Hjelp.. Blod ved amming..

Lillebolle02

Betatt av forumet
nå har det seg sånn at jeg har fått skikkelig brystspreng, de er steinharde å vonde. Fødte på mandagen så har ikke gått ei uke ennda. Det er skikkelig vondt når jeg skal amme lillemann, og når jeg skulle til og pumpe meg i sted kom det nesten bare rent blod. Jeg vet særriøst ikke hva jeg skal gjøre, har gjerne lyst å amme han en lang lang stund fremover men han klarer heller ikke å ta noe bryst nå som de er steinharde, han får liksom heller ikke noe tak.

Lurer fryktelig mye på hva som hjalp for dere, og hva jeg kan gjøre? :oops:

Varm dusj eller varmeflaske. Håndmelk ut sprengen før du ammer. Det går seg til etter hvert, men det er kjempevondt når det er sånn. Kan være at suget fra pumpen har sprukket en blodåre nå som det er så spreng. Ta kontakt med barselpoliklinikken eller helsestasjonen om det ikke blir bedre. :)

Samme skjedde med meg ; pumpet fordi lille ikke helt forstod dette med amming i starten. Hadde såre brystvorter og så begynte det å blø med pumpen.

Enig med over, cottermans grep med handmelking av sprengen, massere i dusjen. Eventuelt en Paracet hvis det går over i tett Melkegang. Selv kjøpte jeg sånn spesialplaster på apoteket, men finnes noen kompresser som er veldig gode og.

Fikk som tips av hs å prøve brystskjold mens det var på det vondeste - hjalp litt, så smått jeg når det verste sårbarheten hadde gitt seg :)

Lykke til og god bedring :)

Bare husk at det er veldig vanlig! Ikke bekymre deg. Amming er hardt og vanskelig å få til i mange tilfeller.. Hadde selv en liten en som gulpa blod i perioder. Prøv de triksene du får og hold ut om du vil fortsette å amme! Masse lykke til, og gratulere med baby :)

Bare husk at det er veldig vanlig! Ikke bekymre deg. Amming er hardt og vanskelig å få til i mange tilfeller.. Hadde selv en liten en som gulpa blod i perioder. Prøv de triksene du får og hold ut om du vil fortsette å amme! Masse lykke til, og gratulere med baby :)

Takk for det, håper det ordner seg :happy:

Vanligste årsaken er feil sugeteknikk. Få hjelp.

Men som over her så er det vanlig, ufarlig og ofte noen problemer man må jobbe seg igjennom.

Back
Topp