Hjelp: Dåpskjoleproblem!

Mrs. Tiger

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Jeg vil bruke min families dåpskjole når ungen skal døpes, og min mann vil bruke hans families dåpskjole! Mitt første barn brukte min familie sin og det er også en grunn til at jeg ønsker dette. Dette er vårt første felles barn.
Min mann sier at det er vanlig at Dåpskjole kommer fra mannens side av slekta ... Aldri hørt slikt !! Har dere??

Aldri hørt, må være vanlig i hans slekt men ikke ellers. Tror dere bare må diskutere litt. Her hadde vi 2 å velge mellom sambo hadde vist ingen kommentar når eg sa hvilken jeg ville ha

Aldri hørt, må være vanlig i hans slekt men ikke ellers. Tror dere bare må diskutere litt. Her hadde vi 2 å velge mellom sambo hadde vist ingen kommentar når eg sa hvilken jeg ville ha
Sku ønske min mann ikke brydde seg om det! Ble heftige diskusjoner i kveld i heimen :(

Hm, min sambo har ikke så store formeninger, jeg ville bruke min fordi mormor sydde den til meg når jeg var liten og det respekterte han. Og jeg har heller aldri hørt noe om at kjolen som skal brukes er fra mannens side. Tror det har mer med hver enkelt families tradisjoner. Håper dere klarer å komme til enighet da :)

Har dere kommet nærmere noen løsning? Her vil jeg at småen skal bruke den kjolen som er laget av (tipp-)oldemor som alle barna i familen er døpt i. Mitt, mine søskens, mine fetre og kusiner og tantebarns navn er brodert inn i skjørtet og jeg vil selvsagt at mitt barn også skal bruke denne.

Men, jeg vet at svigermor har en dåpskjole som hun har hatt liggende i lang tid og som hun vil at vi skal bruke. Hun har ennå ikke nevnt det, så jeg later som om jeg ikke vet om denne andre kjolen.

Har dere kommet nærmere noen løsning? Her vil jeg at småen skal bruke den kjolen som er laget av (tipp-)oldemor som alle barna i familen er døpt i. Mitt, mine søskens, mine fetre og kusiner og tantebarns navn er brodert inn i skjørtet og jeg vil selvsagt at mitt barn også skal bruke denne.

Men, jeg vet at svigermor har en dåpskjole som hun har hatt liggende i lang tid og som hun vil at vi skal bruke. Hun har ennå ikke nevnt det, så jeg later som om jeg ikke vet om denne andre kjolen.
Nei, vi hadde en kjæmpediskusjon- begge ble sure og forbannet, det har gått mange dager og vi snakker ikke om det. Kjæmpesunt- jeg vet det- haha- uff- unngår bare temaet- trur han skjønte det ikke gikk ant å diskutere med meg. Ungen skal ha hannes families tradisjonelle mellomnavn og hannes etternavn- så jeg mener da at Dåpskjolen må da kunne komme fra min side :O

Her er jenta døpt i min mammas omsydde brudekjole, som jeg, mine søsken og tantebarna også er døpt i. Hos oss var det ikke spørsmål en gang - tror det var dagen før dåpen jeg kom på å spørre om ikke de hadde noen dåpskjole i hans familie :-P Aldri hørt om at kjolen skal være fra farens familie, det må være en veldig lokal tradisjon! Kjedelig at det skal bli konflikt av noe sånt, men jeg ville stått på mitt, men så er jeg gruelig sta også da :-P

Back
Topp