Hjelp ang presang

Puffen

Elsker forumet
Jeg skal kjøpe bryllups presang til ei venninne. Hvor mye skal jeg kjøpe for.

Vi er ikke mye med hverandre lenger for vi bor et stykke fra hverandre. Jeg i Rogaland og hun i Møre og Romsdal, men vi var mye med hverandre når jeg bodde der oppe og vi snakker mye og lenge på telefon.

Nå har hun giftet seg og jeg hadde ikke annledning til å dra for de giftet seg laaangt vekke og billetten alene ville komme på 16000,- for en person også hotell i tillegg ble litt mye.

Men hvor mye skal jeg gi i presang? Noen synspunkter?

Jeg har gitt 200-300 til gamle venner som jeg har lite kontakt med nå.

Hadde det vært til venner jeg har kontakt med og jeg var invitert i bryllupet, ville jeg brukt 500 tror jeg...

500 altså!

Jeg tenkte rundt 1000,- De skal jo bare gifte seg en gang i livet!

Lurer på om jeg skal finne ut hvor mye folk gav til oss når vi giftet oss!

ORIGINAL: Puffen

500 altså!

Jeg tenkte rundt 1000,- De skal jo bare gifte seg en gang i livet!

Lurer på om jeg skal finne ut hvor mye folk gav til oss når vi giftet oss!

Mine venner gav i alle fall rundt 500 da vi giftet oss i 2005. Noen mer og noen mindre. Forloveren hans gav en del mer da... Min gjorde ikke. Og jeg var like fornøyd for det. Klart, man gifter seg kun en gang. Og har du 1000 kr, så ser jeg ikke problemet i det. Men, vi hadde f.eks fem bryllup i løpet av en sommer, der to var nær familie. Og har man gitt til den ene, så må man gi til den ander. Hadde blitt en sinnsykt dyr sommer!

en gylden regel er vel at man skal gi sånn at man dekker kuvertprisen for seg selv iallefall,500 er nok bra vil jeg si:)

ORIGINAL: *MammaArianna*

en gylden regel er vel at man skal gi sånn at man dekker kuvertprisen for seg selv iallefall,500 er nok bra vil jeg si:)

Både jeg og mannen min ble invitert og i vårt bryllup var kuvertprisen ca 1000,- Det vil si jeg må gi 2000,- Hmmmmm, går vekk fra den.

Vi har liksom bare dette bryllupet så jeg tror vi inngår et komprimiss. Jeg gir et gavekort på 750,-

Hørtes det greit ut? [:D][;)]

ORIGINAL: Puffen

ORIGINAL: *MammaArianna*

Både jeg og mannen min ble invitert og i vårt bryllup var kuvertprisen ca 1000,- Det vil si jeg må gi 2000,- Hmmmmm, går vekk fra den.

Vi har liksom bare dette bryllupet så jeg tror vi inngår et komprimiss. Jeg gir et gavekort på 750,-

Hørtes det greit ut? [:D][;)]

Høres mer enn bra nok ut! Dere var jo ikke tilstde, så dere var jo ikke en "utgift" heller.
Vi har gitt 500 pr pers når vi har vært i bryllup til venner, altså 1000kr da.

Back
Topp