tynn.. Men neida.. Her baller det på seg gitt..

Men har fått veldig mye vann i kroppen i det siste, så jordmora sa at det var mye av skylde. Pluss at ungen vokste fælt nå også..

Ellers var alt bra på kontrollen. Hun lå godt nedi bekkenet, men hodet var ikke festa enda.. [:(] Men hun sa jeg ikke skulle tenke på det, for det var ikke alltid det festet seg engang.. Det viktigste var at hun lå med hodet ned [:)]

Er det noen av dere som er rh- her? Jeg er det, og har tatt to blodprøver for det, men skjønner liksom ikke noe av det..
På den siste prøva står det antistoffscreening (UAS) Negativ, så det må vel være bra? Eller? [8|]

Hei hei[:)]
Godt at alt er bra med deg og den lille da...[:)]

Ikke bekymre deg for vekta da, jeg grua meg veldi forrige kontroll, da jeg ikke hadde veid meg siden oktober, og ja jeg hadde gått opp 17 kilo, så da er vi omtrent likt, veide 49 ca før jeg ble gravid jeg.....

Jeg vet desverre ikke noe om det blod greiene.

Men nå er det heldigvis ikke lenge igjen, masse lykke til fremover, håper det fort nå da[;)]

klem

Hei fruluna.Jeg er oxo rh negativ, og grunnen til at du tar flere prøver enn andre er fordi vi med rh neg. ofte danner antistoffer mot babyens blod. Du har antagelig to forskjellige blodtyper i kroppen akkurat nå.. Mest sannsynelig så har babyen en annen blodtype enn deg... Når du har født får du en ekstra sprøyte for å unngå at kroppen din støter fra seg en enentuelt ny baby i fremtiden.

18 kg er jo ikke krise det da. I alle fall ikke når du var så tynn fra før[:)]
Jeg skal til kontroll i morgen, blir litt spennende å gå på vekta da... Jeg har nemlig også fått mye vann i kroppen i det siste[&:] Det har egentlig kommet de siste 14 dagene.
Men tenk, nå går snart vekta vår nedover igjen. Det er lenge siden sist[:D]

ikke no morro å legge på seg , men de går nok forhåpentligvis ganske fort av igjenn etterpå..
jeg har lagt på meg 15 kg til nå.. skal til jordmora på torsdag, har vel blitt noen kg til da tenker jeg, har fått vann i kroppen...[:@]
men tenk på de jenter nå er vi SNART ferdige.. og om ikke lenge ligger vi og kossser oss med verdens nydeligste babyer[:D][:D][:D][:D][:D][:D]

fint å høre at babyen har det bra fruluna det med blodet er det samme med meg også så du er ikke alene der jeg gleder meg veldig jeg og siden det ikke er så lenge igjen lykke til videre alle sammen[:D][:D]

ORIGINAL: fruluna
Er det noen av dere som er rh- her? Jeg er det, og har tatt to blodprøver for det, men skjønner liksom ikke noe av det..
På den siste prøva står det antistoffscreening (UAS) Negativ, så det må vel være bra? Eller? [8|]

Jeg også er rh-! Er ikke noe farlig fordi i norge er de veldig flinke til å kontrollere dette, veldig mange som er det i norge. Men dersom man ikke vet hvilken blodtype pappa'n har må man sjekke blodet til moren for å se om det danner antistoffer (motstoffer til din blodtype), men det er nå blitt vanlig at man gjør det uansett hva slags rh faktor faren har. Hvis baby'n din er rh+ vil kroppen din tro at det er "slemme bakterier", så da vil din kropp jobbe med å få det bort... Og det vil vi jo ikke! Første ungen er det minimal med fare for at det skal bli noe problemer med, men det er de eventuelle neste graviditetene som kan bli et problem. Når ungen er født vil de sjekke hva slags rh faktor den har og du vil få en vaksine! sånn at evt neste svangerskap ikke skal bli noe problem!
Rh faktoren har bare noe å si dersom det "lekker" blod mellom deg og baby'n, og det er stort sett kun under fødselen at skjer!

Jeg har også tatt 2 blodprøver, første var det ikke noe antistoffer (som er bra!!) og venter nå på svar på den siste!

Vekta ja... Jeg var hos legen idag. Hadde heldigvis ikke gått opp noenting siden sist kontroll. Men så har jeg gått opp 20 kg i svangerskapet da.. Skal bli deilig å få de av!!

Huff den vekta ja. Fikk litt sjokk sist uke når jeg var hos jordmor...Hadde gått opp 4kg på tre uker..Endel er vann da, men alikevell. Kjente at jeg hadde lyst til å si noe helt annet en det som sto på vekta. Hadde kanskje gjort det også hadde det ikke vært for at samboer`n bøyde seg over for å få det med seg ha å..[:D] Gruer meg til "vektkontrollen" i morgen...

Men så nærmer det seg slutten dette da.... Det skal bli godt at vekta går nedover ja[:)]

Ja, da har det blitt 14 kg på meg da[&:] Hadde jammen lagt på meg 2 kg de siste to ukene. Hmm...
Ellers var alt bra på kontrollen. Hjertet slo i full fart, og enda litt fortere når h*n blei dytta litt på[:D]

Her har jeg gått opp 12 kg jeg..... litt vann, men ikke mye. Håper ikke det blir mye mer... gleder meg til å se vekta tikke nedover igjen!

ORIGINAL: Lisee

Ja, da har det blitt 14 kg på meg da[&:] Hadde jammen lagt på meg 2 kg de siste to ukene. Hmm...
Ellers var alt bra på kontrollen. Hjertet slo i full fart, og enda litt fortere når h*n blei dytta litt på[:D]

Godt å høre at alt var bra da, Lisee [:)]

Jeg har gått ned 10 kilo i dette svangerskapet, men det er pga at jeg har vært mye kvalm og kastet opp. Er ikke farlig at jeg har gått ned for jeg har mye å ta av.

Back
Topp