Hjelp! Buksa er allerede for trang!

Sillynelly

Betatt av forumet
Fortsatt veeldig tidlig, så ingen gravidmage å snakke om, men er oppblåst og pløsen. Highwaistbuksene jeg vanligvis bor i blir ubehagelige, selv om de strengt tatt fortsatt passer. Ender opp med å sagge casual-jeansen (som bortsett fra linninga er alt for stor!). Rett og slett rålekkert på en snart middelaldrende byråkrat :facepalm:. Gravidbukse er ikke aktuelt enda, det vil bli bare krøll med den svære 'strikken/forlengeren'.

Har sett noen praktiske kiler på Jollyroom til å montere på bukser man har, men også usikker på om de passer når man er så lite på vei (7uker). Noen som vet? Og som vet om Jollyroom er en seriøs nettbutikk?

Hva hadde dere på så tidlig og fram til det begynte å vises og borge for mer typiske mammaklær?
 
Jeg kjøpte gravid jeans på den tiden;-) slank til vanlig og tok laang tid før den faktiske gravidmagen kom men var jo oppblåst og «sensitiv» i mageområdet fra tidlig av. Kjøpte bulser på HM og prøvde de på i ulike strl, de er ganske streachy mange av de så opplevde det som mer behagelig. Jeg brukte de fra uke 10 ca, igjennom hele svangerskapet og noen mnd etter fødsel.

Ellers kjøpte jeg endel «vanlige» kjoler og skjørt med et snitt som gjorde at de var behagelig og samtidig hadde plass til voksende mage + kan brukes nå etter svangerskap:)

kjøpte endel nye klær men mesteparten var gjennomtekt slik at de også kunne brukes i ettertiden:)

Av gravid tøy hadde jeg bare 2 gravidjeans fra hm ( en svart og en vanlig blå.
Gravidsteømpebukser 4 par som kunne brukes i kombinasjon med vanlige kjoler og skjørt:)
 
Spørs litt til hvilken bruk, men cubus har loose pants og wide pants som passer både før under og etter graviditet. Er i uke 35 og kan bruke min i den normale str enda. Regner med der er en del litt vide sommerbukser i butikken som kan kjøpes også? Det brukte jeg mye tidlig i forrige graviditet.
 
Kjøpte kun 2 gravidbukser på HM, og noen gravidstrømpebukser. Loose pants fra Cubus er gull. Og lange gensere som kan skjule en hårstrikk i knappen på buksa. Anbefaler Shelby genserne på HM, funker fint etter graviditet også!
 
Jeg begynte å bruke gravidbukser tidlig, før det syntes at jeg var gravid. Var så mye mer behagelig å ha noe som ikke presset på en oppblåst og øm mage.
 
Fortsatt veeldig tidlig, så ingen gravidmage å snakke om, men er oppblåst og pløsen. Highwaistbuksene jeg vanligvis bor i blir ubehagelige, selv om de strengt tatt fortsatt passer. Ender opp med å sagge casual-jeansen (som bortsett fra linninga er alt for stor!). Rett og slett rålekkert på en snart middelaldrende byråkrat :facepalm:. Gravidbukse er ikke aktuelt enda, det vil bli bare krøll med den svære 'strikken/forlengeren'.

Har sett noen praktiske kiler på Jollyroom til å montere på bukser man har, men også usikker på om de passer når man er så lite på vei (7uker). Noen som vet? Og som vet om Jollyroom er en seriøs nettbutikk?

Hva hadde dere på så tidlig og fram til det begynte å vises og borge for mer typiske mammaklær?
Dressbukser fra H&M med strikk i livet. Skinnbukser som var litt stor før graviditeten brukte jeg frem til uke 15. Hadde to Levis bukser som var litt for store før graviditeten som også passet frem til uke 15.
 
Elsker de Nickie boyfriend-buksene fra KappAhl! De kunne jeg bruke lenge :happy:
 
Brukte bukser fra Freequent med strikk i livet og noen vanlige bukser som var litt store frem til jeg fant frem mammabuksene - Første svangerskap brukte jeg mammabukser fra uke 16, denne gangen (tvillinger) fra uke 9.

Ellers kan du prøve strikk i knapphullet til knappen, med en singlet over.

Du lurte på Jollyroom: Har handlet derfra tidligere, og alltid fått det jeg har bestilt:)
 
Hva med de buksene fra Only med strikk i livet i en eller to strl større? Ellers anbefaler jeg gravidstrømpebukse fra Hm og gode vide kjoler eller skjørt feks.
 
Jollyroom er en seriøs og bra butikk, ja. Vi har handlet masse derfra, alt har kommet raskt og vært i god stand. (men innimellom i forferdelig mange esker, da..).

Jeg kjøpte bare gravidbukser. Eneste unntaket var turbukse - der gikk jeg bare med smekken åpen og bukseseler for å holde buksen oppe, og en lang topp over som skjulte undikken.

Vurderte sånn "kneppe i smekken"-ting jeg også, men gikk for gravidbukser i stedet. De satt ganske greit på meg selv om magen tok lang tid før den faktisk fylte dem.
 
Back
Topp