HJELP!! Dolce gusto!!

*FruM*

Elsker forumet
Jeg har fått denne i dag, men skjønner ingenting!! [:o][:-]
Jeg skulle lage sånn latte mocc.... ett eller annet! [:-]
Og da måtte vi ha to sånne kapsler (melk og kaffe?), men jeg skjønte ikke helt.
Fordi den stopper jo ikke av seg selv? Jeg tok jo mot den røde, så begynte den å tappe i melken.
Etterhvert var jo koppen så full at jeg måtte jo bare stoppe den for å få plass til kaffen.
Det samme med kaffen, den stopper ikke av seg selv, så jeg måtte jo bare stoppe - så ikke det skulle renne over.

Noen som har en "Inn med t-skje forklaring?"
Må jeg måle opp på forhånd? Først til melken og så til kaffen?! Hm

jeg pleier å ta så mye kaffe oppi som jeg vil først så så mye melk jeg vil ha [8D] Greit hvis du liker den svak eller sterk eller whatever! :)
Det står på pakken hvor mange ml det er beregnet til i hver kapsel! [:)]

Okai, men må jeg da første måle opp for f eks melk (om man tar i det første), så ta melken i maskinen og i koppen.
SÅ måle opp vann til kaffen og ta den i etterpå?

Er det beregnet en kopp på hver kapsel?

Vi har bare like krus, så det jeg gjorde var å måle opp hvor mye feks 4 ml var i våre krus og så har jeg tatt det få øyemål etter det.[:)]

Jeg tar sånn ca. hva som står på pakken. Tar melken først, og kaffen etterpå. Rett i koppen jeg skal drikke av. Du må selv ta den hendelen tilbake i midten når du vil stoppe maskinen og bytte kapsel [;)]

hehe
trinn 1: Jeg putter kapselen til kaffen/ kakaoen egentlig (liker ikke kaffe) [8D] fyller opp slik at det er ca to cm igjen til randen av koppen
trinn 2: Jeg tar ut kapselen til kakaoen og putter i den kapselen med hvit bunn (den er det melk i) og stopper den før det renner over!
trinn 3: Jeg NYTER kakaoen min [:D]

Men vet ikke helt om jeg svarer på det du spør om nå? [:)]

Det eneste du må gjøre er å stoppe maskinen når du har nok i koppen! Ikke noe måling!

Du bare bytter kapsel midt i. Når du syns det er nok av den ene stopper du maskinen og bytter kapsel, og lar den gå til du har nok av den andre. Ingen grunn til å måle, du tar det på øyemål og finner raskt ut hvor mye sånn ca du liker. :)

*Fyll opp beholderen med vann (bare fyll den helt opp, dette har ingenting å si for resultatet)

*Skru på maskinen, vent på grønt lys.

*Følg oppskriften som står på pakken til det du skal drikke. (Om du ikke gjør det har det en tendens til å bli utvanna)

*Lurt å bruke dl-mål eller noe de første gangene, så du ser sånn ca hvor mye som skal i.

*Nyt den varme drikken [:D]

Den stopper ikke av seg selv nei, det har du rett i. Vi bruker tåteflasker vi da, for å få korrekt milliliter. [:D]

ORIGINAL: Labambie

Den stopper ikke av seg selv nei, det har du rett i. Vi bruker tåteflasker vi da, for å få korrekt milliliter. [:D]

Altså at dere "brygger" kaffen i tåteflaskene først så heller over i vanlig kopp?

så dumt at det ikke går å stille inn ønsket mål da!!

men du tar d et nok på øyemål etterhvert!

er vist bare en d.g maskin som stopper selv.

ORIGINAL: Cassandra smartrompe

Altså at dere "brygger" kaffen i tåteflaskene først så heller over i vanlig kopp?

Hehe, ja vi drikker ikke av tåteflasker altså... [8D] F.eks 170 ml melk er litt lettere å måle i tåteflaske enn i desiliter mål. Og siden jeg er litt perfeksjonist synes jeg kaffen smaker shait om ikke målene blir presise.

Hehe, ja vi drikker ikke av tåteflasker altså... [8D] F.eks 170 ml melk er litt lettere å måle i tåteflaske enn i desiliter mål. Og siden jeg er litt perfeksjonist synes jeg kaffen smaker shait om ikke målene blir presise.

Faen, tenkte jeg skulle kose meg med kaffe på tåteflaske nå [:D]

Men ja, sikkert en god idè! Og kaffen smaker driiit om den blir for utvannet.

TAKK - jeg skjønte det nå og da ble det veldig bra!! [:-]
Hvilken er deres favoritter? [:)]

ORIGINAL: *FruM*

TAKK - jeg skjønte det nå og da ble det veldig bra!! [:-]
Hvilken er deres favoritter? [:)]

Vår favoritt er latte machiatto [:)]

Back
Topp