Hjelp, halsbrann

Klaramari

Glad i forumet
Og der kom halsbrannen, den har ligget på lurt en ukes tid, men igår kom den for fult!
Aldri hatt det før, så litt satt ut hvor heavy det er :o
Prøvd novaluzid som mannen sverger til, det hjelper han etter max 1 min, jeg ble bare super kvalm, Sto og brakk meg i flere minutter og merket ingen forskjell /:
Har dere noen gode råd?
Eller får man ikke temmet gravid halsbrann??

Reduflux tyggetabletter som skal virke ekstra raskt funker her. Smakte grelt de første gangene, men nå liker jeg de nesten litt :p

Reduflux tyggetabletter som skal virke ekstra raskt funker her. Smakte grelt de første gangene, men nå liker jeg de nesten litt :p

Jeg bruker også Reduflux, men porsjonsposer (væskeporsjon) og det funker umiddelbart. Helt fantastisk :) Har bare trengt å ta to stk, men nå ligger det klart hvis det skulle melde behov:woot:

Jeg har slitt med halsbrann nesten fra starten av hvert svangerskap, fryktelig slitsomt. Det jeg sverger til, er gallieve tyggetabletter og surmelk (Biola, kefir osv) men all melk hjelper.

1 ts natron i et glass vann skal også hjelpe.
Ellers - små måltider. Se om du kan finne ut om det er noe som utløser halsbrann mer enn andre ting.

Jeg hadde noen dager med mye halsbrann nylig, men det har gitt seg, heldigvis!

Høres veldig rart ut, men jeg gikk til kiropraktoren min (som forøvrig har spesialisert seg på gravide og barn for å få behandling for bekkenet for tre uker siden. Da jeg lå på magen spurte hun meg om jeg var plaget med svangerskapskvalme og halsbrann. Jeg svarte ja. Veldig plaget med halsbrann nå og var veldig plaget med oppkast og kvalme i begynnelsen. Så knakk hun meg på et sted i ryggen da hun sa at det var plassen som skulle hjelpe meg med det. Den første dagen var helt ekstremt med halsbrann, mye mer enn vanlig. Etter den dagen har jeg ikke hatt halsbrann en eneste gang, og jeg har gått til henne 1 gang i uken siden. (For bekkenet da)

Jeg trodde ikke at kiropraktor kunne hjelpe med det, men ettersom jeg som har vært veldig plaget med halsbrann plutselig ble helt fri fra det og ikke hatt et eneste tegn til plager i etterkant, så kan jeg ikke annet enn å tro på at det hjelper. Og også å anbefale det videre :) :)

Jeg klarer ikke konsistensen av tyggetabletter, de "skummer" sånn fælt når man tygger :(
Kjøpte flytende Gaviscon i uken, og det synes jeg gikk mye bedre :) smakte fælt det og, men smaken forsvant ganske fort.
Vet ikke om det har mindre effekt enn tyggetabletter da...

Sjokolade er som å be om å få halsbrann for meg. Klarer ikke å holde meg helt unna hele tida, men får det hver gang. Biola hjelper. Tar også flytende gaviscon når jeg er hjemme og har med tyggetabletter når jeg er på jobb. Synes det hjelper litt.

Ting som gaviscon, reduflux og galieve er designet på ganske lik måte nemlig å lage et skumlokk over magesyren i magesekken.
Ofte veldig effektivt helt til man spiser eller drikker (det bryter jo skumlokket).
Er greit å ihvertfall teste en av de når man er gravid :)

Novembersniker her :)
Sliter veldig med halsbrann for tiden og har prøvd både Gaviscon og Galieve. Konsistensen til Gavisconen sliter jeg veldig med, men den funker innimellom. Galieven skulle virke lenger, men må ta flere tabletter av gangen for å få noen effekt. Hørt at mange sverger til tyggisen Link, men den skulle visst bare virke akkurat der og da, fikk jeg beskjed om på apoteket. Skal til legen i morgen og høre om han har noen alternativer :)

I natt har jeg hatt sikkelig halsbrann drakk 2 glass Biola før jeg la meg med liten nytte. Hele den indiske suppa etter middagen kom opp i halsen uvel i halsen enda. Lurer på om jeg skal kjøpe noe på apoteket i dag. Tar men det forebyggende eller først når halsbrannen melder seg?

I natt har jeg hatt sikkelig halsbrann drakk 2 glass Biola før jeg la meg med liten nytte. Hele den indiske suppa etter middagen kom opp i halsen uvel i halsen enda. Lurer på om jeg skal kjøpe noe på apoteket i dag. Tar men det forebyggende eller først når halsbrannen melder seg?
Helst når halsbrannen kommer når det er tilfeldig.

Ellers tar jeg to til tre tyggetabletter gaviscon rett før jeg skal sove for eksempel, for jeg vet at da får jeg halsbrann så da gjør jeg noe før den kommer eller før den blir for ille

Helst når halsbrannen kommer når det er tilfeldig.

Ellers tar jeg to til tre tyggetabletter gaviscon rett før jeg skal sove for eksempel, for jeg vet at da får jeg halsbrann så da gjør jeg noe før den kommer eller før den blir for ille

OK litt varierende om jeg får det hver natt eller ikke trur det handle mye om hva jeg har spist og hvor seint men i natt var det plagsomt, nesten ikke sovet pga det

OK litt varierende om jeg får det hver natt eller ikke trur det handle mye om hva jeg har spist og hvor seint men i natt var det plagsomt, nesten ikke sovet pga det

På meg varierer det også etter hva jeg spiser og drikker. Har skjønt det at Pepsi maxen er min verste fiende sånn sett.. Selv om jeg drikker den midt på dagen ligger den igjen på kvelden og lager skikkelig halsbrann :shifty: spiser ofte noe mildt og enkelt på kvelden og så et stort glass melk. Når ikke det funker tyr jeg til gaviscon men det hjelper bare litt...

Back
Topp