Hjelp- Bestemor teppe

jhygtfrdew

Gift med forumet
Holder jo på å lære meg å hekle, og tok restgarn og begynnte å hekle ruter. Og flere og flere ruter ble det. Så fant jeg ut at jeg kunne lage et lite vognteppe av det. Har nå bare en omg igjen på siste ruta.

Og da lurer jeg på hvilken farge jeg skal sy/ hekle de sammen med?

Blir nok en enkel heklabord rundt hele teppet også.

Jeg tenker på hvit, men lurer på hva dere tror og mener.

Så hva sier dete?
Hvit
Grønn
Mørk grå
Turkisblå
Mørk blå

ImageUploadedByBV Forum1371317167.631303.jpg

Her ser dere fargene litt bedre:

ImageUploadedByBV Forum1371317249.498657.jpg

Og her er bord/ sy sammen nøstene:

ImageUploadedByBV Forum1371317357.522965.jpg

Fargene blir ikke helt riktige ser jeg, men dere ser sånn ca...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Flink du er:-)
Ville gått for hvit tror jeg.
♡♥mor til to♥♡

Takk, og takk for svar. :)
Var hvit jeg tenkte selv også :) Og så er det hvit jeg har mest garn igjen av også:)

Har dere forslag på hvordan jeg skal få sydd/hekla de sammen?

Driver å googler, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.

Takk, og takk for svar. :)
Var hvit jeg tenkte selv også :) Og så er det hvit jeg har mest garn igjen av også:)

Har dere forslag på hvordan jeg skal få sydd/hekla de sammen?

Driver å googler, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.

Hmm.. det der er vanskelig. Jeg hekla det sammen så det ble en sånn opphøyet kant. Men fant en video etterpå hvor man hekler lappene sammen,samtidig som man hekler den siste runden. Dvs at du nå kan hekle en hvit runde rundt lappene samtidig som du fester.
Jeg tror det blir det sendeste,men jeg oppdaget det for sent.
Evt hvis alle kantene allerede har samme farge så kan man bruke samme farge og sy sammen. De to alternativene er det som ser mest sømløst ut synes jeg da. Men som sagt,oppdaget det for sent.

Sånn ble mitt da

1371319421340.jpg

Jeg hadde bare gul og grønn først,men så ville jeg ha samme farge rundt siden jeg skulle hekle de sammen. Men så kom det problemet at jeg ikke hadde mer garn igjen av det brune :p
Pluss at jeg oppdaget den "fine" måten å hekle sammen på da jeg hadde heklet brunt rundt alle.
Og hvis man skal hekle de sammen sånn som jeg ville så må man gjøre det samtidig som den siste runden. Og da måtte jeg jo laget enda en runde :p
Ja,ja.. neste gang.
Nå skal jeg begynne på et sånt bølgete et som sikkert ikke blir ferdig før til jul :p

*Gutt 2010*
*Termin 17/6 2013, overraskelse*

Hmm.. det der er vanskelig. Jeg hekla det sammen så det ble en sånn opphøyet kant. Men fant en video etterpå hvor man hekler lappene sammen,samtidig som man hekler den siste runden. Dvs at du nå kan hekle en hvit runde rundt lappene samtidig som du fester.
Jeg tror det blir det sendeste,men jeg oppdaget det for sent.
Evt hvis alle kantene allerede har samme farge så kan man bruke samme farge og sy sammen. De to alternativene er det som ser mest sømløst ut synes jeg da. Men som sagt,oppdaget det for sent.

Sånn ble mitt da

Vis vedlegget 18775

Jeg hadde bare gul og grønn først,men så ville jeg ha samme farge rundt siden jeg skulle hekle de sammen. Men så kom det problemet at jeg ikke hadde mer garn igjen av det brune :p
Pluss at jeg oppdaget den "fine" måten å hekle sammen på da jeg hadde heklet brunt rundt alle.
Og hvis man skal hekle de sammen sånn som jeg ville så må man gjøre det samtidig som den siste runden. Og da måtte jeg jo laget enda en runde :p
Ja,ja.. neste gang.
Nå skal jeg begynne på et sånt bølgete et som sikkert ikke blir ferdig før til jul :p

*Gutt 2010*

Teppet ditt ble jo knallfint!! Og mye mye større enn mitt.. Og du har jo samme farge rundt, så da blir det fint uansett. :) Hvis jeg skal hekle et teppe til en gang, så skal jeg være mere bevisst på fargene og sørge for å ha samme farge rundt hele. :P

Hmm, det spørs om jeg må hekle de sammen ved at jeg hekler en ny hvit runde rundt alle siden ikke alle rutene har samme farge.. men men... Da blir jo teppet enda litt større, noe det trengst ser jeg. Satt og spekkulerte om jeg skulle hekle 11 ruter til, men hvis jeg hekler hvit rundt alle rutene, så blir det stort nok til et lite vognteppe tror jeg.. puhhh..

Jodda... Tror da dette blir bra:)

Vis vedlegget 18789

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ja sånn ja! Det er sånn jeg skal gjøre neste gang.he he. Typisk meg å starte på noe og ikke få med meg alt. F.eks når jeg skal bake og sjekker at denne gangen har jeg alt jeg trenger. Og så står det plutselig noe midt i oppskriften som ikke sto på ingredienslista og så blir det gærnt :p
Nei nå må jeg legge meg :eek:
Begynte på et sånt bølgeteppe med noe restegarn.. :rolleyes:

*Gutt 2010*

Ja sånn ja! Det er sånn jeg skal gjøre neste gang.he he. Typisk meg å starte på noe og ikke få med meg alt. F.eks når jeg skal bake og sjekker at denne gangen har jeg alt jeg trenger. Og så står det plutselig noe midt i oppskriften som ikke sto på ingredienslista og så blir det gærnt :p
Nei nå må jeg legge meg :eek:
Begynte på et sånt bølgeteppe med noe restegarn.. :rolleyes:

*Gutt 2010*

Hehe, samme her. + At jeg er utålmodig, og skulle egentlig blitt ferdig i går med ting jeg begynner med... Hehe

Som om jeg trengte flere prosjekter.. :P første forsøk, vet hva som ble feil så jeg begynner på en ny en når gullet er ferdig med puppen min :P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1371395041434.jpg
    1371395041434.jpg
    61,6 KB · Visninger: 20
Se der ja :)
Det har blitt en skikkelig heklebølge her inne ;)

*Gutt 2010*
Hehe, er ikke så rart det da, når det er så mange som legger ut bilder av sine fine prosjekt :-)

Hva gjør dere for å få hullene like store? Der jeg avslutter en runde blir hullet myyye større enn de andre.. med hull mener jeg der stavene henger fast. Må jeg feste tråden før jeg fortsetter?

Hehe, er ikke så rart det da, når det er så mange som legger ut bilder av sine fine prosjekt :-)

Hva gjør dere for å få hullene like store? Der jeg avslutter en runde blir hullet myyye større enn de andre.. med hull mener jeg der stavene henger fast. Må jeg feste tråden før jeg fortsetter?

Hvis jeg forstår deg riktig, er det der du begynner og avslutter en runde? Hvis du begynner en runde med 3lm som skal tilsvare 1st ville jeg gått ned til 2lm. Og vært litt bevisst på at siste gjenomtrekning på siste st blir litt fastere. Og avslutte med en kjedemaske i stedet for evt fm :-)
Tråden kan du feste underveis eller til slutt. Som du føler for :-)

Hvis jeg forstår deg riktig, er det der du begynner og avslutter en runde? Hvis du begynner en runde med 3lm som skal tilsvare 1st ville jeg gått ned til 2lm. Og vært litt bevisst på at siste gjenomtrekning på siste st blir litt fastere. Og avslutte med en kjedemaske i stedet for evt fm :-)
Tråden kan du feste underveis eller til slutt. Som du føler for :-)
Takk for tips :-) får fortsette å prøve :-)

Vis vedlegget 18872
Fremdeles litt rart der jeg skifter tråd, men finere enn isted :-)

Syns det ser veldig fint ut jeg! :-) i alle fall hvis du er fersk på dette!! :-D og alle ser sine egne feil så tydelig, men ingen andre ;-) og når dette blir montert sammen så blir det borte! Kos deg videre og lykke til!

1371483117685.jpg
Hva gjør man når man ikke har lyst til å sy sammen mange små? Lager én stor vel :P

Back
Topp