HJELP!Doen er tett!!

*Maimamma*

Glad i forumet
Doen er tett - jeg trekker ned, hele skålen fyller seg med vann, så renner det sakte ned igjen, men papiret går ikke ned!! Mannen er bortreist, er det noen som VÆR SÅ SNILL har noen tips??

Du må stake opp [:)] Har du do børste feks?? Dytt den langt nedi doen så du får trykket det ut på en måte.

Spyl ned mange ganger.. hiv ei bøtte med vann i dass noen ganger??
ellers må du nok stake opp dassen med sånn sugekopp ting [8D]

Kjempevarmt vann i en bøtte, hell det ned i do!

hehe huff... har hatt tett do fleere ganger siden vi flytta inn her vi bor, det er heldigvis helt fikset nå... var faktisk en takrenne i kloakken som stengte....

Tips:
ikke bruk lambi papir eller billig papir
hell bøtte med varmt vann i do
prøv noe avløpsåpner
bruk lite dopapir

kan å la papiret stå og go gjøre seg litt..:) 
Når det løser seg opp er det lettere å få det bort med do kosten[:D]

Har ikke sånn sugekopp-greie, men skal prøve bøtte med varmt vann. Skal jeg putte dobørsten nedi, eller mener dere å stake med hpndtaket på dobørsten.

Tror det første jeg gjør er å ta på gummihansker....

Sist doen vår var tett, måtte jeg kjøpe plumbo. (spørr noen naboer eller noe hvis du ikke har selv nå i kveld)
Hvis ikke tar du hånda nedi og kjenner om du kan kjenne noe som sitter fast. (ekkelt ja, men men... )
La det stå en stund og hell nedi varmt vann, hell fort! så det blir litt fart i rørene...

Håper du klarer å fikse det! (Ps! Plumbo må stå en stund... )

Eneste som funker, hver gang, er å tømme ei flaske plumo eller kaustik-soda i dass. La det stå ei stund, før du trekker ned.

Er sikkert ikke så bra for rørene men... [8|]

La vanne i springen renne lenge!!! og spyle... ( ordnet noen tette doer på den måten, som en snill hjelpende vekter på kjøpesenter)

ORIGINAL: Turkisdilla

La vanne i springen renne lenge!!! og spyle... ( ordnet noen tette doer på den måten, som en snill hjelpende vekter på kjøpesenter)

I springen? Har det noe med kloakken å gjøre?

ikke ta plumbo i dassen vertfall!!!!!!!!!!!!!!!
står jo bakpå at den IKKE skal brukes i do!!!!!
jeg heier på varmt vann og sugekopp/avløpspumpe som selges på clas ohlson feks.
jeg har staket opp vasken noenganger med det,funker mye bedre enn plumbo [:)][:)]

ORIGINAL: Dobbeltmamma

ORIGINAL: Turkisdilla

I springen? Har det noe med kloakken å gjøre?

Ja springen på do..hehe, Aner ikke:P bare gjort det, og det har funket (mange ganger) Fikk tipset av en vaktmester en gang.. 

ORIGINAL: Dobbeltmamma

Har ikke sånn sugekopp-greie, men skal prøve bøtte med varmt vann. Skal jeg putte dobørsten nedi, eller mener dere å stake med hpndtaket på dobørsten.

Tror det første jeg gjør er å ta på gummihansker....

Ikke stak med håndtaket [8D][:D]
Må ta selve børsten å prøve å dytte papiret lenger inn så det løsner og vannet går ned, evt bruke kosten til å dra ut papir.

Jeg anbefaler deg å ringe en rørlegger i morgen tidlig.

Ei venninne og jeg fikk en gang tett do, og smarte som vi var staka vi og brukte sånn sugekopp... DET skulle vi aldri ha gjort... Plutselig la vi merke til at hele gulvet på badet beveget og løftet seg når vi staket.., og hos han som bodde i leiligheta under rant det vann fra taket...[&o] Endte opp med at dem måtte grave opp utenfor og rundt huset ettersom rørene sprakk pga av alt trykket vi hadde påført dem under stakinga...

ORIGINAL: Kattekvinnen

Ei venninne og jeg fikk en gang tett do, og smarte som vi var staka vi og brukte sånn sugekopp... DET skulle vi aldri ha gjort... Plutselig la vi merke til at hele gulvet på badet beveget og løftet seg når vi staket.., og hos han som bodde i leiligheta under rant det vann fra taket...[&o] Endte opp med at dem måtte grave opp utenfor og rundt huset ettersom rørene sprakk pga av alt trykket vi hadde påført dem under stakinga...

[&:][&:][:-] det må ha vært et ekstremt dårlig hus!
sambo er nå rørlegger og han staker hvis han er på sånne drittoppdrag så det det skal da tåle såpas

vi brukte plumbo i vårt do... derfor jeg skrev det... var ikke klar over at det ikke skulle brukes i doen. Men eneste som hjalp for vår del. Var enten det eller få ut en rørlegger som skulle ha 11.000 bare for å komme ut! Så da ble det plumbo...

ORIGINAL: Sha

ORIGINAL: Kattekvinnen

[&:][&:][:-] det må ha vært et ekstremt dårlig hus!
sambo er nå rørlegger og han staker hvis han er på sånne drittoppdrag så det det skal da tåle såpas

Er snakk om et ganske gammelt hus, der rørene burde vært skiftet... Men vi fikk beskjed av rørleggeren om at man egentlig ikke burde ta slike ting i egne hender, ved mindre man var ganske sikker på hva som tetta og hvor problemet lå. I vårt tilfelle lå tilstoppinga på vei "ut av huset", dermed ble det ganske kraftig trykk på rørene som var inni huset.., og rørleggeren sa at det var et under at ikke hele rørsystemet hadde gitt etter...

Kan ikke annet enn å le her! Hatt problemet selv, og det tettet seg så mye at det ble overtett i røret som gikk i kjelleren så det sprakk, kjeller luktet salmiakk, dorens og avløpsrens. haha, får håpe du finner ut av det=)

Back
Topp