Hjelp.. er så knust..

Ammis

Andre møte med forumet
Hei folkens, jeg er helt knust, idag hadde jeg min første time hos Riksen IVF seksjonen, noe jeg virkelig så frem til..Legen sa de ikke kan hjelpe meg, selvom jeg er 32, viser blodet at jeg er i overgangsalder, dvs 42... Jeg har ikke nok egg og de få jeg har er ikke normale..Hun sa at jeg aldri kan bli gravid, og de kan heller ikke hjelpe meg med noe som helst...

Jeg er helt knust, hele dagen har jeg bare skreket og grått! vet ikekh va jeg skal gjøre.. er det noen her som har lignende erfaring som kan hjelpe meg? Knaskje det finnes bedre behandlinger i utlandet?? er virkelig desperat... please hjelp meg...

HUff, det var forferdelig trist å lese! Vet ikke hva jeg skal si for det er jo ingenting som kan hjelpe på sånn du har det nå!

Det eneste jeg jeg kan si er at det er mulig du kan bli gravid ved hjelp av eggdonasjon. Men da må du til utlandet, det er ikke lov i Norge. Ved eggdonasjon blir egg fra en donorkvinne befruktet med din manns sperm slik at barnet genetisk sett blir hans.

Men jeg vet jo ikke om du er der at du vil tenke den tanken i det hele tatt...

Bare sender over all min sympati i den sorgen du er nå. Det er et grusomt sjokk du har fått i dag, kjære deg!

uff dette var trist å lese!! ser vi er like gamle....jeg vet desverre ikke om det finnes bedre behandling andre steder!! men krysser alt jeg kan for at du finner noen som kan hjelpe deg!! sende deg en klem!!

ååååå....så trist[:(] har ingen løsning og det finnes liten trøst akkurat nå for deg...men det er jo mange foreldreløse spedbarn som trenger nytt hjem og nye foreldre, så adopsjon hadde vært noe kansje...[;)]
Det hadde vært vår løsning om vi ikke fikk ved prøverør...
håper det går bra med deg....gode klemmer fra lille mej[;)]

er det slik at hvis man har lite egg eller ikke så normale egg at man ikke kan bli gravid?? kan man ikke få noen behandling for å få flere egg?

Det blir nok vanskelig for deg å få ivf hvis de mener du er kommet i overgangsalderen. Da er det lite å gjøre. Men jeg har lest om kvinner som har gått og fått målt de blodverdiene (FSH?) hver måned og da er det ikke like ille hver syklus slik at man i noen tilfeller kan gi behandling den syklusen det ser bra ut. Men tror ikke det er så vanlig.

Har også hørt om kvinner som har blitt gravid naturlig etter å ha kommet i overgangsalderen, men det er nok mirakelhistorier.

Var jeg deg, ville jeg nok satset på eggdonasjon eller adopsjon.

Men du bør nok gi deg selv litt tid til å fordøye sjokket og sorgen. [:(]

For en grusom beskjed å få. [:(]

De var veldig i tvil på St. Olavs om vi skulle få fortsette med behandlingen der etter 2 dårlige forsøk. (1. forsøket med få og dårlige egg, 2. forsøket ble avbrutt). Etter at situasjonen vår ble tatt opp i ett fellesmøte på sykehuset, ble det bestemt at vi skulle få ett forsøk til, men under tvil, siden de ikke hadde noen tro på at det skulle lykkes da jeg hadde så dårlig kvalitet på eggene. Tidlig overgangsalder ble så vidt nevnt.

Dette 3. forsøket gikk mot alle odds veldig bra! Flere befrukta egg, graviditet og egg på frys. Dette hadde ikke sykehuset trodd mtp de dårlige eggene jeg hadde hatt tidligere.

Hva med å ta kontakt med et privat sykehus?

Tusen takk til alle tilbakemeldinger.. Huff.. hjleper å lette ut hjerte litt..

Legen sa at jeg har for få egg og ikke normale.. var det slik i ditt tilfelle også Tintus? Men tror nok at jeg har for få... hun tok AMK prøve som viste 0,3.. og da tenker jeg det er jo ganske lavt.. er det noe håp for meg i privat klinikk?? Jeg tenker jeg har jo egg... og det må jo finnes håp da... kanskje litt i såfall???

For en forferdelig beskjed å få [:(] Stor klem til deg!

Dessverre er det nok slik at hvis du først er i overgangsalder og dermed har for få og for dårlige egg så finnes det nok ikke en klinikk noe sted som kan hjelpe deg med det. Det vil rett og slett ikke være mulig å stimulere frem egg slik at de får hentet de ut. Alternativene er da eggdonasjon (som du må utenlands for å få gjennomført), fosterhjem, eller adopsjon.
Jeg skjønner at alle disse alternativene er fjerne og umulige å forholde seg til her og nå. Beklager at jeg er så rett fra levra her, men jeg tror du bare vil gjøre deg selv vondt verre ved å håpe på at det finnes andre løsninger [:(][&o]

Du har nettopp fått en grusom beskjed og trenger tid på å la dette synke inn og fordøyes. Jeg synes ufattelig synd på deg nå, og håper virkelig at dere kommer igjennom dette sammen og finner en løsning som passer for dere.

Hvis du har lyst kan du sikkert sende en PM til snuppis! her inne, hun er i samme situasjon som deg.

Stor klem!

ORIGINAL: Ammis

Tusen takk til alle tilbakemeldinger.. Huff.. hjleper å lette ut hjerte litt..

Legen sa at jeg har for få egg og ikke normale.. var det slik i ditt tilfelle også Tintus? Men tror nok at jeg har for få... hun tok AMK prøve som viste 0,3.. og da tenker jeg det er jo ganske lavt.. er det noe håp for meg i privat klinikk?? Jeg tenker jeg har jo egg... og det må jo finnes håp da... kanskje litt i såfall???

Jeg hadde få og dårlige egg. Jeg vil ikke gi falske forhåpninger i det hele tatt, ville bare fortelle om vår situasjon. Hvordan det er for dere, kan jeg dessverre ikke uttale meg om.

Vil gi deg en kjempestor klem nå! Fikk veldig vondt av dere.[:(]

Forferdelig sjokkbeskjed å få! Er nok riktig som dei andre seier her inne at om du skal bli gravid så må nok sannsynligvis eggdonasjon til. Eg er like gammal som deg og har 4 negative forsøk bak meg. Har bra med eggproduksjon då og får ut bra antall egg og har bra befruktning, men egga vil ikkje feste seg i livmora. Så endar kanskje med adopsjon her. Masse lykke til uansett kva de andar med! Og stooor trøsteklem til deg for det veit eg at du treng sårt no! [&o]

For en forferdelig beskjed å få!
Føler med deg, og håper at du etterhvert klarer å fokusere på andre muligheter for å bli en familie når du har lagt dette sjokket litt bak deg.
Selv om det kanskje er lite håp, så hadde jeg nok bedt om en second opinion fra en annen klinikk om dette gjalt meg. Sånn at man er helt 100 % sikker på at det ikke er mulig å gjøre noe.
Stor klem til deg

ORIGINAL: GunnElin

[:(][:(][:(]
Uff dette var utrolig trist å lese.
Har ikke ord.
Mange gode klemmer sendes din vei

ORIGINAL: bettina2010

HUff, det var forferdelig trist å lese! Vet ikke hva jeg skal si for det er jo ingenting som kan hjelpe på sånn du har det nå!

Det eneste jeg jeg kan si er at det er mulig du kan bli gravid ved hjelp av eggdonasjon. Men da må du til utlandet, det er ikke lov i Norge. Ved eggdonasjon blir egg fra en donorkvinne befruktet med din manns sperm slik at barnet genetisk sett blir hans.Men jeg vet jo ikke om du er der at du vil tenke den tanken i det hele tatt...

Bare sender over all min sympati i den sorgen du er nå. Det er et grusomt sjokk du har fått i dag, kjære deg!

Sender deg en klem..

Som Bettina sier, det finnes alltids alternativ, men det er opp til dere hva dere velger aa gjoere. Ikke gi opp hvertfall. Haaper dere finner en loesning sammen

Back
Topp