hjelp, fort!

Herbie

Forelsket i forumet
Snuppa (2,5 år) har 39,8 i feber. Hatt feber i 3 dager.

Skal man gi stikkpille når feberen er høyere enn 39 uansett, når almenntilstanden er helt ok..?

Ja det synes jeg!

Det gjør jeg

ORIGINAL: orbraB

Det gjør jeg

Jeg gir kun paracet dersom allmentilstanden er dårlig. Det er bedre å kle henne lett sånn at kroppen selv kan få ned feberen. [:)]

Jeg pleier å gi det hvis han skal legge seg. Men hvis han er i god form å ikke skal sove pleier j å ta av det meste av klærne og se om den går ned av seg selv!

Du MÅ vel egentlig ikke.
Feberen er jo der for en grunn og er almenntilstanden fin så gir jeg ikke paracet og lar heller feberen få virke slik at h*n blir fortere frisk

Trodde ikke man skulle gjøre det om ikke almentilstanden var dårlig ?
Feberen kommer jo av at imunforsvaret er i full gang med å bekjempe sykdommen.
Så hvorfor fjerne feberen om ikke hun er dårlig ellers ??

mye bedre og ta et bad og sitte litt avkledd, evnt med et pledd rundt... sånn gjør jeg med mine hvertfall... kun hvis almenntilstanden er dårlig som jeg  gir paracet.

Jeg gjør det ikke før tp stiger over 39,5 eller allmentilstanden er såpass dårlig at han trenger det. Feber er ikke farlig - det er kroppens måte å bekjempe infeksjoner på og dermed er det BRA å ha feber og er absolutt ikke noe som skal unngåes... Når det er sagt gir jeg alltid febernedsettende når barnet skal legge seg om han har over 39,5 , og jeg sjekker også barnet i 2-3 tiden på natta når effekten av febernedsettende kan ventes å gå ut...

ORIGINAL: ¤Tebsil¤

Jeg gir kun paracet dersom allmentilstanden er dårlig. Det er bedre å kle henne lett sånn at kroppen selv kan få ned feberen. [:)]

Sikkert for seint ute nå, men sign.

Hun satt bare i trusa, og hadde stigende feber, og hun skulle legge seg. Så jeg gav henne paracet..

Back
Topp