HJELP! Gravid 1.trimester og hemoroider

C.S90

Andre møte med forumet
Fant nylig ut at jeg er gravid, og er plaget med hemoroider. Fikk streng beskjed av legen om å ikke bruke Scheriproct 1.trimester. Har lest at Alcos Anal er super, men den er tydeligvis ikke å finne lenger. Har prøvd Ac3 Comfort men denne føler jeg ikke hjelper noe særlig. Jeg trenger sårt HJELP!

Var ei på min termingruppe som tipset om vaselin. Vanlig vaselin! Prøv det, og er den på utsiden så dytt den inn med gjevne mellomrom- det hjelper litt [emoji4]

Var ei på min termingruppe som tipset om vaselin. Vanlig vaselin! Prøv det, og er den på utsiden så dytt den inn med gjevne mellomrom- det hjelper litt [emoji4]

Takk for tipset:) Skal prøve det ut. Men er det forebyggende eller hjelper på hemoroider som allerede er der?

Hadde spurt jordmor om råd :) har du store, mange, utvendige? Det aller første og beste tipset er å sørge for at avføringen din er fin. Hard og treg avføring (noe som er vanlig i et svangerskap), gjør hemorroider verre.

Hadde spurt jordmor om råd :) har du store, mange, utvendige? Det aller første og beste tipset er å sørge for at avføringen din er fin. Hard og treg avføring (noe som er vanlig i et svangerskap), gjør hemorroider verre.

Har kun en stor utvendig. Men den er utrolig vond.. :(

Takk for tipset:) Skal prøve det ut. Men er det forebyggende eller hjelper på hemoroider som allerede er der?

Du det er jeg ikke sikker på, men googlet det, og flere har funnet hjelp i å smøre på vaselin[emoji1303] når jeg har slike ille perioder pleier jeg å smøre på litt xylocain(lokalbedøvende salve). Hjelper litt[emoji4]

Du det er jeg ikke sikker på, men googlet det, og flere har funnet hjelp i å smøre på vaselin[emoji1303] når jeg har slike ille perioder pleier jeg å smøre på litt xylocain(lokalbedøvende salve). Hjelper litt[emoji4]

Takk for tips!! :)

Har aldri hatt dem, men skjønner det må være ubehagelig.
Knipeøvelser (etter du har dyttet den inn), holde avføringen myk og å ikke presse på do, sitt heller lenger og bruk en krakk så beina kommer litt i vinkel. Det er sånn alle bør gå på do, for å forebygge. :)

Har aldri hatt dem, men skjønner det må være ubehagelig.
Knipeøvelser (etter du har dyttet den inn), holde avføringen myk og å ikke presse på do, sitt heller lenger og bruk en krakk så beina kommer litt i vinkel. Det er sånn alle bør gå på do, for å forebygge. :)
Fikk beskjed av legen om nesten samme, men at jeg heller burde unngå å sitte på do lenge - så beskjed om å helst unngå å lese/ta med mobil. Heller gå når man følte at det kom?

Har ikke lest meg noe mer opp om akkurat det, altså. Bare lurte

Fikk beskjed av legen om nesten samme, men at jeg heller burde unngå å sitte på do lenge - så beskjed om å helst unngå å lese/ta med mobil. Heller gå når man følte at det kom?

Har ikke lest meg noe mer opp om akkurat det, altså. Bare lurte

Ja, ikke sitte og vente på at noe skal skje, men heller la det komme naturlig. Dårlig forklart av meg. :)
Med en "sunn" tarm og mage skal et besøk på do ta ca 14 sekunder, og det uten å måtte presse spesielt hardt.
Det er faktisk en god indikator på om man spiser og drikker riktig/nok.
Under svangerskapet går det naturlig nok tregere pga mindre plass og relaxinet da, men sånn ellers.. :)

Ja, ikke sitte og vente på at noe skal skje, men heller la det komme naturlig. Dårlig forklart av meg. :)
Med en "sunn" tarm og mage skal et besøk på do ta ca 14 sekunder, og det uten å måtte presse spesielt hardt.
Det er faktisk en god indikator på om man spiser og drikker riktig/nok.
Under svangerskapet går det naturlig nok tregere pga mindre plass og relaxinet da, men sånn ellers.. :)
Ah ok, da er jeg med :)

Oj, 14sekund?! Det skjer ikke så ofte her.. Men så vet jeg at jeg mangler på vanninntaket oftest

Sent from my EVA-L09 using BV Forum mobile app

Ah ok, da er jeg med :)

Oj, 14sekund?! Det skjer ikke så ofte her.. Men så vet jeg at jeg mangler på vanninntaket oftest

Sent from my EVA-L09 using BV Forum mobile app

Ja, det er faktisk den samme tiden det tar å tømme tarmen for alle pattedyr, uansett størrelse.
(Korrigerer meg selv: 12 sekunder.)

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4449712/From-cats-humans-mammals-poop-12-seconds.html

Det hender jo at man har "perfekte" dobesøk, der alt bare klaffer, hehe, men ikke for ofte nei. :P

Jeg har slitt med det siden jeg fikk første mann og hver graviditet har det blitt verre. Eneste som funker på meg er faktisk å drikke 1-2 glass biola hver dag. Føler avføringen blir myker og det hjelper veldig :)

Back
Topp