Hjelp, halsbrann

OK litt varierende om jeg får det hver natt eller ikke trur det handle mye om hva jeg har spist og hvor seint men i natt var det plagsomt, nesten ikke sovet pga det
Hadde absolutt kjøpt inn gaviscon eller galieve for å ha om du skulle få det igjen.
Bare tenk på at det er et skum som legger seg over magesyren så tyggetabletter vokser gjerne i munnen, og å drikke eller spise etterpå ødelegger effekten

Jeg klarer ikke konsistensen av tyggetabletter, de "skummer" sånn fælt når man tygger :(
Kjøpte flytende Gaviscon i uken, og det synes jeg gikk mye bedre :) smakte fælt det og, men smaken forsvant ganske fort.
Vet ikke om det har mindre effekt enn tyggetabletter da...
Helt enig, ikke noe særlig når det "skummer" sånn :yuck: Og så synes jeg biter av tablettene setter seg fast neddi tenna, så går jeg og knaser lenge etterpå. Ekkelt!
Jeg bruker også flytende Gaviscon, og synes den funker mye bedre enn tablettene :) Ikke bare pga konsistensen altså, men den varer lengre og lindrer fortere synes jeg.

Helt enig, ikke noe særlig når det "skummer" sånn :yuck: Og så synes jeg biter av tablettene setter seg fast neddi tenna, så går jeg og knaser lenge etterpå. Ekkelt!
Jeg bruker også flytende Gaviscon, og synes den funker mye bedre enn tablettene :) Ikke bare pga konsistensen altså, men den varer lengre og lindrer fortere synes jeg.
jeg vet ikke om den varer lengre da jeg bare klart å få i meg tablettene to ggr, og da glemte jeg å tenke over hvor lenge det va bra. Men med den flytende mener jeg å føle at det holder halsbrannen borte i ca 2 timer... det syns jeg egentlig er litt kort tid, men det kanskje er så det skal være?

jeg vet ikke om den varer lengre da jeg bare klart å få i meg tablettene to ggr, og da glemte jeg å tenke over hvor lenge det va bra. Men med den flytende mener jeg å føle at det holder halsbrannen borte i ca 2 timer... det syns jeg egentlig er litt kort tid, men det kanskje er så det skal være?
Mener det er noe sånt til meg også. Varer ikke hele dagen for å si det sånn :p
Men effekten forsvinner jo uansett når man spiser eller drikker, så jeg må ta den noen ganger i løpet av dagen :)

Jeg bruker titralac, står att det ikke ska brukes av gravide men det er fordi di ikke har forsket nokk på det :) ho på apoteket her sa att både jordmødrene og di på helsestasjon har sagt med di att di kunnne selge disse til oss gravide :) di går ned i magen og nøytraliserer så er veldi effektive :) eneste som har funket for meg :)

Jeg bruker titralac, står att det ikke ska brukes av gravide men det er fordi di ikke har forsket nokk på det :) ho på apoteket her sa att både jordmødrene og di på helsestasjon har sagt med di att di kunnne selge disse til oss gravide :) di går ned i magen og nøytraliserer så er veldi effektive :) eneste som har funket for meg :)
Bruker også den:)

Kjøpt tyggetabletter tenker å prøve og ta de forebyggende eller å ha de på nattbordet. Vet ikke helt hva som er best. Godt å slippe hvis man kan

Itte å ha prøvd alle tabeletta/tyggisa på apoteket og kjerringråd so fekk eg Omeprazol av legen (resept). Tar kun ein om dagen, (ikkje alle daga eg trenge) men da e redningen min altså!

Back
Topp