HJELP - i fødsel!

MStavanger94

Andre møte med forumet
Februarbarna 2023
I skrivende stund så ligger jeg på rommet mitt på fødeavdelingen. Her ligger jeg med en ballong som jeg venter at skal ramle ut, da 3 døgn med rier KUN gav med 2 cm…. I morgen blir det modningspiller og eventuelt skal vannet bli tatt.


Det har gått helt ok, har MYE smertefulle rier som jeg må jobbe HARDT med.


Skulle ut i gangen for å gå på toalettet for 3 timer siden å gjett hva, det hører jeg det mest smertefulle SKRIKET jeg noen sinne har hørt fra en kvinne som ligger å føder på føderommet. NÅ er jeg skrekkslagen….. Jeg takler så vidt mine nåværende rier, men jammen meg skal jeg opp i samme tempo som den stakkars kvinnen.
Nå er jeg der at «til helvette med dette, gi med et KS!».
Jeg har FULL panikk! Har noen noe godt å komme med?! PLEASE hjelp! Dette takler jeg ikke!
 
Dette takler du! Kroppen din er fantastisk og er laget for å klare det. Ta deg en varm dusj, spis noe godt, hør på noe musikk du liker (ev. Hater ) og ta en rie om gangen. Eyes on the price, du er ikke langt unna nå :)

Men om alt virker håpløst hadde jeg snakket med jordmor, kanskje hun har noen forslag til smertelindring?
 
Dette takler du! Kroppen din er fantastisk og er laget for å klare det. Ta deg en varm dusj, spis noe godt, hør på noe musikk du liker (ev. Hater ) og ta en rie om gangen. Eyes on the price, du er ikke langt unna nå :)

Men om alt virker håpløst hadde jeg snakket med jordmor, kanskje hun har noen forslag til smertelindring?
Klarer liksom ikke helt å se fremover med den tanken: «eye on thw price» da jeg har slitt enormt med svangerskapsdepresjon som aldri ble fanget opp. Tror det gjør hele situasjonen mye vanskeligere, har 0 tilknytning til baby i magen

Ja jeg får prøve å prate med JM om mulighetene mine der.

Takk❤️
 
Klarer liksom ikke helt å se fremover med den tanken: «eye on thw price» da jeg har slitt enormt med svangerskapsdepresjon som aldri ble fanget opp. Tror det gjør hele situasjonen mye vanskeligere, har 0 tilknytning til baby i magen

Ja jeg får prøve å prate med JM om mulighetene mine der.

Takk❤️

Har ikke noen råd, da jeg er førstegangs selv, men ønsker deg lykke til :Heartred håper modningspillen får fortgang i sakene.
Skjønner det er vanskelig å holde motet oppe når sinnet jobber i mot deg, men kroppen din er laget for å føde. Kanskje det hjelper å sette på noe musikk som gjør deg rolig og holder andres støy ute?

Masse lykkeønsker til deg og bebis :Heartred
 
Sniker..

Vet ikke om du enda venter eller har født nå, men beste du kan gjøre er egentlig å følge kroppen. Hvis kroppen sier du bør opp og gå, så går du rundt. Hvis kroppen vil slappe av, så prøv det litt. Gjør det som får deg til å slappe av best. Slapper du av vil (faktisk) smerteopplevelsen bli en smule lavere. (Og motsatt; man opplever mer smerte ved å være anspent).
Pust rolig og dypt, og stol på at kroppen din vet hvordan den føder.

Dette får du til!
Lykke til!
 
Back
Topp