Hjelp ang sykemelding.

Thisisme88

Betatt av forumet
Jeg et sykemeldt nå , 50%. Er det fram til 9. August. 9. August reiser vi til syden i 14 dager .

Sjefen betaler 16 dager, så går det jo over på NAV. Reiser til utlandet på ferie, Tyrkia. Men vil fortsette være sykemeldt når jeg kommer hjem. Kan jeg være sykemeldt selv om jeg har ferie. Om jeg ikke kan det så blir det jo kjempe dumt for sjefen min som da må betale 16 nye dager når jeg kommer hjem igjen :/ Den situasjon vil jeg ikke sette henne opp i, hun er privat butikk.

Noen som vet hvordan jeg kan gjøre det best mulig? Noen som vet reglene?

Sent from my iPhone using BV Forum

Du må skrive på sykemld om du har planlagt ferie i sykemld perioden. Men da vil du nok ikke få betalt for den perioden du ha ferie akkurat som når man jobber. Men du vil jo få feriepenger av sykepenger neste år.
Skal stå informasjon om det på nav sine sider ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Googla litt å fant ut. Man kan være gradert sykemelding men likevell dra på ferie (ta ut ferie) , man må bare fylle ut på sykemeldingsblankett at man ikke ønsker sykepenger for de dagene man tar ut ferie selv om man er sykemeldt. Å da kan man dra utenlands. Hurra !!

Du må skrive på sykemld om du har planlagt ferie i sykemld perioden. Men da vil du nok ikke få betalt for den perioden du ha ferie akkurat som når man jobber. Men du vil jo få feriepenger av sykepenger neste år.
Skal stå informasjon om det på nav sine sider ;)

Jeg googla det ;) så fant ut! Er slik du skriver. Å det er genialt.

Det går ikke utover sjefen din ;)
Men jeg tror du egentlig må ha en erklæring fra legen om at du er frisk nok til å dra ut av landet. Det måtte jeg da jeg knakk beinet...

Det går ikke utover sjefen din ;)
Men jeg tror du egentlig må ha en erklæring fra legen om at du er frisk nok til å dra ut av landet. Det måtte jeg da jeg knakk beinet...

Det får jeg nokk :) Er jo for at jeg blir svimmel av å stå så lenge på en dag , å at det går utover ryggen :( jobber alene hele dagen , å vet aldri om jeg rekker spise/sette meg ned. Å da er det bedre å bare jobbe litt. Enn ingenting tenker jeg.. Men ferien vår var planlagt leeeenge før jeg ble gravid , å vil ikke avlyse , får jo ingen penger igjen for det , å da er 25 tusen bortevekke.

Da er det jo verdt å dra ja. Jeg ville snakket med legen på mandag om det. Jeg måtte ihvertfall ha en erklæring å vise til nav :)

Da er det jo verdt å dra ja. Jeg ville snakket med legen på mandag om det. Jeg måtte ihvertfall ha en erklæring å vise til nav :)

Skal ikke til legen før på neste fredag 8. August ..

Holder sikkert det, bare nav får se det ;)

Du må få erklæring av legen din at det er ok du reiser til utlandet mens du er sykemeldt. Så må du søke Nav om sykepenger den tiden. Om du er sykemeldt i ferien din, skal du ha mulighet til å ta den igjen, Evt få den utbetalt. Dette skal ikke gå utover bedriften. God reise :)

Det får jeg nokk :) Er jo for at jeg blir svimmel av å stå så lenge på en dag , å at det går utover ryggen :( jobber alene hele dagen , å vet aldri om jeg rekker spise/sette meg ned. Å da er det bedre å bare jobbe litt. Enn ingenting tenker jeg.. Men ferien vår var planlagt leeeenge før jeg ble gravid , å vil ikke avlyse , får jo ingen penger igjen for det , å da er 25 tusen bortevekke.

Du får pengene igjen fra forsikringen din altså... :)

Du får pengene igjen fra forsikringen din altså... :)

Jeg har valgt å ta ferie mens jeg er sykemeldt , å ikke få betalt. Hadde uansett tenkt å ta ferie. Men har ikke jobbe i bedriften over 1 år , så har ikke feriepenger uansett , så heg tar ubetalt ferie denne sommeren.

Back
Topp