Hjelp! Barnemark

Men egg er jo større enn bakterier så jeg tenker de bakteriene er litt mindre viktigere i denne sammenhengen? Eller er barnemarkegg virkelig mindre enn bakterier? For da er de vanvittig små!
Størrelsen på de vet jeg ikke. Aldri hatt det heldigvis. Men poenget mitt var at det kommer fra endetarmen til noen som har det. Hvis noen tørker seg i rompa uten å vaske seg, klør seg osv. Eller at de kommer ut sv rompa når man sover
 
Ja altså bakterier fra rompa. I de bakteriene fra rompa kan det være egg.

Nei, det stemmer ikke. Det er ikke bakterier som sprer eggene, så det blir helt urelevant å snakke om bakterier i denne sammenheng. Mark og egg er synlige for det blotte øyet både på avføringen og rundt endetarmsåpningen, men mengden og hvor lett det er å oppdage avhenger av hvor lenge personen har vært smittet.
 
Huff da. Har hørt om det, men aldri sett noe oppslag i barnehagen om at barn har det eller at barn i omgangskretsen har hatt det så så tenkte (eller kanskje mer håpet) at det ikke var så vanlig.
Jeg har sett bhg har hatt skilt om det én gang, da var det flere som hadde det. Grøsser ved tanken på mark, det kommer jeg til å slite med hvis/når vi får det i hus :depressed:
 
i barnehagen jeg jobber i sender vi gjerne ut en Mail om at syken går selv om det bare er ett tilfelle.
Jeg syns det er greit å ha beskjed uansett, litt mer forberedt på hva man kan få i hus :p
 
De fleste barnehager henger ikke opp oppslag når det går.


Jeg har sett bhg har hatt skilt om det én gang, da var det flere som hadde det. Grøsser ved tanken på mark, det kommer jeg til å slite med hvis/når vi får det i hus :depressed:

Har fått beskjed om at de vil gi beskjed om det hvis noen barn har det, men det forutsetter jo at foreldre gir beskjed. Noe jeg virkelig håper at foreldre gjør sånn at vi andre kan oppdage det tidlig hvis våre barn er smittet
 
Verken skole eller barnehager har varslet om dette når det går. Sist det gikk på skolen sendte jeg mail til rektor. For å bli kvitt problemet må jo folk få info, kan jo være unger som ikke tør å si ifra også eller som ikke har symptomer.
 
Verken skole eller barnehager har varslet om dette når det går. Sist det gikk på skolen sendte jeg mail til rektor. For å bli kvitt problemet må jo folk få info, kan jo være unger som ikke tør å si ifra også eller som ikke har symptomer.
Jeg kjenner ikke så godt til dette, så må bare spørre. Hva slags symptomer er egentlig vanlig (bortsett fra å klø seg i baken) ved dette? Det har visst vært så tydelig med kløing bak mot kveldene hos min svigerinne med barna, derfor har hun raskt funnet ut at de har hatt det :)
 
Litt på siden av tråden, men hvor vanlig er dette med barnemark?

Vi har hatt det to ganger på 1.5år, da har det gått i bhg begge gangene. Men vi har blitt greit kvitt det med medisin, sengetøyskift (men ikke daglig) og ellers normalt renhold og hygiene. Regimene enkelte har her har ikke vært nødvendig for oss.
 
Jeg kjenner ikke så godt til dette, så må bare spørre. Hva slags symptomer er egentlig vanlig (bortsett fra å klø seg i baken) ved dette? Det har visst vært så tydelig med kløing bak mot kveldene hos min svigerinne med barna, derfor har hun raskt funnet ut at de har hatt det :)
Magesmerter
 
Back
Topp