Hjelp! Hormonspiral

*lilletrille

Flørter med forumet
Jeg turte ikke sette inn spiral på 6-ukers kontrollen min, fordi jeg ikke ville at noen skulle "der nede". Litt vanskelig å forklare, men er vel litt redd etter fødselen. Synes de kontrollene var det verste med hele fødselen og det sitter i enda. kan vel også nevnes at jeg ikke har hatt sex enda..

Endelig mannet jeg meg opp og bestilte time fordi cerazette gjør at jeg blør hele tiden. Og hentet spiralen på apoteket i dag og .... Hjelp den er jo stor! Det må være forferdelig vondt å sette inn.

Er det noen her som har satt inn spiral som kan roe meg.. Jeg gruer meg veldig nå...

Jeg kan berolige deg med det at det ikke gjør vondt!
Jeg kjente i allefall ingenting:-)
Den pakka er lang pga innsettingshyla....men det merker ikke du!
Skal tru jeg svatt selv da jeg så den pakka første gangen!

Lykke til. Det går så bra! Gjort på 2 min:-)

Jeg har hatt hormonspiral. Men fikk den under narkose så vet ikke åssen den er å sette inn. Men når jeg tok
den ut, merket jeg INGENTING. Så tror ikke du trenger å bekymre deg.

Ja, den pakka er gigastor, med dingsen som skal på plass er liten, så det er ikke noe å grue for.

Jeg fikk også sjokk første gang jeg henta den pakken... men det som faktisk skal inn er jo bare et par cm. Og det gjorde ikke spesielt vondt heller. Litt sånn sviaktig smerte et lite øyeblikk, så er det over. Kan hende en legesekretær kan holde hånda di hvis du ber om det. Det gjorde de for meg begge gangene [:D] også kunne vi prate om noe annet mens legen holdt på. Og det er en helt annen verden enn å ta p-piller, eller noe annet for den saks skyld. Et par minutter i den stolen, så har du prevensjon i 5 år [:D]

hvor mye betalte du for den forresten?

Tusen takk for beroligende svar! Er fortsatt nervøs, men det kan vel uansett ikke være så ille.

Jeg betalte ca 1100 kroner på apoteket.

jeg satt inn min idag:) å det gjør ikke vondt! Er jo litt ubehagli, men ikke noe mer enn det! Å jeg har heller ikke hatt sex ennå, så var litt nervøs selv..!

Jeg satte inn for to uker siden, og kan med hånda på hjertet si at det ikke var vondt, bare ubehagelig. Går så fint! [:)]

Takk for beroligende tråd!!:)
Haka traff nesten bakken da jeg så forpakningen!! [8D] skal sette inn neste uke jeg... Skummelt! Men heldigvis litt mindre skummelt nå!:)

Dere som har satt inn - har dere blødd mye og Evt lenge etter dere satt den inn??:)

ORIGINAL: *lilletrille

Jeg turte ikke sette inn spiral på 6-ukers kontrollen min, fordi jeg ikke ville at noen skulle "der nede". Litt vanskelig å forklare, men er vel litt redd etter fødselen. Synes de kontrollene var det verste med hele fødselen og det sitter i enda. kan vel også nevnes at jeg ikke har hatt sex enda..

Endelig mannet jeg meg opp og bestilte time fordi cerazette gjør at jeg blør hele tiden. Og hentet spiralen på apoteket i dag og .... Hjelp den er jo stor! Det må være forferdelig vondt å sette inn.

Er det noen her som har satt inn spiral som kan roe meg.. Jeg gruer meg veldig nå...

Bestevenninna mi satt inn.. Var med henne.. Hun kjente det ikke, men fikk akkuratt som mens smerter etterpå bare[;)]

Back
Topp