Hjelp! Dere som har brukt mmf... (Kakebaking)

Kanuttta

Elsker forumet
Prinsessa fyller 2 år og jeg tenkte jeg skulle lage en slik barbie prinsessekake.
Tenkte å bruke vanlig sukkerbunn, men hva slags fyll har jeg mellom lagene?
Hva har dere brukt? 
Aner ikke hva mmf smaker nemlig ;) og så lurer jeg på hva bruker dere på utsiden av kaka før dere tar på mmf`en? Vanlig krem?

Mmf smaker bare søtt søtt og atter søtt, he he. Så det kan sikkert være lurt med syrlige friske bær inni!Jeg har laget en eneste mmf-dekket kake og da dekket jeg ikke selve kaken med noe som helst. Fylte den med jordbær og krem :-)

MMF smaker marshmallows, altså veldig søtt.

Jeg har laget det tre ganger:

1) Vanlig sukkerbrødbunner. Fyll mellom hvert lag var pisket krem med bringebær, blåbær og banan i.
2) En vanlig sukkerbrød bunn, og en med kakao i. Samme fyll som over.
3) Sukkerbrødbunn med kakao i. Ett lag med bringebærfromasj, og ett med sjokoladesmørkrem.

På utsiden av 1 og 2 hadde jeg vanlig krem. På nr 3. hadde jeg sjokoladesmøkrem.

Det smaker marshmallows og er søtt.

Jeg har bare laget den oppå sjokoladekake. Men med sukkerbunn ville jeg satsa på noe bær og noe som kan dysse ned en søte smaken.

bringebær er toppers... og smør kaka med krem eller smørkrem for at mmf'en skal sitte fast..

Krydderkake er veldig godt med mmf, og da har jeg ikke brukt noe fyll...
Bare saftig krydderkake. Ungene elsker det

MMF er (som dei andre her og seier) frykteleg søtt, så eg foretrekker kake/fyll som ikkje berre er søtt. Har prøvd sjokoladekake med smørkrem, men favoritten min er rett og slett gulrotkake (med ekstra mykje kanel) og ostesmørkrem (med ekstra mykje philadelphia så ein får litt syrleg smak).

Eg fabulerer litt om å prøve å ha sitronsaft eller noko i mmf'en for å dempe det søte litt, men anar ikkje om det vil fungere.

Jeg ville ikke dekket med vanlig krem, for da sliter du nok med å få mmf-en til å feste seg skikkelig. Har laget en mmf-kake i dag, og jeg brukte sukkerbunn og royal icing. Aner ikke hvordan den smaker da, for den skal leveres til et bryllup i morgen  tidlig :P

Back
Topp