Hjelp.. hjernehinnebetennelse?

lillefixen

Gift med forumet
Jeg har vært syk leeenge, men var på bedringens vei...
Så var det akkurat som jeg plutselig fikk halsbetennelse på ny, og nå har jeg en heidundrandes hodepine (føles som jeg har slått hodet skikkelig HARDT, har liksom blodsmak i munnen på en måte), og er stiv i nakken/ryggen... har feber..
Dumme meg måtte selfølgelig lese på nettet.. og fant ut at dette kunne være symptomer på hjernehinnebetennelse.
Det er sikkert bare ting jeg innbiller meg.. noen som kan berolige meg og fortelle meg hvorfor det evt. ikke er sannsynlig at jeg har det?
JA, jeg vet at jeg er veldig hypokonder og paranoid.

Hvis du har hjernehinnebetennelse, så har du vel også høy feber, om jeg ikke husker helt feil...

ORIGINAL: mammantTS

er du klar over at hjernehinnebetennelse er dødelig om man ikke får behandling for det??
Om du har bare litt snev av mistanke om det, så kom deg til legen, snarest.
Håper du ikke har det, og sjansene er faktisk mye større for at det er noe helt annet og ufarlig, men ikke ta noen sjanser.
uansett.. God bedring

vet du var ute etter litt betryggende ord her, men jeg må si meg enig med denne. Ta kontakt med lege.

Har litt feber, men ikke høy.. var 38,2 sist jeg målte.
Stemmer det at man alltid får utslett? For det har jeg ikke..

ORIGINAL: lillefixen

Har litt feber, men ikke høy.. var 38,2 sist jeg målte.
Stemmer det at man alltid får utslett? For det har jeg ikke..

Ikke alltid nei, ei venninne av meg hadde det for et halvt år siden og hun hadde ikke utslett. Ble forresten sendt hjem fra legevakten kvelden før hun ble lagt inn på sykehuset for alvor. Og der ble hun liggende i 4 uker. Synes det er kjempe skumle greier det der.

ORIGINAL: kittyb

Jeg ville også dratt til legevakta for sikkerhetsskyld, selv om influensa har mange av de samme symptomene. Kan være hjernehinnebetennelse med virus da, er denne som er hyppigst, men denne går som regel over av seg selv. Er den med bakterier som er dødelig.

Hmm.. Vurderer en tur på legevakten nå.. Men sambo mener at jeg bare er paranoid.
Blæh. Jeg har vært syk i 3 uker nå, snart på tide å bli friiiiiisk.

Hvordan finner de ut om man har det? Vanlig blodprøve eller?
Jeg er ikke sugen på ryggmargsprøve, for å si det sånn....

Så lenge du ikke har feber over 39 så tror jeg det er lite sannsynlig?
Kan jo ta en sjekk på legevakta hvis du er bekymret.
Og har du utslett så kom deg sporenstreks til lege! Trykk med et glass på utslettet, hvis det ikke forsvinner er det kanskje peterkier og kan være sterkt tegn på HHB.

Ellers kan man jo være syk lenge...og hodepine og nakkestivhet kan likegodt være pga forkjølelse/influensa. Eller kanskje du har drukket lite væske? Da får jeg fort vondt i hodet...

Det utslettet.. kommer det over hele kroppen?

Tror jeg må slepe meg selv inn på badet for å måle feberen på ny \ saumfare kroppen etter utslett [&:]

ORIGINAL: lillefixen

Det utslettet.. kommer det over hele kroppen?

Tror jeg må slepe meg selv inn på badet for å måle feberen på ny \ saumfare kroppen etter utslett [&:]

Tror det er oftest på rygg/mage. Correct me if I'm wrong[;)]

Målte feberen nå.. jeg har ikke feber lenger.
Tar det som et bra tegn.. men slapper fortsatt ikke helt av.
Huff.. skulle ønske jeg var lykkelig uvitende om alle sykdommer som finnes.

Sånn er det når man leser på nettet om symptomer[;)]

Og alle som har lest sykdomslære har trodd de kan ha hjernekreft...og alle som har lest psykologi har trodd de var psykisk syke[8D]

(ikke for å bagatellisere at du er syk altså! håper du ikke tar det sånn[:)])

Hva med kombinert halsbetennelse og bihulebetennelse? Er du i tvil så hadde jeg tatt meg en tur til legevakta. Lykke til?

Hehe, neida, det går fint.
Jeg TROR egentlig innerst inne ikke at jeg har en alvorlig sykdom, men når jeg plutselig har fått for meg at jeg kan ha symptomer, så ligger det og kverner om igjen og om igjen i hodet mitt.. Tror det er permisjonsmodusen som gjør meg litt smågal.. trenger å komme tilbake på skolebenken og få noe fornuftig å tenke på [8D]
Jeg har forresten lest psykologi.. og vært overbevist om at jeg har vært schizofren..... [&:] Onkelen min er det, da, så jeg har det i slekten!
Men så leste jeg en annen bok om kognitiv psykologi, og der står det at dersom man mistenker at man er schizofren, så er man nesten garantert ikke det.. bare litt hypokonder [:D] Og det kan stemme godt på meg. hehe.

Haha, se der ja!![:D]

Jeg har lest sykdomslære...men trodde ikke jeg hadde kreft av en eller annen merkelig grunn[8|]
Mulig det er fordi jeg har tatt MR av knollen, så jeg visste det ikke var noe galt der.

når eg var 1 år gammel hadde eg den verste typen av hjernehinnebetennelse...mamma fikk beskjed at enten kom eg til å dø eller bli handikappa/hjerneskada/blind/døv...eg vart da ingen av delene....
men eg var full i utslett på heile kroppen...fikk store sår på føttene som idag er store arr....fikk høg feber og datt i koma...er nok ulikt fra alvorlighets grad og person!men dra til legen om du er usikker...

ORIGINAL: Theasinmamma

når eg var 1 år gammel hadde eg den verste typen av hjernehinnebetennelse...mamma fikk beskjed at enten kom eg til å dø eller bli handikappa/hjerneskada/blind/døv...eg vart da ingen av delene....
men eg var full i utslett på heile kroppen...fikk store sår på føttene som idag er store arr....fikk høg feber og datt i koma...er nok ulikt fra alvorlighets grad og person!men dra til legen om du er usikker...

Oj, stakkars både deg og moren din!
Håper jeg slipper å oppleve noe lignende [&:]
Tror egentlig ikke jeg har hjernehinnebetennelse allikevel, siden jeg ikke har feber (var nettopp og målte nå). Leste på en doktor-nettside at man får veldig høy feber når man har det.

ORIGINAL: åsså jeg da!

det er forskjell på stiv i nakken og nakkestiv sa legen min. hvis du ikke klarer å legge haka på brystkassa er du nakkestiv og det kan være tegn på HHB...

men jeg synes uansett om du er eller ikke at du skal ta deg en tur på legevakta, selv om din sambo sier du overreagerer. Bedre med en gang for mye....[:)]

sender deg en klem og håper alt går bra[;)]

Tusen takk for trøstende ord [:)]
Jeg klarer å legge haka på brystkassa... puste enda litt mere lettet ut nå!! [:)]

Jeg hadde nettopp både bihulebetennelse og ørebetennelse [&:]
Men det er egentlig borte.. de siste dagene har jeg "bare" hatt vondt i halsen og følt meg generelt tufs og forkjøla..

Back
Topp