Hjelp!!!! etternavn

*MIRIAM*

Elsker forumet
Jeg og samboeren har en stor diskusjon om etternavn. VI tenkte vi skulle slå sammen våres. Og vil høre hva dere syntes hørtes best ut.

Alexander Andreassen-Glad

Eller

Alexander Glad-Andreassen?

Hjelp oss.

Synes kanskje Glad-Andreassen er bedre.. Blir litt tungt å si det første.. Men hvorfor bindestrek? For at begge skal være etternavn? Sønnen min har mitt etternavn som mellomnavn.

Ville valgt Alexander Glad-Andreassen det andre syns jeg var tungvindt å si.

Ville valgt andreassen-glad...[;)]

ORIGINAL: Misin

Synes kanskje Glad-Andreassen er bedre.. Blir litt tungt å si det første.. Men hvorfor bindestrek? For at begge skal være etternavn? Sønnen min har mitt etternavn som mellomnavn.

Grunnen til dette er fordi vi er begge stae på å ha etternavnet på ham. Jeg vil ikke miste Glad, for det er det veldig få som heter. Og Faren min var den eneste sønnen i glad familien. Og han fikk meg og 2 jenter til. så vil si at ikke etternavnet går videre hvis det blir mellomnavn. Derfor har vi bindestrek, for da får han med seg begge. Og det blir et etternavn. og ikke mellomnavn og etternvan.. Så hvis han gifter seg så heter barna hans også det samme som ham. Så går ihvertfall navnet videre.

Glad-Andreassen absolutt!!

tusen takk for alle svar.

Bare å komme med fler.

Hvis jeg var deg,ville jeg valgt Andreassen som mellomnavn og Glad som slektsnavn.
Det var utrolig fint og bør absolutt føres videre... Andreassen er liksom så vanlig...
Kos

ORIGINAL: Nica

Glad-Andreassen

Synes denne varianten! Frida har begge våres etternavn med bindestrek!

Helt klart dette ja..

ORIGINAL: Nica

Glad-Andreassen

takker for svar. Det er dere som har makten.

Glad-Andreassen! Helt klart!

ORIGINAL: Fuvi23

Glad-Andreassen! Helt klart!

Glad-Andreassen.

Det ser ut som om at de fleste liker glad-andreassen. Så det blir nok det [:)]
Til min manns glede. Der fikk han viljen sin ja. IGJEN[:@]

Hehe. Takk for all hjelp.

Glad Andreassen klinger jo bra da[:)]

Back
Topp