Hjelp blødning..

Bambii

Elsker forumet
Oktoberlykke 2019
Idag gikk jeg på do for å tisse i ro og fred, endelig begynt å slappe av litt.. og der boom masse blod :( Tørket meg kanskje 2-3 ganger før det stoppet helt.. Har ingen smerter.. Men helt i kjelleren nå :sad010:arghh:

Jeg har masse mellomblødninger i hver syklus ellers, men ikke hatt noe annet enn pittelitt lyslysrosa utflod innimellom etter positiv test...

Jeg tenkte å dra til legen på mandag uansett :(

Jeg hadde også en blødning tidligere i uka. Gikk først helt i kjelleren, men den stoppet opp, og jeg lever fortsatt i håpet.

Var gravid i fjor også og fikk det som opplevdes som fossblødning en kveld. Trodde alt var over, men var på sjekk på sykehuset noen dager senere og fosteret levde. Det var i ca uke 12. Gynekologen jeg var til sa at hun ikke var så bekymret for blødninger uten smerte. Fikk ikke helt forklaring på hvorfor, men det kan visst forekomme. Har googlet og funnet ut at flere blør, men at det går bra etterpå

Jeg hadde også en blødning tidligere i uka. Gikk først helt i kjelleren, men den stoppet opp, og jeg lever fortsatt i håpet.

Var gravid i fjor også og fikk det som opplevdes som fossblødning en kveld. Trodde alt var over, men var på sjekk på sykehuset noen dager senere og fosteret levde. Det var i ca uke 12. Gynekologen jeg var til sa at hun ikke var så bekymret for blødninger uten smerte. Fikk ikke helt forklaring på hvorfor, men det kan visst forekomme. Har googlet og funnet ut at flere blør, men at det går bra etterpå

Okei men har du sjekket denne blødningen som du hadde denne uken eller? :o

Håper jeg er like heldig som deg og at det stopper opp nå :o

Okei men har du sjekket denne blødningen som du hadde denne uken eller? :eek:

Håper jeg er like heldig som deg og at det stopper opp nå :eek:
Har ikke sjekket noe ennå. Bor litt usentralt, men har time til ul uansett neste mandag, så hvis det ikke skjer noe mer blir det vel til at jeg går ei uke med hjertet litt i halsen hver gang jeg er på do

Har ikke sjekket noe ennå. Bor litt usentralt, men har time til ul uansett neste mandag, så hvis det ikke skjer noe mer blir det vel til at jeg går ei uke med hjertet litt i halsen hver gang jeg er på do

Skjønner :( Er det privat tul du skal på da? Hvor langt er du når du skal på den? 7 uker? Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre med lege og tul nå :confused:

Huff for en ubehagelig opplevelse, sender deg masse gode tanker og en god klem :Heartred Håper virkelig alt står bra til med spiren i magen :Heartred

Jeg hadde også en blødning på torsdag. Sluttet med en gang, men kommet litt brun utflod i dag. Skal måle HCG hos lege i går og mandag for å sjekke stigning. Anbefaler deg det samme pluss kanskje ta den en tur til tidlig ul? Jeg skal om 2 uker, så lenge ikke blødningen kommer tilbake .
Masse lykke til. Det går nok helt fint, men skjønner veldig godt din bekymring:Heartred

Skjønner :( Er det privat tul du skal på da? Hvor langt er du når du skal på den? 7 uker? Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre med lege og tul nå :confused:
Ca 7 uker ja. Er privat ja, IVFgraviditet så da er tul med i "pakken" når en blir gravid

Krysser fingrene for at alt er fint :Heartbigred
Jeg opplevde blødninger i forrige svangerskap, blødde fra slimhinnene. Vi er ganske skjøre nedentil så blødninger er ganske vanlig, men leste senest i går at man skal få det sjekket uansett :)

Jeg hadde en blødning natt til onsdag, friskt blod. Y
Tørket flere ganger og var på toalettet flere ganger den natten med det samme hver gang.

Sluttet å blø på formiddagen. Dro og tok bhg og den var 2100.

Håper alt er i orden med deg også, blødninger er visst mer vanlige enn man tror!

Uff, så ekkelt! Håper det bare er helt uskyldig og at det gir seg helt ❤️

Jeg har også hatt noen tilfeller av friskt blod etter uke 5 nå, men har både målt HCG og vært på UL hvor alt har vært normalt. Så det kan absolutt gå bra selv med blødninger ❤️ (Selv om jeg ikke skal påstå at jeg er trygg altså. Blødninger gjør en fryktelig usikker! :( )

Takk for gode ord jenter :Heartred Ikke kommet noe mer så satser på en tørr natt :o

Forstår godt at du et bekymret, men husk at det som regel går bra selv om du opplever å blø litt. Denne artikkelen gir deg dessverre ingen fasit, men kanskje den kan berolige deg litt. Vi har også en podcast som handler om blødning i svangerskapet, dersom du har lyst til å lytte. Er du usikker og redd så bør du kontakte legen din. Ønsker deg alt godt og håper det ikke skjer noe med lille spire i magen.:Heartred

Litt for mange med blødninger nå, synes jeg. Krysser fingrene for at det går bra med alle sammen!:Heartred

Jeg leste på NHI at bare 20% av blødninger i svangerskapet ender med spontanabort :)

Dyn

Back
Topp