HJELP!: Heklet babyteppe

vichaa

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Trenger tips til hvilken farge jeg skal ha på et babyteppe. Skal gi det til min mor, med nyheten om at hun skal bli bestemor. (Hun skal få hekle det ja, det er det som er tanken). Vet ikke kjønnet enda. Noen råd til farge??? :)

Jeg har så smått begynt på ett selv. Kjøpte fargene hvit, lysegrå og grå. Heklet noen ruter med forskjellige sammensetninger og endte med kun hvit og lysegrå. Ble veldig fornøyd med det :)

Vi veit ikkje kva for eit kjønn vi ventar, har strikka eit off white og eit regnbuefarga teppe.

Ellers er grått, beige, brunt, blålilla, gult og grønt fine, nøytrale fargar. Egentlig alt så lenge ein unngår rosa og lyseblått.

Alle farger er jo fine og nøytrale bortsett fra blått og rosa :) ville kanskje heller ikke gått for sort da jeg synes det blir litt hardt til en liten baby, men det er jo smak og behag. Jeg synes grått og hvitt er fint, også veldig glad i rødt :)

Vi har ert nydelig hvitt babyteppe som svigermor har strikket.. Litt kremfarget.. Også heklet hun på en rosa kant :) det går jo an å gjøre det på teppet når dere vet kjønn også. Jeg synes hvitt er så fint til de små, men blir liksom litt ekstra med den kanten

Vi har teppet som ligger under babyen på bildet ImageUploadedByBV Forum1454365928.775977.jpg

Takk for tipset :) vi har faktisk tenkt på det å ha på farget kant senere :) vet nok kjønnet på UL i uke 18, så da rekker mor å gjøre det uansett før hun er ferdig med teppet :p
Tror hun kommer til å bli driiitstressa med alt hun vil rekke før babyen kommer i august - er straks 15 uker på vei og skal fortelle det imorgen kveld! Vi bor ikke i samme by og ville fortelle det face to face så det er først nå etter julen anledningen er der :)

Back
Topp