Hjelp! Bugaboo eller Emmaljunga?

Minionboard

Andre møte med forumet
Hei! Jeg trenger hjelp fra noen med erfaring Jeg skal ha en liten en i slutten av januar 2019. Har sett meg ut to vogner, tenker å kjøpe de brukt på finn (veldig glad i gjenbruk, synes det er altfor mye bruk og kast i dette landet ‍♀️).

Det står mellom Bugaboo Buffalo eller Emmaljunga Edge duo. Jeg bryr meg ikke om utseende, ei heller størrelse ift til bil, vi har ganske stort bagasjerom. Hva mener dere om disse to vognene? Jeg bor i ei bygd, går mye turer (mest i skog på grusvei) og har relativt bratt bakke opp til huset mitt. Babyen kommer jo i tillegg sikkert midt i et snøkaos. Håper jeg kan bli litt klokere utifra deres erfaringer

Er enig med Jolanda, emmaljunga har mye bedre demping og er bedre på grus, terreng og snø enn bugaboo. Emmaljunga er større og tyngre enn bugaboo så blir litt mer styrketrening opp bakken opp til huset ditt ;)

Hvis det ikke gjør noe at den tar mye plass i bilen og du går mye grusvei ville jeg helt klart gått for Emmaljunga Edge Duo. Den har overlegent mye bedre demping og det er mye lettere å trille på sånne veier med store lufthjul. Den er også mye bedre i snø. Jeg har Emmaljunga Mondial Deluxe og ei venninne har Bugaboo Buffalo, så jeg snakker av erfaring.
Tusen takk for svar :) Ser ut til at det blir Emmaljunga!

Er enig med Jolanda, emmaljunga har mye bedre demping og er bedre på grus, terreng og snø enn bugaboo. Emmaljunga er større og tyngre enn bugaboo så blir litt mer styrketrening opp bakken opp til huset ditt ;)
Tusen takk for svar xsmile9 Litt trening er jo bare et pluss, satser på kiloene bare renner av opp den bakken :whacky011

Emmaljunga. [emoji173] Litt tyngre, men suveren på alle andre måter.

Enig med de andre her. Jeg hadde bestemt meg 100% for bugaboo buffalo på bakgrunn av tester og slikt, men når jeg gikk i butikken og testet likte jeg den ikke i det hele tatt. Emmaljunga derimot var fantastisk i forhold. Men lurt å teste begge deler :)

Enig med de andre her. Jeg hadde bestemt meg 100% for bugaboo buffalo på bakgrunn av tester og slikt, men når jeg gikk i butikken og testet likte jeg den ikke i det hele tatt. Emmaljunga derimot var fantastisk i forhold. Men lurt å teste begge deler :)
Så bra, takk for svar! Ser alle heller mot Emmaljung så jeg går nok for den :)

Jeg begynte med emmaljunga og byttet til buffalo, men jeg bor i Oslo og har for det meste asfalt som underlag. Ville helt klart valgt emmaljunga ut ifra bruken du nevner her!

Hadde emmaljunga med første, byttet den ut med en bugaboo når nr 2 kom... Angret når vi gikk over til sportsdel og byttet tilbake til emmaljunga :)

Jeg stemmer også for Bugaboo, men behov og kriterier er jo så individuelt. Jeg trenger en litt liten og nett vogn, og jeg liker ikke de store "drogene" som Emmaljunga Edge Duo og f.eks tidligere Simo var. Jeg synes det er for mye demping på dem, man må liksom bøye hele seg når man skal få vognen over en fortauskant osv. Kjempegode på ulendt terreng, men utover det for tunge og uregjerlige etter min smak. Da hadde jeg heller vendt snuten mot en av vognene med svingbare forhjul av f.eks Emmaljunga sine modeller.

Uansett så er mitt beste råd at du tar en tur i butikk og prøvetriller, sjekker hva du har plass til i bilen osv. Vi er alle forskjellige og synser ulikt. Ut fra det behovet du beskriver kan nok Emmaljunga virke best, men jeg hadde altså vurdert den med ikke det det helt tradisjonelle understellet, og gjøre den litt lettere med mulighet for svingbare forhjul, som fortsatt er lufthjul av god størrelse og kan låses.

Back
Topp