Hjelp... har spist jubelsalami...

TerminJuli2022

Andre møte med forumet
Hei damer, hjeeelp...:nailbiting:
Nå ble jeg skikkelig stressa, har vært såå forsiktig på hva jeg skal spise og ikke spise, men har samtidig vært veeldig kvalm og uggen alle de første ukene så har vært mange ting jeg ikke har klart tanken på å spise og derfor ikke vært like enkelt å fått i seg mat.

MEN nå når jeg hadde spist kveldsmat, knekkebrød med SALAMI!! fikk jeg pluttselig et innfall av at herregud dette kan jeg jo helt sikkert ikke spise og det stemmer jo....

Hva gjør jeg nå ??:nailbiting: Har spist jubelsalami ved flere anledninger disse ukene jeg har vært gravid...

Dette går heeelt fint :love7

Pust med magen og slapp av :happy:

I de aller fleste land i verden spiser og drikker gravide det aller meste. Så dette klarer kroppen din :)

Du kan jo kjøpe den kokte salamien. Den skal være gravid sikker :happy:

Dette går heeelt fint :love7

Pust med magen og slapp av :happy:

I de aller fleste land i verden spiser og drikker gravide det aller meste. Så dette klarer kroppen din :)

Du kan jo kjøpe den kokte salamien. Den skal være gravid sikker :happy:

Hvilken salami er kokt?

Jeg glemte meg også av sist gang. Det gikk helt fint:)

Har ikke sett etter den selv :happy: Så vet ikke hvilken butikker som har den :happy:

Vedlegg

• Screenshot_20211122-223410_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20211122-223410_Samsung Internet.jpg
    393,5 KB · Visninger: 36
Kjenner panikkfølelsen, tror de fleste gravide har klart å spise eller gjøre noe som egentlig ikke man skal Det går som regel heeelt fint. Sjansen er uhyre oiteb for at akkuret den salamien du har spist har de farlige bakteriene, men for å minske sjansen ytterligere er det nok lurt å holde seg unna fra nå. Dette er ingen krise☺️

Jeg har spist både ingefær og spekemat… og lakris.. tror vi må senke skuldrene å ikke bli hysteriske.

Tror ikke det er så nøye altså. Det er ingenting å få panikk for. Det er ikke så skjørt. Tenk på alle de som lever halve svangerskapet uten å vite det - det går bra der også

Ved første svangerskap visste jeg ikke at salami var fy fy, så spiste det og alt gikk fint :) Det er et råd bare for å være på den sikre siden har jeg skjønt det som, da denne typen mat kan inneholde enn viss type bakterier vi ikke bør få i oss.

Tror ikke det er så nøye altså. Det er ingenting å få panikk for. Det er ikke så skjørt. Tenk på alle de som lever halve svangerskapet uten å vite det - det går bra der også

For de ikke å snakke om hav gravide har fått i seg til alle tider i alle land, men ja, jeg forstår skrekken! Jeg spiser ikke salami, brie og fetaost for tiden, f.eks. :)

Jeg har spist både ingefær og spekemat… og lakris.. tror vi må senke skuldrene å ikke bli hysteriske.
Hjelp, kan man ikke spise lakris? Spist masse av det jeg

Man kan vel spise både lakris og ingefær, bare ikke i veldig store mengder :)

Back
Topp