Hjelp - flaskegreier

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
http://www.jollyroom.no/produkter/dr-brown-gavesett-rosa-3-flasker
<-- Ser på dette settet her.

Men hva er egentlig forskjell på tåteflaske, smokkflaske og di-smokker til flasker?

Har tenkt til å amme, men i tilfelle amming skjærer seg tenkte jeg det var kjekt med flasker.
Vi kommer uansett til å trenge flasker etterhvert når jeg kanskje fortsatt ammer, men vil ha muligheten til at far kan gi maten. Derfor tenkte jeg det kunne være lurt å ha på lager.

Kun brukt avent her, så håper noen andre kan svare bedre :)

Vi brukte avent sist, men hadde ei flaske i dr.Brown. De skal nok være designet slik at det ikke kommer luft til og er derfor svært godt egnet til kolikkbarn. Vi var fornøyd med Avent sine hvertfall. Lettere å rengjøre syns jeg...

Dr. Browns har i alle fall veldig godt rykte. Her brukte vi avent. Hun klarte ikke de smokkene som følger med medelaflaskene, så måtte heller over i avent etter jeg pumpet. :)

Har både Medela og Avent. Medela funka bedre og de er ganske like Dr. Browns.

Vi brukte avent sist, men hadde ei flaske i dr.Brown. De skal nok være designet slik at det ikke kommer luft til og er derfor svært godt egnet til kolikkbarn. Vi var fornøyd med Avent sine hvertfall. Lettere å rengjøre syns jeg...

Brukte også avent sine sist. :)

Har både Medela og Avent. Medela funka bedre og de er ganske like Dr. Browns.

Men dere med erfaring fra tåteflasker; hva er forskjellen på tåteflaske, smokkflaske og di-smokker ?

Men dere med erfaring fra tåteflasker; hva er forskjellen på tåteflaske, smokkflaske og di-smokker ?

Avent har bare to typer, gammel og ny type. Classic og natural. Så jeg har ikke vært borti de betegnelsene der :p

Alle her funket best med den brede flaskesmokken til avent, de fikk ikke ordentlig tak i de tynne tutene.

Har heller aldri hørt de benevnelsene. Men venninner av meg brukte dr.brown. Hjalp mot kolikkbarn, forebyggende også.
Selv brukte jeg NUK sine. Superfornøyd :D billigere en dr.brown og samme funksjon med tanke på kolikk :) pumpet meg i aventflaske som fulgte med pumpen og fylte dette over i "melkebeger". Lagret i kjøleskapet eller fryser. Helte det over i NUK flasker og gav til barna :)

Har heller aldri hørt de benevnelsene. Men venninner av meg brukte dr.brown. Hjalp mot kolikkbarn, forebyggende også.
Selv brukte jeg NUK sine. Superfornøyd :D billigere en dr.brown og samme funksjon med tanke på kolikk :) pumpet meg i aventflaske som fulgte med pumpen og fylte dette over i "melkebeger". Lagret i kjøleskapet eller fryser. Helte det over i NUK flasker og gav til barna :)
Hvordan virker det i forhold til kolikk? Visste ikke at flasken kunne hjelpe :)

Vi hadde Avent, Brown og Mam. Av de tre syns vi Mam sine var best. Disse er så geniale for de har en sånn innebygd greie at man kan sterilisere de uten mikk makk i mikroen :-)

Brown ga vi opp da det var så mye styr med rengjøringen av de (mange deler) og avent hadde vi til reserve :-) avent og Mam er vel ca like kjekke syns jeg.

Aner ikke forskjellen på smokkene og det greiene :P

Hvordan virker det i forhold til kolikk? Visste ikke at flasken kunne hjelpe :)
Det fjerner luften så ikke barna får luft i magen :) slik frøken rødtoppen hissig sa :)

Vi brukte også NUK, det eneste mini til nød kunne godta :p

Dr. Brown når de er små pga luft... Men avent når de blir større... Sånn har d vært med begge her:p

Ville ikke handlet inn masse av en type på forhånd, da enkelte babyer er kresne på hvilke tuter de vil ta. Vår tok heldigvis alt (nå ammet jeg til han var 1 år, men brukte flaske innimellom) men han foretrekker Nuk sine.

Fraråder å kjøpe de fra Mam som har sånn smart rensefunksjon til micro. De lekker veldig lett overalt... Irriterende :(

Edit: Ser at Mamsemums har vært veldig fornøyd med disse, så kan være vi har vært uheldig med våre ifht lekking

Ville ikke handlet inn masse av en type på forhånd, da enkelte babyer er kresne på hvilke tuter de vil ta. Vår tok heldigvis alt (nå ammet jeg til han var 1 år, men brukte flaske innimellom) men han foretrekker Nuk sine.

Fraråder å kjøpe de fra Mam som har sånn smart rensefunksjon til micro. De lekker veldig lett overalt... Irriterende :(

Edit: Ser at Mamsemums har vært veldig fornøyd med disse, så kan være vi har vært uheldig med våre ifht lekking

Vår mam lakk som ei sil, kasta 3 flasker pga det :/

Back
Topp