Hjelp! Dose provera.

Jakten på Kirsebæret

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
Mensen kommer ikke etter mislykket FER forsøk med letrozol og gynekologen min har ringt inn resept på provera for å få i gang mens. Men hun glemte å si doseringen til apoteket!
Det står kun 1 tablett x 2, men provera finnes i 5 og 10 mg, så er det 10 mg per dag eller 20??

Noen som har brukt det som vet? Vil gjerne begynne på det ASAP og legen har tatt helgen...:bored::)

Jeg er satt på 10 mg daglig av st. Olavs. På de jeg har tilsvarer det 1 tablett daglig. Jeg har også gått på kurer med både 20 og 30 mg per dag, og samtlige kurer har vart i 5 dager. Har de fleste kurene fått mens 5 dager etter siste tablett, men etter siste runde på 10mg kom den allerede 2-3 dager etter. Min erfaring er derfor at det ikke gjør så mye hvilken dose jeg har stått på. De fungerte like bra alle tre doseringene.

Håper dette var til hjelp.

1*10 mg her i 5 dager fra st.olavs mener jeg på. Mensen etter 4.5 dag❤️ Gikk flere uker over tiden så var overlykkelig da det funka:hilarious:

1x 5mg daglig i 5 dager her

Ja, man blir helt desperat:hilarious: Uten mensen får man jo ikke prøvd seg engang og kommer ikke videre...
Kun 10 mg per dag altså?
Noen grunn du fikk oppgitt for den dosen?
Nei og mensen er jo en luring når man venter på den. Heheheee. Ingen grunn, fikk det bare utskrevet i farta etter å ha uttrykt min deseprasjon på dag 50 :p Har heldigvis liggende til senere, blir nok å trenge senere også ;-) haha.

Back
Topp