hjelp help

perle84

Forelsket i forumet
er det flere som har problemer rundt bleie skift hele dagen?
her er det rama skrik så fort han blir lagt på ryggen for at vi skal skifte bleie, han skriker så det høres ut som om han blir drept og at det er verdens undergang.

jeg har nå fått helt hetta så mannen skifter så og si alle bleiene.
HJELP noen som har noen tips som kan gjøre det bedre.

Hehe, sorry jeg ler, men ser det for meg[8D]
Hadde samme problem med datteren min og løsningen ble up&go bleier, eller så satt hun på fanget mitt når vi skiftet til de vanlig bleiene.
Avledning, skiftet i stua, soverommet bare for å få oppmerksomheten på noe annet, husker det var utrolig slitsomt.....sang sanger av full hals og gjorde ablegøyer og sånt, så sikkert sinnsyk ut, hehe[:D][:D]

Eg vett koss du har det.... :p Har tenkt å begynne å bruke up&go tenkte eg, på dagtid ihvertfall for å se om d blir bedre :) Ellers så har eg sitt at det er spes hvis han ligge på stellebordet for der er det så mye kjekt å se på, så hvis eg legge han på stellematten nede på golvet så har det av og til gått bedre... Ellers har eg ikke noe bedre råd!!! Sorrrii..:P Skal følge med på denne tråden..hehe

Jeg kjenner meg sååååå godt igjen! Det er et he***** å skifte både bleier og klær, for han vil ikke ligge stille på ryggen! med en gang jeg slipper tak i han så er det over på magen og krype rundt på gulvet, også blir han så sinna når jeg tar å legger han på plass på matta igjen [8|] Jeg begynner å gå tom for ting på badet som han kan studere mens jeg får unna skiftet også nå [:-]

Mitt beste tips er å bare finne ting (tannbørste, bleie, leker, hårbørste (den funka leeeenge hos oss)) som han kan studere mens du skifter bleia. Her har vi masse bæsjebleier så jeg skifter hovedsaklig på badet men kan kanskje prøve å begynne i stua istedet nå, også har jeg noen up&go bleier liggende, kanskje prøve de også [:)]

Jeg pleier å avlede med perlesmykkene mine[8|][:D] eller en av såpeflaskene fra Libero... (leker er jo ikke morsomt lenger!)
Også gjelder det å være like kjapp som Lucky Luke![8D]

har d sånn vi også..finner fram et smykke el noe, som ho kan se på mens jeg skifter..pappan skifter bare hvis vi har up and go, for han blir helt frustert av ei som turner rundt på stellebordet.

He-he..huff..  ingen råd altså, for her er bleieskift også heeelt umulih omtrent..  Hun snurrer seg rundt til magen i lufte, før vi i det heel tatt får lagt henne på ryggen!!!!!    De siste dagene har vi brukt stellematta på gulvet, for det ble ensten farlig å holde på på stellebordet!

Har prøvd det meste for avledning, men det hjelper bare en liten stund..    he-he..  regner med at det går seg til etterhvert igjen! Håper det ihvertfall!  ;)

takk for alle tips skal ta dem i bruk og se hvordan det går.

Lykke til, til dere med dessverre samme problem

Det er akkurat det samme her.. noen ganger må vi være to om jobben, uten hell da engang... Ungen er supersterk!! Hun turner, og snur seg rundt på stellebordet...

Har ingen råd dessverre, annet enn at jeg har blitt en racer til å ta på henne alle klærne mens hun ligger på magen[8D] Bleia får jeg på med maktkamp, men ikke klærne..[8D]

Dette tror jeg er en periode som "alle" må igjennom, mine er ikke der enda, men storebror har absolutt vært der[&:][&:][&:]
Jeg syns det hjalp å gi ham noe han ikke lekte med til vanlig, alt fra tomme doruller til tannbørste funka her. For meg som er litt i overkant opptatt av rutine var det viktig å ikke gi opp kampen på stellebordet, da det ene har lett for å dra det andre med seg, får de føst viljen sin en gang[8D][8D]...det neste er vel at de vil spise selv, så ikke spise selv, så ikke legge seg osv osv, mye å glede seg til[;)][;)][;)][;)]

Gi henne ting å holde på med funker her, kremtuber, leker, tannbørsten... Osv osv..

Back
Topp